Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door Daniel »

Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25
Geplaatst op: donderdag 4 februari 2010 22:21
Laatst bijgewerkt: donderdag 4 februari 2010 22:21


Stadsdeel Zuideramstel is boos over het plan om tramlijn 25 vanaf 2012 niet meer over een deel van de Rijnstraat wil laten rijden. Het stadsdeel vindt tram 25 onmisbaar. Maar de voorzitter van de winkeliersvereniging denkt daar anders over.
"Zo vaak zie ik deze tram voorbij rijden en voor 98 procent is ie leeg", zegt Ko de Ruiter, voorzitter.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door Vinny »

Nou volgens mij kan de 25 veel zinvoller worden als na opening van de Noord-Zuidmetro deze lijn een snelle verbinding wordt, en lijn 4 overneemt ten noorden van de Rijnstraat. Lijn 4 kan dan worden opgeheven. Reizigers van/naar Rai nemen de Noord-Zuidmetro, reizigers voor de Roozeveltlaan reizen met de bestaande busverbinding.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door Dexter »

Waarom vragen ze in hemelsnaam de mening een voorzitter van een winkeliersvereninging? Winkeliers zien per definitie liever meer parkeerplaatsen en minder OV voor de deur. Terwijl goed ov minstens zoveel zo niet meer shoppers trekt.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door Suus »

Lijn 25 is op dit moment ook niet aantrekkelijk door de omweg die de lijn maakt via de Van Woustraat, omdat de Ferdinand Bolstraat nog steeds niet toegankelijk is voor trams vanwege de bouw van metrostation Ceintuurbaan. Zeker dit jaar, waar lijn 4 en 25 tussen de Ceintuurbaan en de Dam dezelfde route hebben vanwege groot onderhoud in de Utrechtsestraat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door Wubbo »

Toch zie je op een aantal plaatsen (niet al te lang geleden volgens mij nog in Rotterdam, maar wellicht bedriegt mijn geheugen me) dat winkeliers juist strijden voor het behoud van de tram in de straat.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door Karl »

Volgens een studie geven OV-reizigers, als ze gaan 'shoppen', meer geld uit dan automobilisten. Helaas weet ik niet meer hoe die studie heet/wie 'm geschreven heeft...

@Wubbo, zoiets speelde toch bij lijn 3/13 in Rotterdam Noord?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door Daniel »

De grote vraag is dan natuurlijk: geven ze meer uit omdat ze minder vaak naar de winkels gaan en dan meer in één keer kopen of geven ze meer uit en komen ze net zovaak als automobilisten. In het laatstgenoemde geval is dat natuurlijk aantrekkelijk voor de winkeliers, in 't eerstgenoemde geval maakt het niet gek veel uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door Dexter »

Ik dwaal misschien van het topic af, maar een paar jaar geleden was er op Rotterdam Zuid een enorme weerstand vanwege de komt van lijn 25 over de Hilledijk. Nu rijdt die lijn een blokje om. Winkeliers blij, klandizie gekelderd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door Vinny »

Karl schreef:Volgens een studie geven OV-reizigers, als ze gaan 'shoppen', meer geld uit dan automobilisten. Helaas weet ik niet meer hoe die studie heet/wie 'm geschreven heeft...

@Wubbo, zoiets speelde toch bij lijn 3/13 in Rotterdam Noord?
Dat vind ik opmerkelijk, want over het algemeen hebben OV-reizigers een veel minder grote koopkracht dan automobilisten. Uitgezonderd lange-afstands treinreizigers: Daar zie je juist wel weer een positieve correlatie tussen inkomen en treingebruik...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door STF »

En waar hadden ze gedacht lijn 25 te laten keren? Op het Victorieplein is er geen mogelijkheid voor, het dichtsbijzijnde is de huidige keerlus van lijn 25 of de keerlus van lijn 12 bij het Amstelstation dus wat schiet je nu eigenlijk op met dit plan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door Suus »

De lijn zal inderdaad naar het Amstelstation gaan rijden, en lijn 12 zal niet meer via de Ferdinand Bolstraat - Scheldestraat - Churchilllaan rijden dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Amsterdam: Geen tranen om inkorten tram 25

Bericht door reisthijs »

Dexter schreef:Ik dwaal misschien van het topic af, maar een paar jaar geleden was er op Rotterdam Zuid een enorme weerstand vanwege de komt van lijn 25 over de Hilledijk. Nu rijdt die lijn een blokje om. Winkeliers blij, klandizie gekelderd.
Tja, men snapt het nut van zo'n tram door de straat pas als die ineens verdwijnt.
In dezelfde periode dat dat er in Zuid geprotesteerd werd tegen de komst van de tram werd er door winkeliers in West juist gestreden vóór de terugkeer van lijn 4 toen die werd ingekort.

Zowel het protest tegen als voor de tram hadden succes.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten