OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Gelukkig bestaan er ook internetfora waar dit soort informatie wordt uitgewisseld... *bus* *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Er stond vandaag DDM materieel op het station in Enschede, dat zie je daar zelden.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Dat stond daar voor vanavond om voor de wedstrijd van FC Twente pendelvervoer naar Esd te verzorgen en de s7000 te versterken.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Dat heeft alles te maken met de voetbalwedstrijd FC Twente - Heracles Almelo :) .
Nog even doorgaan op dat lintje in Winterswijk, dat blijkt de 27 te zijn. Het ontspoorblok waar Ardan het gisteren al over had , had vandaag over aandacht niet te klagen. Om 15.00 stonden er een stuk of 5 mannen met hesjes bij.
Nog even doorgaan op dat lintje in Winterswijk, dat blijkt de 27 te zijn. Het ontspoorblok waar Ardan het gisteren al over had , had vandaag over aandacht niet te klagen. Om 15.00 stonden er een stuk of 5 mannen met hesjes bij.
Pommes.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik zat vandaag in de stoptrein van Nijmegen naar Roermond, heb weliswaar alleen het stukje van Nijmegen tot Cuijk afgelegt.
Maar ik kreeg controllen. En het waren nog vriendelijke conducteurs ook.
1 van de 2 had al een kastje waarmee hij OV-chipkaarten kon uitlezen en zei dat ik me reisproduct goed had opgehaald.
Ik vroeg toen aan hem wanneer ik bij Veolia kan inchecken om op saldo te reizen in het weekend.
Dat wist hij nog niet, maar de cico's moesten geplaatst worden in de eerste helft van 2010 want dan was momenteel de planning dat Veolia Limburg over ging. Ook kwamen hun cico's niet op de stations maar gewoon in de trein.
Vind ik zelf nogal een aparte keuze, want het is natuurlijk storings gevoeliger. En dan hoop ik niet dat ze dezelfde cico's plaatsen als in de bus want die zijn zo enorm traag dat je enorm rijen gaat krijgen.
Aan de andere kant vind ik het ook wel logies omdat je bij hun natuurlijk nergens hoeft over te stappen op een andere trein van hun.
Maar ik kreeg controllen. En het waren nog vriendelijke conducteurs ook.
1 van de 2 had al een kastje waarmee hij OV-chipkaarten kon uitlezen en zei dat ik me reisproduct goed had opgehaald.
Ik vroeg toen aan hem wanneer ik bij Veolia kan inchecken om op saldo te reizen in het weekend.
Dat wist hij nog niet, maar de cico's moesten geplaatst worden in de eerste helft van 2010 want dan was momenteel de planning dat Veolia Limburg over ging. Ook kwamen hun cico's niet op de stations maar gewoon in de trein.
Vind ik zelf nogal een aparte keuze, want het is natuurlijk storings gevoeliger. En dan hoop ik niet dat ze dezelfde cico's plaatsen als in de bus want die zijn zo enorm traag dat je enorm rijen gaat krijgen.
Aan de andere kant vind ik het ook wel logies omdat je bij hun natuurlijk nergens hoeft over te stappen op een andere trein van hun.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Je kan in de Veolia-treinen de grote zwarte kasten al zien zitten waar de lezers op moeten komen... dat worden dus dezelfde als in de bussen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Dit wordt voor mij de week van het DDM-1. Al in vier samenstellingen gezeten deze week
Om 16:13 reed er een lege ICL-trein richting Den Haag door Leiden Centraal. Ik had hem juist de andere kant op verwacht :?
En de mDDM in een DD-AR is niet praktisch als deze achterop de trein zit in een volle spitstrein van de s5800. Helemaal volgepropt (ik had een zitplaats) en het uitstappen duurt lang door de smalle deur.
Om 16:13 reed er een lege ICL-trein richting Den Haag door Leiden Centraal. Ik had hem juist de andere kant op verwacht :?
En de mDDM in een DD-AR is niet praktisch als deze achterop de trein zit in een volle spitstrein van de s5800. Helemaal volgepropt (ik had een zitplaats) en het uitstappen duurt lang door de smalle deur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ware het niet dat het ICL weer eens kapot was en dus richting Watergraafsmeer? mocht om gerepareerd te worden. De vervanging in de s1900 bestond uit een Plan T en Plan V.Bee schreef:
Om 16:13 reed er een lege ICL-trein richting Den Haag door Leiden Centraal. Ik had hem juist de andere kant op verwacht :?
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Als hij richting de Watergraafsmeer moest ging hij zeker de verkeerde kant op
Op de Watergraafsmeer stond overigens ook op een wat vreemde plaats een trein die normaal in de s140 rijdt. Dat staat er overdag nooit en er stonden wat mannetjes treurig naar te kijken.
Daarentegen staan de kopbakken van de oude TEE-trein die wordt gerestaureerd de laatste dagen strak in het lak te glanzen op de Watergraafsmeer
Op de Watergraafsmeer stond overigens ook op een wat vreemde plaats een trein die normaal in de s140 rijdt. Dat staat er overdag nooit en er stonden wat mannetjes treurig naar te kijken.
Daarentegen staan de kopbakken van de oude TEE-trein die wordt gerestaureerd de laatste dagen strak in het lak te glanzen op de Watergraafsmeer
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ah, had de richting andersom gelezen. Dan zal het wel weer terugkomen van de Watergraafsmeer.
Op ik dacht Somda was overigens te lezen dat gisteren rijtuigen van de t140 betrokken zijn geraakt bij een botsing op Hoofddorp Opstel en die zullen dus wel naar de Watergraafsmeer gehaald zijn om de schade te onderzoeken.
Op ik dacht Somda was overigens te lezen dat gisteren rijtuigen van de t140 betrokken zijn geraakt bij een botsing op Hoofddorp Opstel en die zullen dus wel naar de Watergraafsmeer gehaald zijn om de schade te onderzoeken.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ja die kastjes hangen er al sinds de trein er rijdt. Geloof dat ik een foto er van ook ooit op het forum gepost heb. (weet het niet zeker). Maar toch hoop ik dat ze daarop iets snellere lezers kunnen maken. Anders belooft het lange rijen.Reiziger Ddrs schreef:Je kan in de Veolia-treinen de grote zwarte kasten al zien zitten waar de lezers op moeten komen... dat worden dus dezelfde als in de bussen
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Vandaar dat de trein naar Hannover van 16 49 uit Schiphol al 50 minuten vertraging bij vertrek had. Die was dus kapot op de Wgm beland en werd vervangen door de 146.Bee schreef:(...)
Op de Watergraafsmeer stond overigens ook op een wat vreemde plaats een trein die normaal in de s140 rijdt. Dat staat er overdag nooit en er stonden wat mannetjes treurig naar te kijken.
(...)
En nu weet ik ook wat die DDAR deed in Deventer. Ik zag hem nog wegrijden richting Apeldoorn. Was dus de s7000. Had 10 minuten vertraging.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Het was zelfs uiteindelijk al +65 geworden toen dat ding wegreed vanaf ShlArdan schreef:Vandaar dat de trein naar Hannover van 16 49 uit Schiphol al 50 minuten vertraging bij vertrek had. Die was dus kapot op de Wgm beland en werd vervangen door de 146.Bee schreef:(...)
Op de Watergraafsmeer stond overigens ook op een wat vreemde plaats een trein die normaal in de s140 rijdt. Dat staat er overdag nooit en er stonden wat mannetjes treurig naar te kijken.
(...)
En nu weet ik ook wat die DDAR deed in Deventer. Ik zag hem nog wegrijden richting Apeldoorn. Was dus de s7000. Had 10 minuten vertraging.
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De trein stond er woensdagochtend vroeg al, ik ga er dus vanuit dat het niet gerelateerd aan elkaar is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Vanmiddag voor 't eerst in 2010 de trein weereens genomen van Utrecht naar Dordrecht. Kwam mooi uit: Qliner van 16.46 zou ik nooit meer halen, de IC van 16.47 uur was wat dichterbij en zou maar 'n kwartier i.p.v. een halfuur vertraging opleveren.
Trof 't nog ook: de t20554 werd gereden door een IRM-VI en was zodoende lekker ruim, tegemoetkomende pendels Ut-Rtd zagen er stukken minder ruim uit.
Trof 't nog ook: de t20554 werd gereden door een IRM-VI en was zodoende lekker ruim, tegemoetkomende pendels Ut-Rtd zagen er stukken minder ruim uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Heeft iemand hier al SLT in de s4000 en de s14700 zien rijden? Die heb ik morgen op mijn dienstkaartje staan en er stond bij dat het SLT zou moeten zijn, maar ik heb er een hard hoofd in... Zou wel leuk zijn, eindelijk SLT rijden! *O*
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Zijn wel meldingen van op Somda langsgekomen, maar dat bleken foutjes in de bijsturing te zijn. Al rijdt er een late dienst (met daarin in ieder geval de t4091) daadwerkelijk met SLT.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Is de t4091 de trein die om 22 30 vertrekt van Duivendrecht naar Amsterdam? Jep, die heb ik een paar dagen terug nog gezien.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De s6300 en s3400 waren vanochtend op Gvc van spoor gewisseld, echter stonden beide treinen wel aan hun eigen normale perron.
Laatst gewijzigd door Etienne op vr 05 feb 2010, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Op het perron? Da's niet te hopen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Heb het even aangepast
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
2x DM'90 in de t10550 nu. Beetje jammer dat dit voor geen meter past met de vrijdagmiddag studentendrukte.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Sneltrein t2261 kwam vanmiddag veel te hard Schiedam Centrum binnengereden. Het leek er even op alsof de DDM-1 met loc 1839 het station, net als bijvoorbeeld de s2100, zo voorbij zou rijden, maar toen de trein het station binnenkwam werd er flink afgeremd en uiteindelijk kwam de trein vlak voor het einde van het perron nog tot stilstand waarbij de remmen duidelijk te horen en te ruiken waren. Ik stond gelukkig vooraan, dus ik hoefde niet al te ver te lopen om de trein te halen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten