OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Wubbo »

Nieuw topic voor de nieuwe maand!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Owjah, verrek. Gelukkig nieuwmaand iedereen!! *O*

Eehm ik hoor nu de t1787 over de IJsselbrug denderen, maar dat is normaal..
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Maar ik heb deze maand nog niet gereist :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Ik zat in de DDM-1 Condor die reed als trein t5831 :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Vanmorgen kwam net voor Wd de 9833 me tegemoet met +4. Ik keek ervan op want het waren een SLT IV+VI :!: dus hopelijk zijn de problemen bij gecombineerd rijden opgelost. En ik dacht dat SLT alleen in de s9700 en de s19800 zat.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door AppleMoose »

Vanmorgen reden er 3!! gekoppelde plan Vtjes als'"sprinter" naar Nijmegen.
Om kwart voor 12 ingestapt in Dieren om vervolgens 10 min. later in Velp weer uit te stappen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

Dexter schreef:Vanmorgen kwam net voor Wd de 9833 me tegemoet met +4. Ik keek ervan op want het waren een SLT IV+VI :!: dus hopelijk zijn de problemen bij gecombineerd rijden opgelost. En ik dacht dat SLT alleen in de s9700 en de s19800 zat.
Sinds ergens vorige week rijdt het ook in de s9800, ik dacht 2 setjes. Het gecombineerd rijden ging vandaag niet helemaal goed aldus berichten op Somda, daardoor zouden o.a de t9838 niet hebben gereden. In t9848 hebben de stellen het weer opnieuw geprobeerd :wink: .
Pommes.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door playertwo »

Het mag toch onderhand eens tijd worden dat ze viertjes en zesjes gecombineerd kunnen inzetten.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Dat mag na 2 jaar zeker. Het probleem speelt overigens niet alleen als een viertje en een zesje gecombineerd rijden, maar ook bij IV+IV en VI+VI en grotere combinaties.
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Ik zag vandaag toevallig onder me rijles teon we stonden te wachten bij een spoorweg overgang een DM'90 van Syntus voorbij komen op de Maaslijn richting station Nijmegen net voor Nijmegen Heyendaal. Waarschijnlijk net afgekomen vanaf de werkplaats in Blerick. Zal nu net een half uurtje terug zijn.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Freek »

Vanmiddag was er tussen Nijmegen en Oss een verstoring. In Arnhem leverde dit de volgende omroep op:
"(...) richting Ht en verder wordt aangeraden geadviseerd om te reizen via(...)"
Dus ik word aangeraden het advies op te volgen :wink:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Daan »

Viel me vanmiddag op dat er een Zl-Kpn DM'90 in Gn stond...
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Bluearrow »

Als verstokte automobilist, maar wel een OV-hobbyist, maakte ik vanavond een tripje met trein en bus van Amsterdam Muiderpoort naar Utrecht. Wat een gedoe zeg, er bestaat geeneens een rechtstreekse verbinding meer tussen Amsterdam MP en Utrecht CS. Sta je een kwartier te blauwbekken als je moet overstappen in het wereldse station (lees: tochtperron) van Breukelen. En aangekomen op Utrecht CS rijdt de trein nog helemaal door tot het uiterste einde van het perron (12), zodat je kilometers moet lopen naar het stadsbusstation, alwaar mijn busje natuurlijk ook op de uiterst laatste halte stopt.

Toen ik afgelopen zaterdag op Utrecht CS stond kwam er een Fyra-transport voorbij. Een Duitse diesellock trok een splinternieuwe Fyra, tussen twee platte wagens, door het CS heen.

Gr.Chris
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Freek »

Overigens vandaag ook nog gehoord: van 1 april (nee geen grap) ook op zaterdag tussen 10-18 uur een kwatiersdienst op Doetinchem-Arnhem vv.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Zat al langer in de planning. Eigenlijk wilden ze al per 13 dec in kwartiersdienst gaan rijden op de zaterdag, maar om vage redenen is dat naar de toekomst verschoven.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Vinny »

Bluearrow schreef:Als verstokte automobilist, maar wel een OV-hobbyist, maakte ik vanavond een tripje met trein en bus van Amsterdam Muiderpoort naar Utrecht. Wat een gedoe zeg, er bestaat geeneens een rechtstreekse verbinding meer tussen Amsterdam MP en Utrecht CS. Sta je een kwartier te blauwbekken als je moet overstappen in het wereldse station (lees: tochtperron) van Breukelen. En aangekomen op Utrecht CS rijdt de trein nog helemaal door tot het uiterste einde van het perron (12), zodat je kilometers moet lopen naar het stadsbusstation, alwaar mijn busje natuurlijk ook op de uiterst laatste halte stopt.

Toen ik afgelopen zaterdag op Utrecht CS stond kwam er een Fyra-transport voorbij. Een Duitse diesellock trok een splinternieuwe Fyra, tussen twee platte wagens, door het CS heen.

Gr.Chris
Ik zou dan ook in Amsterdam Amstel overstappen of in Bijlmer/ArenA. Dat zijn prettigere stations en je kunt je reis vervolgen met een intercity... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef: Ik zou dan ook in Amsterdam Amstel overstappen of in Bijlmer/ArenA. Dat zijn prettigere stations en je kunt je reis vervolgen met een intercity... ;)
Precies. 5 minuten overstaptijd op hetzelfde perron in Amsterdam Amstel, en al voor het tochtige perron van Breukelen ben je de oorspronkelijke Sprinter voorbij.

Ik dacht dat verstokte automobilisten van het type 'uitgeprinte-reisadvies-mee-en-vijf-medewerkers-vragen', maar dat is hier allicht niet gebeurd. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Is de Noordoost weer omgeleid via Amsterdam Centraal? Er kwam net een lange samenstelling ICM-stellen voorbij in Diemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

Vandaag stond er op spoor 20 in Winterswijk een lintje, dat is voor het eerst sinds een open dag in 2003 dat ik dat zie.
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Waar is die Blauwe Engel en dat sikje+wagonnetje dan heen? Of is dat spoor 21 waar die staan? Ik haal die nummers altijd door elkaar zucht. Wel gek dan, hebben ze dat blokkeergeval ook eraf moeten halen.
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

De 186 staat inderdaad op spoor 21, dat lintje staat dus aan de straatzijde :wink: .
Pommes.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Ik zag vandaag wel verdomd veel SLT sprintertjes rijden.

Ook stond er een DM'90 van RegioNS op het rangeerterrein in Arnhem. Wat heeft die daar te zoeken?
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

Op Arnhem Berg wordt klein onderhoud verricht aan de RegioNS stellen :wink: .
Pommes.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Bluearrow »

Ik zou dan ook in Amsterdam Amstel overstappen of in Bijlmer/ArenA. Dat zijn prettigere stations en je kunt je reis vervolgen met een intercity... ;)
Tsja, als je dat allemaal van te voren weet, dan zou ik dat ook wellicht gedaan hebben, ware het niet dat de trein allereerst precies voor mijn neus vertrok, ik zag de rode lichtjes nog net aan het eind van het perron in de duisternis oplossen. Maar ja, er gaat op Muiderpoort maar 2x per uur een treintje richting Amstel (en verder). En het was steenkoud. Dus, een halfuur wachten en ik was al lang (redelijk) blij dat ik in een warme trein kon stappen.

Alleen dan weer jammer, dat de trein, die in Breukelen een tijdje op het keerspoor staat te wachten, om vervolgens weer terug richting Utrecht te vertrekken, natuurlijk door die pauze op het keerspoor, van binnen ook niet echt lekker warm was.

Oja, nog ff.....zo'n ontzettende verstokte automobilist ben ik nu ook weer niet, en zeker niet zo eentje van uitgeprintte reisadviezen. Oja, en een medewerker vragen......? Welke medewerker? Heb er zowel op de heen als de terugweg gisteren geen eentje gezien. Er is nergens een loket meer open, en de conducteurs die ik gezien (of beter gezegd...gehoord) heb, stonden natuurlijk net aan de andere kant van de trein te fluiten.... :lol:
Laatst gewijzigd door Daniel op di 02 feb 2010, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: qoute gerepareerd
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door iljitsch »

Je kan natuurlijk ook een medereiziger om advies vragen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten