FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Cookie »

Er schijnen problemen te zijn met de FLIRT's:

EBA: Fehlende Nachweise des Herstellers verhindern Zulassung neuer Fahrzeuge des Typs „Flirt“

Der zum 13.12.09 geplante Einsatz von neuen Zügen des Typ „Flirt“ wird sich verzögern. Die Fahrzeuge sollen unter anderem auf dem Maas – Rhein – Lippe – Netz und im Raum Berchtesgaden verkehren.

Mehrere Nachweise, die für die Zulassung notwendig sind, wurden bisher beim Eisenbahn-Bundesamt nicht vorgelegt.

Meer info: Eisenbahn Bundesamt

Kort samengevat: bewijzen die voor toelating noodzakelijk zijn, zijn nog niet aan het EBA voorgelegd. Tussen Mönchengladbach en Venlo zal de DB Ersatzverkehr rijden volgens Drehscheibe: 111+n-wagens (wat er nu ook rijdt dus).

Ook tussen Boppard en Emmelshausen zal de DB nog even blijven rijden, de Regioshuttles zijn ook nog niet toegelaten. Er zijn daar speciale procedures, aangezien dit traject een zogenaamde Steilstrecke is.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door |Pim| »

Aww das toch wel weer een tegenvaller.

Maarja kunnen we toch nog effe genieten van deze oude dames.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Cookie »

En nog steeds geen toelating voor de FLIRT's van de Eurobahn. Nog steeds vervangende treinen, er rijden zelfs oude TEE-bakken rond (o.a. een panoramawagen 8-) ) tussen Mönchengladbach - Hamm. Verder veel materieel van andere vervoerders, onder andere van de NOB.

Tussen M'gladbach en Venlo rijdt de DB nog steeds. En ook op de Hunsrückbahn (Boppard-Emmelshausen) rijdt nog steeds 218+rijtuigen, de Regioshuttles zijn daar ook nog niet toegelaten...

Rondom Berchtesgaden rijdt ook museummaterieel trouwens, die FLIRT's hebben ook nog geen toelating.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Dexter »

Voert DB nu de dienst uit tussen Venlo en Mönchengladbach Hbf in opdracht van Eurobahn, of begrijp ik dat verkeerd?
Vallend blad maakt rails glad.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door M57 »

Inderdaad. Iedere trein bestaat uit een machinist en conducteur van DB. De DB-condcteut voert echter geen kaartcontrole uit. Soms is er controle door iemand van Eurobahn, geflankeerd door een beveiliger.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Fles »

Wat is dit nou weer voor onzin? Flirts rijden allang dwars door heel Duitsland, en voor Venlo is geen Nederlandse toelating nodig :N
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Karl »

Hoe zit het dan met boetes van de OV-autoriteit? Ik neem aan dat het materieel dat nu wordt ingezet niet aan de contractuele verplichtingen voldoet?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Geert »

Fles schreef:Wat is dit nou weer voor onzin? Flirts rijden allang dwars door heel Duitsland, en voor Venlo is geen Nederlandse toelating nodig :N
Ze waren geloof ik niet toegelaten voor dat specifieke traject, in ieder geval konden niet alle FLIRT'en ingezet worden vanwege ontbrekende goedkeuringen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Fles »

Wel hip dat zoiets elementairs zes weken later ineens boven tafel komt :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Geert »

Nee, dat was al bekend voordat de concessie in ging. Maar ja, Eurobahn had zich een beetje verkeken op de duur van toelatingsprocedures en kwam zo dus zelf eind november er achter dat ze niet op tijd met FLIRT's zouden kunnen gaan rijden. Beetje jammer ;)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Dexter »

M57 schreef:Inderdaad. Iedere trein bestaat uit een machinist en conducteur van DB. De DB-condcteut voert echter geen kaartcontrole uit. Soms is er controle door iemand van Eurobahn, geflankeerd door een beveiliger.
Oeh wat streng, echte Deutsche Grundlichkeit. Ben blij dat ik met mijn landencoupons via Utrecht-Arnhem reis en het er niet op waag via Venlo.
Geert schreef:Ze waren geloof ik niet toegelaten voor dat specifieke traject, in ieder geval konden niet alle FLIRT'en ingezet worden vanwege ontbrekende goedkeuringen...
Ik had ergens gelezen dat de Eurobahn-Flirts ook een type-toelating nodig hebben, omdat het hier voor Duitsland om een nieuw type FLIRT (vierdelig en vijfdelig) gaat.
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Wubbo »

Klopt. Het is dus niet specifiek een Nederlands probleem, maar er is geen toelating voor vijfdelige FLIRTs. Dus rijden alleen de viertjes.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door BR628 »

Geert schreef:
Fles schreef:Wat is dit nou weer voor onzin? Flirts rijden allang dwars door heel Duitsland, en voor Venlo is geen Nederlandse toelating nodig :N
Ze waren geloof ik niet toegelaten voor dat specifieke traject, in ieder geval konden niet alle FLIRT'en ingezet worden vanwege ontbrekende goedkeuringen...
Volgens mij had het eerder te maken met de strenger geworden eisen mbt botsnormen. Maar mooi in ieder geval. Zeer binnenkort moet ik dit nog eens vastleggen, nu het nog kan.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Cookie »

Verder is er voor Boppard-Emmelshausen / Freilassing - Berchtesgaden ook een speciale Steilstrecke-toelating nodig. Of deze er intussen is, weet ik niet.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door playertwo »

Het zit hem volledig in de toelating door de leverancier van de stellen, die dat niet op orde had, en uitging van verouderde regelgeving voor de vijfdelige stellen. Op zich heeft Eurobahn hier dus geen enkele schuld aan, maar worden er uiteraard wel op aangekeken.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Jurjen »

De Eurobahn Flirt's zijn toegelaten, volgens diverse nieuwsbronnen uit Duitsland. Tussen Mönchengladbach en Venlo blijven voorlopig nog wel de oude treinen van DB rijden, omdat toelating voor het Nederlandse deel van het traject nog niet rond is, aldus eurobahn.de.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: FLIRT's Eurobahn/Berchtesg. Landesbahn nog niet toegelaten

Bericht door Caspar »

Cookie-O-Fiel schreef:Verder is er voor Boppard-Emmelshausen / Freilassing - Berchtesgaden ook een speciale Steilstrecke-toelating nodig. Of deze er intussen is, weet ik niet.
Rijden daar nu nog OBB Talenten?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten