Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Ardan schreef:Het was inderdaad erg gaaf om te zien. Helaas had ik die dag mijn camera niet bij me. Meltrain, mb90 en waldo79 waren er die dag ook bij, en Alargule, al zit laatstgenoemde hier niet bij geloof ik. Misschien dat zij nog wat in hun archief hebben.
Haha, leuk om weer eens terug te zien. Ik kan wel vertellen dat het in de tunnel niet zo donker was als het op de foto's lijkt. Op dit moment zal dat waarschijnlijk wel het geval zijn. Heeft toch iets engs, een ruimte, onder de grond, waar mensen ooit zijn geweest, waar mensen hadden moeten komen, maar het ligt er maar te niksen, koud en kil, in de donkere diepte, niet wetend of er ooit nog iets mee gebeurt...
Overigens wordt alleen station Drink in gebruik genomen. (of was het een andere? Weet het niet zeker, het is er in ieder geval maar ééntje) Zelfs Astrid wordt niet in gebruik genomen, Opera weer wel. Ook de twee aftakkingen naar het noorden die er liggen blijven ongebruikt. Dus daar raas je over een paar jaar met je tram langsheen, en kun je als je achterin de HermeLijn zit, goed bekijken.
Waarom blijven al die tunnels die wel aangelegd zijn ongebruikt?
Ik ga zelf over een maand een middagje naar Antwerpen en had er al helemaal zin in om vanaf een brug foto's van de schelde te nemen tot bleek dat er helemaal geen bruggen over de schelde gaan... Rare jongens, die Belgen.
Tjaaa, misschien om dezelfde rede als de IJ metrotunnel in Amsterdam?
Ik heb trouwens nog een plaatje van van.
Dit is gewoon een groot gapend gat waar je zo de tunnel in kunt kijken. En waar toen de steigers op de opentunneldag stonden. Daarachter zit een trap die naar het ondergrondse station gaat.
Trap naar station? Er zit hier helemaal geen station in de buurt..
Station Zegel heeft trouwens wel een bovengronds ingangsportaal, alleen is die getransformeerd in een grote krokodil. Ik zal het krantje van de opentunneldag eens opzoeken voor alle info..
Ik vond het overzichtelijk, zeker voor de tijd wanneer dat aangelegd moet zijn: haltestrip met een lampje waar de tram is en ook nog erbij hoeveel minuten er tussen de haltes zit.
Ik vind het een erg leuk systeem. En van een afstandje kun je de minuten die erboven staan niet lezen, maar wel een beetje gokken aan de hand van de positie van de lampjes. Maar het ziet er wel vreselijk lelijk uit vind ik. Die in Brussel zijn veel mooier.
Die hele premetro is maar een shabby gebeuren vind ik :?. Oh ja, de houten roltrappen van de St. Annatunnel! Gaaf dat ze nog bestaan :D En GTI's zijn volgens mij in heel België wel terug te vinden. Al die nutteloze viaducten, de metro van Charleroi, noem maar op...
Ik zat laatst even naar al die GTI's te kijken. DIe Belgen hebben echt miljarden euro's verspild. Net als het knoopunt in Brussel en de brug bij Godsheide.
Maar toch heeft het wel iets.
En in NL hebben we ook de spoorbrug bij Zeist. Maar verder valt het hier wel mee :)
Het kasteel van Almere is toch wel een van de grootste blunders, maar het valt in het niet bij zo'n gigantisch tunnelcomplex.
Op foto's ziet de premetro er altijd wat unheimisch uit, beetje stoffig, smerig en ik bedenk er een beetje een vieze lucht bij. Ik ben er nooit geweest maar de foto's geven te denken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Het stinkt er ook een beetje
En al die rare verlaten tunneltjes.
Brussel heeft ook een rare: daar ligt een metrostation tussen de rest wat niet gebruikt wordt. Maar je komt er wel langs met de metro. Weet iemand met welke lijn dat is? Ik dacht 2 of 3...
Bee schreef:Op foto's ziet de premetro er altijd wat unheimisch uit, beetje stoffig, smerig en ik bedenk er een beetje een vieze lucht bij. Ik ben er nooit geweest maar de foto's geven te denken.
Foto van Premetrostation Diamant (= Centraal Station). Dit station is gewoon in gebruik:
--Stefan-- schreef:Brussel heeft ook een rare: daar ligt een metrostation tussen de rest wat niet gebruikt wordt. Maar je komt er wel langs met de metro. Weet iemand met welke lijn dat is? Ik dacht 2 of 3...
Ligt op lijn 2 en 6 in "de kleine ring". Men kwam er achter dat het wel heel dicht op 2 andere stations ligt toen het reeds in ruwbouw af was.
Diamant wordt momenteel verbouwd, dus vandaar dat het nogal in de steigers staat momenteel. Alleen die lucht, bah. Amsterdam Nieuwmarkt rook wel heel lekker toen GVB dat geurexperiment uitvoerde :D
In Brussel ligt onder Ossegem ook nog een station in ruwbouw, vergelijkbare situatie als Weesperplein. Oorspronkelijk zou lijn 1 vanaf Zwarte Vijvers rechtdoor gaan, maar is toch afgebogen naar Beekkant.
Ardan schreef:In Brussel ligt onder Ossegem ook nog een station in ruwbouw, vergelijkbare situatie als Weesperplein.
En ook nog onder Sint-Guido, als ik jou mag geloven.
Dat was gebouwd voor de nooit aangelegde metrolijn 5 (niet te verwarren met de huidige metrolijn 5, die deel uitmaakt van de oorspronkelijke metrolijn 1 ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Niet eronder, maar ernaast! Vanuit Erasmus komend buigt de tunnel vlak voor St. Guido af in oostelijke richting. Oorspronkelijk zou de lijn naar station Zuid lopen. Ik heb geen idee hoe lang die tunnel nog doorloopt.