'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Daniel »

'Dordrecht strooit slecht op busroutes'
Geplaatst op: maandag 1 februari 2010 22:25
Laatst bijgewerkt: maandag 1 februari 2010 22:26


In Dordrecht wordt erg slecht gestrooid. Dat zeggen de buschauffeurs van Arriva. Volgens OR-voorzitter De Vries, die dit weekend zelf ook reed, werden zelfs busroutes niet gestrooid. Afgelopen zaterdag botste lijn 10 op de Merwedekade tegen vier auto's. Daarna reden zowel op zaterdag als zondag diverse buslijnen alternatieve routes.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Daniel »

Was inderdaad aardig wit op de busroute hier in de wijk, maar desondanks zie ik hier braaf elke avond de strooiwagen voorbij komen. Zal dus meer in de verkeersintensiteit zitten dan in slecht strooien, de hoofdwegen zagen er namelijk schoon uit.

Valt volgens mij hier nog wel mee in vergelijking met bv. de provincie Groningen die schijnt te overwegen om wegen af te gaan sluiten bij gebrek aan zout.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door playertwo »

In Noord-Holland zit dat er overigens ook aan te komen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Chauf21 »

Ik denk dat vooral de laatste zin in het artikel relevant is:
"Volgens de gemeente Dordrecht is er door zoutgebrek alleen gestrooid op hoofdwegen en heeft Arriva geen problemen op de busroutes kenbaar gemaakt."
Communiceren schijnt tegenwoordig steeds moeilijker te zijn...

Plus dat het nu overal bar en boos is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Daniel »

Overigens schijnt de busroute waar de uitglijder plaatsvond dus niet in de strooiroute te zitten. Wat bijbehorende beelden zijn hier te bekijken (als ik 'm hier invoeg heeft 'ie geen geluid...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Dexter »

@Reiziger Ddrs: Zitten Arriva en Netwerk niet naast elkaar op hetzelfde terrein of is dat alleen de vuilverbranding?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Daniel »

Mja, zitten naast elkaar. En je zou kunnen stellen dat Netwerk er belang bij heeft dat er bussen van de weg glijden want ze repareren en onderhouden ze voor Arriva :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:Mja, zitten naast elkaar. En je zou kunnen stellen dat Netwerk er belang bij heeft dat er bussen van de weg glijden want ze repareren en onderhouden ze voor Arriva :P
Dat is dus niet alleen bereslechte communicatie (van twee bedrijven die notabene naast elkaar zitten), maar ook nog eens belangenverstrengeling. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door JeePee »

Reiziger Ddrs schreef:Valt volgens mij hier nog wel mee in vergelijking met bv. de provincie Groningen die schijnt te overwegen om wegen af te gaan sluiten bij gebrek aan zout.
Vandaag (ik weet het mail lezen in vakantie moet verboden worden, maar goed ;)) weer een update gekregen van Groningen en Drenthe. Er zitten iets van 8 gemeentes volledig zonder zout en de provincies nagenoeg zonder. Tis zelfs al zo geweest dat de Qliner 300 een halve dag niet heeft kunnen rijden omdat de N34 volledig onbegaanbaar was... Strooien in Groningen Stad is ook een utopie, er zijn nog net geen weddenschappen wie er als eerste een strooiwagen ziet. Gewoon rustig rijden en er het beste van maken. Overal is zouttekort, dus het is niet anders. Gewoon goed luisteren of je de banden nog hoort op de weg (niet = zeer glad, wel = valt mee / niet glad).
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door playertwo »

Setjes winterbanden zouden ook al veel helpen, maar daar wordt dan weer op bezuinigd :evil:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door STF »

Uiteindelijk kost het alleen de aanschaf van extra velgen want in de winter slijten de zomerbanden niet die in een hoek van de remise liggen en in de zomer slijten de winterbanden niet die wederom in een hoek van de remise liggen. :wink:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Mark »

In Hengelo zag ik op de meest smalle straatjes waar bussen rijden vanmorgen netjes een strooiwagen voorbijkomen. :pos: Maar een tekort aan strooizout is hier toch niet omdat de Akzo in Hengelo gevestigd is. :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Daniel »

Morgen nog eens goed kijken als ik Utrecht binnenkom met de bus... d'r stond een bord met "Pas op - gladheid" en nog iets aan de Europalaan vlak na de afrit vanaf de A12. Ook een manier om onder aansprakelijkheid door niet strooien uit te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door playertwo »

Is het nog steeds je eigen verantwoordelijkheid als je de weg op gaat. Nergens staat in de Wet dat je moet strooien als gemeente, Provincie of Rijkswaterstaat, waardoor je het essentiële punt van strijdig met het recht mist in je bewijsvoering :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Daniel »

Ik heb ten tijde van de gladheid eind vorig jaar gelezen dat een gemeente aansprakelijk kan worden gesteld voor schade door gladheid als er daadwerkelijk onvoldoende aan gladheidsbestrijding wordt gedaan...

Op de borden bij de invalswegen van Utrecht staat overigens: "Pas op gladheid! - Beperkte gladheidsbestrijding"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door willy84 »

In het Gooi was het vanmorgen ook spek en spekglad! De regiolijnen rond Huizen reden niet en er stond een mega file van Huizen naar de A1. Ook de provincie Noord-Holland en in ieder geval de gemeentes Blaricum, Eemnes, Laren, Huizen en Hilversum zijn door het zout heen. Zullen er waarschijnlijk nog wel meer zijn maar dat weet ik niet.

Alleen de provincies Friesland en Zuid-Holland schijnen nog goed in het zout te zitten.
immer kwaliteits posts
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door JeePee »

Tja Fryslân heeft zout zat. Ze moeten het alleen nog ff uit de grond halen 8-) . Gros van de provincies zit idd zo langzamerhand zonder. Enkele gemeenten hebben nog wel redelijk wat, maar dat zijn dan ook de gemeenten die vanaf het begin al laks zijn in het strooien. Groningen bijvoorbeeld waar de Oosterhamrikbaan 1,5 dag gestremd geweest is omdat men die niet schoonmaakte met als gevolg dat de bussen de brug over de oostelijke ringweg niet op konden komen... Zo kan ik ook zout overhouden ja ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Fles »

JeePee schreef:Tja Fryslân heeft zout zat. Ze moeten het alleen nog ff uit de grond halen 8-)
Krijg je straks de NOOMBY's over je heen :mrgreen:
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door willy84 »

Wel mooi dat er nu een schip uit Egypte komt met extra zout en dat er allerlei spoedbestellingen zijn geplaatst en dat gaat het ineens dooien :mrgreen:
immer kwaliteits posts
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door mb90 »

Zolang de nachttemperaturen rond het vriespunt blijven is zout zeker nodig. De wegdektemperaturen liggen meestal wat lager dan de gewone temperaturen die bijvoorbeeld het KNMI laat zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Daniel »

Overigens was van de week ook de reden van het zouttekort in Dordrecht te lezen: een flink deel van de 8 ton zout (ruim voldoende) die begin januari nog op voorraad was is "ingepikt" door Rijkswaterstaat om de snelwegen te kunnen strooien. Is er een gemeente die z'n zaken goed voor elkaar had, worden ze er op deze manier voor gestraft :roll:
(Aan gestrooide snelwegen heb je ook weinig als de lokale wegen zo glad zijn dat je de snelweg amper kunt bereiken)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Geert »

Het is een groot complot! :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Suus »

8 ton is niet veel eerlijk gezegd... Diemen kreeg begin januari nog een levering van 40 ton, en die begint nu op te raken...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Daniel »

Typefout: 800 ton was 't :wink:

Edit: en ze kunnen nu helemaal klagen over slecht gestrooide busroutes... het zout blijkt sinds gisterochtend helemaal op te zijn. De lokale omroep RTV Dordrecht meldt ook nog dat preventief strooien met zand geen effect heeft. Joh wat raar :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: 'Dordrecht strooit slecht op busroutes'

Bericht door Wubbo »

Toch grappig dat Dordrecht, dat de zaakjes toch o zo goed voor elkaar had, geen zout meer heeft terwijl er nog gemeentes zijn die wel zout hebben. Je vraagt je dan toch af wie er zijn zaakjes goed voor elkaar had...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten