(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Wubbo »

Voor februari is hier weer een vers topic!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Ik doe een voorspelling voor morgenochtend:

Ik reis met de Heyendaal shuttle (lijn 10) van Station Heyendaal naar Station Nijmegen. En vanaf daar weer met lijn 6 naar de sint anna molen. En 's avonds die route weer terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Het zal mij benieuwen of het Syntus lukt om de ovc-lezers geschikt te maken voor SOVC. Zou morgen moeten kunnen.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

In elk geval mag je weer een tijdje langer met je papieren SOV reizen. Hoelang het precies is uitgesteld wordt morgen bekend gemaakt.

Lees verder...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Maar goed, het is nu toch 1 februari. Ik ga voor de grap eens op het station kijken wat er nu bij mijn reisproducten staat. Eerst waren het nog die stud.week en stud.weekend en die twee onbekenden, wat zou er nu staan?
Over 45/50 minuten het antwoord!

Edit: geen antwoord! Natuurlijk is het station om deze tijd dicht. Er staan buiten nog drie automaten, maar die kunnen geen van drieën een ovc lezen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

ziggy schreef:In elk geval mag je weer een tijdje langer met je papieren SOV reizen. Hoelang het precies is uitgesteld wordt morgen bekend gemaakt.
Albatros bij Arriva meldde vanmorgen "OV Studentenkaart 2009 geldig tot nader bericht"

Vanmorgen 'n chauffeuse in de Arriva 7158 op lijn 388 die een nogal sterk parfum uit de kast gepakt had... kon 't al ruiken toen ze de deur open deed terwijl ik momenteel flink verkouden ben :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Geert »

Het busvervoer in en rond Utrecht was vanmorgen redelijk ontregeld door alle sneeuw die hier gevallen is. Ik heb zelf bijna 20 minuten (!) vastgestaan op de Kardinaal de Jongweg tussen de Mr. Tripkade en de Blauwkapelseweg, normaal een stukje van 3 minuten rijden. Eenmaal aangekomen bij de halte Oorsprongpark wilde ik overstappen op een streeklijn richting Zeist, maar ook dat liep niet helemaal lekker: twee busse 74 die een paar minuten achter elkaar reden (normaal kwartierdienst), twee lijnen 50 die achter elkaar reden (10-minutendienst) en een aantal bussen met bestemming "Buiten dienst" (maar wel vol met reizigers). Er kwam terwijl ik stond te wachten ook nog een mevrouw vragen of er reizigers naar Bilthoven waren, die mochten met de auto mee, maar zo te zien was dat gewoon een vriendelijke mevrouw en niet iets van CXX zelf.
De bus 53 die ik wilde hebben reed gelukkig wel op tijd en zelfs met een gelede Citaro, ruimte zat dus :). Onderweg vertelde de chauffeur nog aan een meerijdende collega dat de CVL een bericht had gestuurd dat chauffeurs maar zoveel mogelijk moesten proberen te rijden, maar dat ze zich niet aan de dienstregeling hoefden te houden. Enniewee, ik ben blij dat ik vandaag verder geen afspraken heb :)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door tsov »

Terwijl ik net van de supermarkt naar huis loop word ik ineens ingehaald door de GVB 451 als 33 Leidseplein...
Dat is al opvallend, maar de plek was nog veel opvallender, hij reed namelijk dit rondje :shock: Nu rijden er wel vaker bussen van de TD (er zat ook een monteur achter het stuur) een rondje over dit bedrijventerrein, maar door deze smalle straatjes had ik nog nooit een bus zien rijden.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend was ik op weg naar school op de fiets. Begint het net met sneeuwen als ik weg wil gaan. Kom ik aan op school stopt het net met sneeuwen.
Onderweg haal ik bus 56 in (vertrok 10 minuten eerder, stond in de file). Kom ik uiteindelijk even laat aan op school als de bus (bushalte direct voor de school :Y )

Klasgenoot van mij gaat altijd met de bus, kwam vandaag te laat doordat hij de bus ervoor had gemist (te vroeg vertrokken of +25).
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door webguy »

Vanochtend voor de eerste keer naar mn kamer in Arnhem geweest, en tussen Arnhem en Arnhem Velperpoort is de bus vaak sneller, dus dat gedaan. Twee keer met een nieuwe Hess trolley. Mooie, simpele bus, stoelen zitten niet super, en ze behouden een heel losjes interieur: overal zitten stoeltjes op rare niveau's enzo. Verder ook jammer dat er nog minder zitplaatsen zijn dan de oude gelede trolleys ivm rolstoelplaatsen. In totaal ruimte voor 4 rolstoelen, maar in de praktijk zal 't wel 4 kinderwagens worden. De CiCo's deden het niet op de terugweg, hoefde ook totaal niks te laten zien toen...

Verder zijn de vertrektijdendisplays in Arnhem super, maar de uitwerking is soms beetje stom... Regels zoals (10:43 + [veel ruimte] 1)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Het busvervoer in en rond Utrecht was vanmorgen redelijk ontregeld door alle sneeuw die hier gevallen is. Ik heb zelf bijna 20 minuten (!) vastgestaan op de Kardinaal de Jongweg tussen de Mr. Tripkade en de Blauwkapelseweg, normaal een stukje van 3 minuten rijden.
Ook een mooie: ik heb met lijn 63 een minuut of tien gedaan over het stuk van Busstation Lekbrug tot de oprit bij Nieuwegein Zuid, daarna reed 't overigens wel goed door :P Hoelang zou dat normaal duren? 1 tot 2 minuten geloof ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Graafschap »

ik reisde vandaag met ov-chipkaart bij syntus, waar je normaal over dat traject 1 euro betaalt, bleek later dat ik daarvoor opeens 4 euro heb betaald, terwijl ik wel heb uitgecheckt
Irritante 0v-chip kaarten ook :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Normaal zit er wel enige spreiding in de vele buslijnen over de Europalaan in Utrecht, maar vandaag even niet: van de 6 lijnen die er stoppen kwamen er vier tegelijk (en lijn 65 ook nog met twee bussen). Achja, dan maar 'n stukje met lijn 10 om op 't 24 Oktoberplein nog dezelfde Qliner te halen.

Kon zodoende de mooi gestandaardiseerde halte-informatie eens aanschouwen op dat 24 Oktoberplein, of toch niet... alle lijnen keurig met 'n gele sticker op 't bord, op één Arriva-groene voor lijn 185 na :P Ook erg professioneel uitziend zijn de vertrektijden van Brabantliners 400 en 401: die zitten met rondom plakband aan de buitenkant op het bord in de halte geplakt.
En tja, dan mag alle halte-informatie wel door één bedrijf aangemaakt zijn maar toch heeft 't haltebord het over "Vuilendam N214" bij lijn 388 en 389, maar de vertrekstaat noemt 't "Molenaarsgraaf N214". Bij de Arriva-lijnen ook soms een copy-paste foutje waardoor er "1 zonegrens" achter de haltenaam staat. En ook wel geniaal dat van de lijnen zonder voetnoten de vertrekstaat van boven tot onder zichtbaar is, terwijl bij andere lijnen de voetnoten verborgen zitten achter de vertrekstaat van een andere lijn.

Maargoed, 't leukste moest nog komen... parkeert de chauffeur van (net als vanmorgen) de Arriva 7158 op lijn 388 z'n bus strak langs de halte, zit/staat vervolgens iedereen raar te kijken waarom de deur niet volledig open wil. Na enige tijd was iemand zo slim om eens omhoog te kijken: bleek de bovenkant van de deur klem te zitten tegen het dak van de abri :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Raymond »

Toch knap hoe ze het iedere keer voor elkaar krijgen in Breda: 's morgens reed een hoop met +15 rond, maar in de middagspits leek alles op tijd te rijden of zelfs te vroeg.
Laatst gewijzigd door Raymond op ma 01 feb 2010, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Ging vandaag met lijn 85 van Ewijk naar Nijmegen. Het was geen Breng bus, geen Arriva maar een particulier bedrijf: 'van Zanten'. Arriva had denk ik bussen tekort dus hadden ze die maatschappij maar opgetrommeld. Was trouwens een Ex BBA Citaro.

Verder zag ik op lijn 88 bij station Ede-Wageningen geen MAN maar een Amba staan.

Zat daarna in de Zuidtangent naar Haarlem en bij Beukenhorst kwamen we lijn 310 tegen: een Amba. Daarna bij Graan voor Visch nog een keer lijn 310 en nog een keer een Amba...

Weer terug in Nijmegen: lijn 99 stond vandaag een luxe reisbus ipv een Amba.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Van Zanten rijdt standaard enkele ritten voor Arriva, heeft niks met tekorten te maken (nouja, eigenlijk zijn 't ingeplande tekorten) maar des te meer met hoe ritten in de omlopen passen. Zo rijden ze ook een versterkingsrit op lijn 387 waardoor Arriva heel simpel van een rit afkomt die als enige niet met reizigers terug naar Gorinchem kan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

--Stefan-- schreef:Verder zag ik op lijn 88 bij station Ede-Wageningen geen MAN maar een Amba staan.
Dat krijg je ervan als er 2 in Apeldoorn staan :wink: Dat was vorige week woensdag het geval iig.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

--Stefan-- schreef:(...)
Zat daarna in de Zuidtangent naar Haarlem en bij Beukenhorst kwamen we lijn 310 tegen: een Amba. Daarna bij Graan voor Visch nog een keer lijn 310 en nog een keer een Amba... (...)
En dan zeg je niks over die geinige chauffeur :lol:
Uitgang Zuidtangenttunnel: 'Dames en heren, this is Captain Jack speaking, we hebben Schiphol Plaza nu achter ons gelaten en gaan op grote hoogte verder naar De Hoek, Hooddorp en Haarlem'
Graan voor Visch: 'Graan voor Visch, studentjes, succes met leren vandaag, chillen doe je maar in het weekend, stapt u hier uit, hele fijne week nog gewenst omdat het maandag is..'
Spaarneziekenhuis: 'Het Spaarneziekenhuis, gaat u hier op bezoek, wens hem veel geluk toe, komt u hier voor uw gezondheid, dan wens ik u veel gezondheid, stapt u hier uit, dan wens ik u nog een hele fijne week'
Haarlem Centrum: 'Het Centrum van Haarlem, als u uitstapt, een hele fijne week gewenst, dat de zon mooi mag schijnen in uw hart [dit ook in het Engels en Spaans]'
Kijk, zo'n lieve chauffeur verdient natuurlijk een welgemeend 'bedankt!', toen we bij het station uitstapten. Ze bestaan gelukkig nog.

Ik maakte vanmiddag mijn eerste Deventer Fryskerritje. Een Frysker in de spits waar normaal een amba al goed vol zit. Need to say more?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Vinny »

En dan zeg je niks over die geinige chauffeur :lol:
Dat is een bekende chauffeur, hij heeft een reputatie hoog te houden in de regio Amstelland.
"Damens en heren, tot u spreekt uw kapitein. Over enkele minuten landen wij op Schiphol. U kunt daar overstappen voor de richting New York, Tokyo en de Costa Brava. Wij vervolgen onze reis naar Amstelveen Centrum en de Bijlmer..." :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Milco »

Vinny schreef:
En dan zeg je niks over die geinige chauffeur :lol:
Dat is een bekende chauffeur, hij heeft een reputatie hoog te houden in de regio Amstelland.
"Damens en heren, tot u spreekt uw kapitein. Over enkele minuten landen wij op Schiphol. U kunt daar overstappen voor de richting New York, Tokyo en de Costa Brava. Wij vervolgen onze reis naar Amstelveen Centrum en de Bijlmer..." :lol:
Dat zou dezelfde chauffeur zijn die ik en mijn vader op 24 december op lijn 164 hadden van Oegstgeest tot Hoofddorp... (rit vertrok om 14.16 u vanaf Oegstegest).
Hij zat de hele weg mee te fluiten en te zingen met een radiootje die bij zelf had meegenomen, was een erg vrolijke en gezellige chauffeur... Misschien dezelfde?!
En er werd vertrokken met +1, aankomst Hoofddorp met -5 ofzo... Mede dankzij een rustige rit, met op sommige trajecten maar 7 passagiers in de bus...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Net met lijn 300 Oranjebaan naar Aveen Busstation gegaan. heb een week SOV en toch is er geld afgeschreven met vol tarief...
Iemand enig idee hoe dat kan?
3 0 7 9
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Klaasje »

Jij treft het wel hè? met die SOV :? Ik heb er nooit problemen mee. Zou het liggen aan een bepaalde serie kaarten ofzoiets?

Een ander probleem.. Scholieren. Ik heb het net nog gezien. Ik woon in Almere langs één van de "rustige lijnen" namelijk de 6. Hoewel dat die lijn 8x per uur rijdt en regelmatig geleed, is dat natuurlijk niet genoeg om scholieren die massaal en precies tegelijkertijd van school komen in 2 gelede ritjes weg te krijgen :|
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Maar bij Cxx was het tot nog toe foutloos. Elke keer als ik niet kon uitchecken was het bij Arriva. En er is al een keer eerder te veel geld afgeschreven maar ook dat was Arriva.
Maar dat er door de weeks geld is afgeschreven heb ik nooit gehoord of meegemaakt...
3 0 7 9
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Klaasje »

Dan was het iemand anders die dat probleem bij Cxx had. Sowieso zou het gewoon goed moeten werken!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

--Stefan-- schreef:Net met lijn 300 Oranjebaan naar Aveen Busstation gegaan. heb een week SOV en toch is er geld afgeschreven met vol tarief...
Dat lijkt dan een probleem met de studentenreisproducten... ik had vanmiddag in de Qliner ook al een discussie met drie medereizigers waarvan één student waarbij ook gedurende de geldigheid van het reisproduct geld werd afgeschreven, eveneens in een Connexxion-bus.
Die had overigens ook opgemerkt dat een overstap van Connexxion naar Arriva met reizen op saldo niet als overstap werd gezien en kreeg geen korting in het weekend, dus haar maar even op 't bestaan van de claimformulieren gewezen (ze wist nog niet dat die bestonden).
Algemene kritiek was er trouwens op de onvindbaarheid van de kilometertarieven.

Nog 'n spotje: kwam vanmiddag rond 17.45 uur een Wright op lijn 75 Sliedrecht - Gorinchem tegen ter hoogte van Wijngaarden. Opvallend, die lijn is juist op een enkele spitsrit na vertaxibust vanwege het lage aantal reizigers...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten