CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Maik »

In Arnhem is men ook aan het schrijven geslagen. Op de 2 CTA bakken op spoor 4 was Nijmegen op 3 van de 4 kanten met de hand opgeschreven, op spoor 3 stond op zeker 1 kant Zutphen met de hand geschreven.
Pommes.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Vinny »

hééééél speciaal schijnen te zijn
Ze moeten gemaakt worden van anti-statisch plastic, en dat is niet in iedere doe-het-zelf-zaak te krijgen..., er zit een standaard-levertijd van een half jaar op. En alsnog raken de meeste paletten defect doordat monteurs bij onderhoud tegenwoordig 'vergeten'*) om hun handschoenen aan te trekken, waardoor de plastic paletten toch statisch worden.... :@

*) Oost-Indisch vergeten. Het spaart werktijd uit...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door playertwo »

Zou daar heel graag wat onslagbrieven willen stempelen dan, wegens disfunctioneren. Spaart kosten uit :evil:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ardan »

In Nijmegen zag ik van de week op spoor 4, bij de stopper aan de Bossche kant, een CTA waar op drie van de vier vakjes alles met stift op was gekliederd..
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Joshua »

Volgensmij heb ik daar nog ergens een foto van liggen.
Maar ik vind dat er dus gewoon echt zo slecht uit zien.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ardan »

In Venlo zijn ze geloof ik ook gewoon lukraak maar sneltrein-, intercity- en tusseneindstation-logootjes aan het plaatsen geweest op de lijnstrips..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(foto's zijn in het donker genomen, vandaar de slechte kwaliteit)
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door --Stefan-- »

Logo's van Sneltrein op de Maaslijn?
Lekker overbodig :P
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Joshua »

Iets wat mij verbaast over het sneltreinlogo op de maaslijn. Die staat bij Cuijk.
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik kan mij een sneltrein herhinneren die cuijk voorbij reedt toen in de NS tijd. Die reedt van Boxmeer meteen door naar Nijmegen. Of hij Heyendaal aandeed weet ik niet.

Iemand hier met een oud spoorboekje uit 2005 of 2006 die het voor me kan nazoeken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Joshua schreef:Iemand hier met een oud spoorboekje uit 2005 of 2006 die het voor me kan nazoeken?
Mja... de S 6200 stopte niet in Swalmen, Tegelen, Blerick, Vierlingsbeek, Cuijk en Nijmegen Heyendaal. Op zon- en feestdagen werd echter wel in Cuijk en Nijmegen Heyendaal gestopt omdat dan de 16500 Boxmeer - Nijmegen niet reed.

Treinseries op de Maaslijn waren destijds:
- S6200 Nm - Vl
- 16500 Nm - Bmr
- 16600 Nm - Vry
- 16300 Rm - Br

Reizigers van Blerick naar Venray mochten destijds legaal terugsteken via Venlo. En in de late avond was er ook nog een 16388 die Rm - Nm als stoptrein reed en een 16689 die van Venray naar Venlo doorreed.
's ochtends vroeg reed er ook een 16317 Venray - Roermond, richting Roermond reed de laatste 6200 als stoptrein, ri. Nijmegen reed de eerste 6200 als stoptrein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Justin »

Valt me overigens op dat de gele vertrekstaat voor de stopper van Venlo naar Duitsland een geheel trajectlijntje heeft. In tegenstelling tot Enschede bijvoorbeeld...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Ardan »

Ook in Enschede worden nu alle stations genoemd. Eindelijk.
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Justin »

Ik zie het inderdaad. En bij Vl vanzelfsprekend ook.

Volgens mij is die bij Hrl ook ietsjes langer geworden,

maar nou mis ik hem eigenlijk nog wel bij Rsd...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Wubbo »

@Ddrs: van wanneer is die Maaslijn-dienstregeling? Die stops in het weekend te Ck en Nmh zijn namelijk later pas ingevoerd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

Deze komt uit het spoorboekje van 2006 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Maik »

Het RIS-Systeem in lintje 39 doet het volgens mij al ruim een jaar niet meer. Afgelopen zondag zag ik dat iig de bestemmingsdisplays van de 42 het ook niet meer deden. Telkens als de 42 voorop reed waren de displays van beide stellen(42+41) leeg, toen de 41 voorop zat deden alleen de displays van de 41 het. De omroep kon ik vanuit huis vreemd genoeg niet horen :wink: .
Pommes.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Joshua »

Ik zag vandaag in Arnhem helemaal op het einde van perron 9 een CTA staan waarvan 1 rij met kaartjes gewoon helemaal weg was waardoor je er zo doorheen kon kijken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daniel »

- op de mobiele AV van Rtd stond vanmorgen geenenkele trein ri. Utrecht aangekondigd, de schermen op 't station toonden ze wel.
- de t2823 stond als IC Deventer/Enschede op de tunnel-CTA's, nou niet echt een directe overstap...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Suus »

De CTA op spoor 2 in Diemen toont in plaats van sprinter nu:

Afbeelding-trein met toeslag
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Caspar »

In Heiloo ook al, terwijl Sprinter er gewoon altijd ingezeten heeft.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door --Stefan-- »

Schiphol had het vrijdag ook met de trein naar Lelystad ;)
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Joshua »

Volgens de CTA op station Nijmegen reedt de extra spitstrein naar Cuijk via Nijmegen Heyendaal, Mook-Molenhoek en Cuijk. Dus zowel klein bij de stations waar de tussenstops zijn als het eindpunt. Waarschijnlijk omdat er gewoon geen bordje in zat waar Cuijk was weg gelaten bij de via bestemmingen.

Ook was er in de trein van Veolia op de LED schermpjes die boven in hangen de tekst vervangen voor: De Carnaval Express
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Etienne »

Gisteren nog gezien in Den Haag CS:

"17.09 Let op omroepbericht
Laan van NOI, -Mariahoeve, Voorschoten,
De Vink, Leiden C, Voorhout, Hillegom,
Heemstede-Aerdenhout,
Seghwaert, Palenstein"

:lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Marc »

Nog een assortiment CTA's en bestemmingsdisplay's van de afgelopen week:

Vorige week vrijdag was de verbinding weggevallen met enkele CTA's in Amersfoort. Dan krijg je dit soort foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Afgelopen maandag kwam ik in een VIRM-viertje deze tegen:
Afbeelding

Oké, hij is buiten dienst, maar ik vind 'm wel leuk:
Afbeelding
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Daan »

Die digitale bakken zijn echt tof, vooral die locatiebeschrijving :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Bericht door Suus »

12/02 Micheal Smidt gaat ff een k :shock: :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten