(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Je zou je als vervoerder af kunnen vragen of een stadsdienst nog wel efficiënt is als bijna alle passagiers bij het instappen (of halverwege de rit) aan de chauffeur vragen welke route de bus gaat rijden en of hij wel bij halte X komt. Dat is dus het geval in Delft :|
Maar de 'stadsdienst' van Delft is dan ook een lachertje.
Hij bestaat ui lijn 81 (Kuyperwijk - Delfgauw), die sinds de verhuizing van het busstation trouwens met Lion's City's rijdt, en de lijnen 80/82 (IKEA - Tanthof) die volgens route A heen en via B terug gaan, tegengesteld aan elkaar rijden en bij het eindpunt in zichzelf overgaan. Zeker in combinatie met de redelijk vaak defecte displays van de Van Hool's, is het dus niet voor iedereen even duidelijk welke van de vier richtingen de bus nu weer uitgaat, indien er één bij de halte komt. :?
(Zelfs ik ben er noig niet achter welke lijn Station - Markt doet zonder omweg via de IKEA.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

De Arriva 6152 begint uit elkaar te vallen... bij Molenaarsgraaf N214 wilde de voordeur al maar half open en bij Noordeloos N214 vervolgens alleen nog als tegelijk ook de achterdeur werd geopend :P Stopknopjes werkten overigens ook al niet...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Chauf21 »

meltrain schreef:(Zelfs ik ben er noig niet achter welke lijn Station - Markt doet zonder omweg via de IKEA.)
De 82, met bestemming IKEA.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Reiziger Ddrs schreef:De Arriva 6152 begint uit elkaar te vallen... bij Molenaarsgraaf N214 wilde de voordeur al maar half open en bij Noordeloos N214 vervolgens alleen nog als tegelijk ook de achterdeur werd geopend :P Stopknopjes werkten overigens ook al niet...
Oeeeh altijd leuk, dan kan die bus altijd nog meer dan hier.
Hier ging de voordeur helemaal niet meer open :X
3 0 7 9
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Karl »

Een OV-chipkaart vraag: laatst moest ik van het Rotterdamse Metro Capelsebrug naar tramlijn-25-halte Schiekade (die vlak voor de A20 in ieder geval). Het reisplan volgens 9292OV is als volgt: neem de metro naar beurs en stap daar over op de tram.

Op Capelsebrug ingecheckt, Beurs uitgecheckt en daar stond op de halte informatie dat 25 nog wel even zou duren, maar de 21 kwam er wel aan. Ik de 21 nemen - inchecken - en bij Weena eruit - uitchecken - en daar de 'vorige' 25 genomen. De 25 rijdt immers met een 'lus' door het centrum en de 21 rijdt rechtstreeks tussen Beurs en Weena. Ik vraag mij af, is dit nou goedkoper dan met de 25 vanaf Beurs reizen?

Op de bon van de chipkaart staat overigens dat ik bij Beurs ben ingecheckt (klopt) en bij Stadhuis eruit (klopt niet), kost toch zes cent, voor een paar meter.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Ik denk inderdaad dat die route een paar cent goedkoper is dan via de centrumroute van lijn 25.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Karl »

Kan daar in het politiek-geile-kader van toegankelijkheid niet iets aan worden gedaan dan? Als alle voertuigen toegankelijk moeten zijn, informatie lees-, hoor- en voelbaar moet zijn, dan vind ik het vreemd dat overstappen (is niet handig, vermindert de reis 'accessibility') beloond wordt met een langere afschrijving. Niet dat die paar cent mij kan boeien, voor één keer; maar alle reizen bij elkaar tikt dat over een langere termijn best aan.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Ik was gisteravond met find_your_spot in Rotterdam. (erg leuk hoor, maar elke keer denk ik weer: wat doe ik hier?) Toen we per metro naar Centraal (sorry: Rotterdam Centraal) reden, werd de metro bij Stadhuis stilgezet en gecontroleerd. Zo heb ik het nog nooit meegemaakt, er stond een vrouw vooraan het perron bij de besturder, en de controleurs gaven een seintje vanaf het perron als ze klaar waren met controleren. In ieder geval, wij zaten achterin het eerste treinstel, in de bestuurderscabine die daar niet zit dus. Ik zat in de linkerhoek, op het hekje, min of meer op mijn hurken. Komt er één of andere papkop vanuit het metrostel achter ons (die we dus goed konden zien want aan de betreffede kant zat ook geen bestuurderscabine) en die gaat precies bij mij zitten. Plastic tassie tegen mijn rugzak aan, en gaat tegen me aan zitten met zijn elleboog op mijn knie leunend en gaat rustig staan bellen. (ik ben tegen discriminatie maar ik zeg er toch even bij dat het een etnische minderheid was.) Daar was ik natuurlijk niet van gediend, gaf f_y_s een seintje en liep zonder op te letten of ik toevallig die man bezeerde naar voren toe. En wat we al verwachtten, geschiedde: de man was een zwartrijder en werd de metro uitgehaald toen ons stel gecontroleerd werd :)
Ik doe ook maar wat
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door mb90 »

Ik kreeg net even een flashback naar de winter van vorig jaar, want ik zag de RET 834 op Qbuzz-lijn 144 van Rotterdam Zuidplein naar Ridderkerk Drievliet rijden. :shock: Een foto heb ik niet, daar is het weer te grauw voor.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

En het scheelde vanmiddag maar 'n haartje of de Arriva 6149 was wat korter geweest. Chauffeur moest bij Bleskensgraaf vol in de remmen voor 'n auto die aan het inhalen was op 'n plek met doorgetrokken streep, ging echt maar heel net goed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door webguy »

Ik zag gisteren een CXX Amba 81-nog wat in Arnhem op Lijn 2... LCD-filmbak en CXX Kleuren. K miste de Breng stickers dus :)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Zag ik vandaag ook op lijn 31 ja :)
En zie ook wel eens uit Arnhem een paar Amba in Cxx kleuren met de in de serie van 1750...
3 0 7 9
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Karl »

Meer een interervaring. Zojuist keek ik op de GVB-website, opzoek naar een metrokaart en waarom staat daar op: "Met toestemming van London Transport Museum" :?:

http://www.gvb.nl/reizigers/plattegrond ... kaart.aspx
Het is een spectrum.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Volgens mij stamt het ontwerp van de kaart af van de Londense Metro.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het GVB begint een beetje op Arriva te lijken :|. In Slotervaart heb je een halte (lijn 62,145 op de Aletta Jacobslaan) waarvoor 2 benamingen zijn bedacht:

Overzichtje:
Dienstregeling: Ottho Heldringstraat
RIS in de bus: Ottho Heldringstraat
Vertrekstaat: Ottho Heldringstraat
Blokje op de abri: Otto Helderingstraat

Dat laatste is dus fout, er mist een h en er is een e teveel. Hopelijk passen ze het snel aan als ze hier meelezen, net als het Andreaszkh-incident op de Lelylaan die gemeld was door JWM :mrgreen:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door tsov »

Het is niet de enige hoor, ik weet niet of het nog steeds zo is, maar in lijn 38 werd de halte Spreeuwenpark omgeroepen als Nachtegaalstraat...
En Cxx Zaandam weet niet hoe je Dodonaeusstraat spelt, dat staat goed in Infoxx, en op verschillende manieren fout in de abri en op de haltepaal...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Chauf21 »

De Caetano's op de stadsdienst van Leiden hebben onlangs een lichtkrant ingebouwd gekregen. Ik dacht dat die dingen eruit zouden gaan wanneer de hybrides zouden instromen :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Aaarch. Die bussen zijn dus omgebouwd voor de concessie-eisen, in plaats van heel vlug op te donderen :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Vandaag actief in Dordrecht: de OV-chipkaart demobus van Arriva...
Afbeelding

Inclusief een rij om pasfoto's te laten maken voor de chipkaart van 1 euro...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Aaarch. Die bussen zijn dus omgebouwd voor de concessie-eisen, in plaats van heel vlug op te donderen :(
Caetano's zijn lief. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Gisteren terug uit Arnhem, en we reden even langs de Mac Drive bij het Gelredome, en daar was een concert.
Bussen vol reden er langs. Slecht één bus was een gelede Citaro en alle andere bussen waren allemaal Amba's :O
Andere bussen op? Kan het me bijna niet voorstellen om 22:30
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Gisteren was Hardbass in het Gelredome. Had er graag naartoe gewild, maar kon niet. Uit ervaring bij feesten in het Gelredome weet ik dat er altijd Duvedecjes werden ingezet, maar ja, die zijn dus opgekrast geloof ik. En dat soort publiek wil je niet in een mooie Nijmeegse Citaro-G hebben, dan is die hele bus gesloopt als die bij het Gelredome is :wink:
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

en de gelede citaro die reedt naar het gelredome was ook nog eens een ex heyendaalshuttle. Een redelijk nieuwe bus dus. Je zou toch zeggen dat als je allemaal dronken mensen gaat vervoeren je wat oudere bussen in zet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Alle oudere bussen zijn volgens mij al verkocht :P.

Oh nee, he tmonster wat ik zojuist op internet vond niet:
Afbeelding

De foto is afgelopen december gemaakt, ik mag hopen dat dat grapje tijdelijk was? -O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Ik kan niet helemaal plaatsen waarom juist de oudste Amba's in Uithoorn staan dan. Wat moeten die ermee, in geen enkele concessie die in Uithoorn komt mogen die dingen ingezet worden (Utrecht, Amstelland en Hollands Midden),.

Er verdwaalt wel eens een Amba op die lijn, maar die is niet echt standaard nee :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten