Overigens leek het wel alsof een of andere psychiatrische inrichting in de omgeving van Amsterdam de deuren open had laten staan vandaag.
Voorval 1: Ik sta op Amsterdam Sloterdijk, het is tijd ('20, zelfs een paar seconden na het springen van de klok) de hc fluit en sleutelt. Op dat moment komt er een man (zo op het oog keurige man, netjes gekleed, met een koffertje onder de arm) van de metrotrap gedenderd en rent luid schreeuwend (20! 20!) langs de trein. De hc zag dit te laat en sluit zijn laatste deur. Op het moment dat ik de man via de cabine wil laten instappen, komt ie terug rennen en begint op de cabinedeur te bonken en te schreeuwen. Ik bedacht me ter plekke en ben meteen vertrokken.
Voorval 2: Het is vijf minuten voor vertrektijd, ik loop op Asd langs mijn trein naar voren en een vrouw (ook weer keurig netjes op het oog) loopt me voorbij en duwt me ruw aan de kant. Ik zeg nog verbaasd: "Nou zeg, dat kan wel wat minder." Een aantal verwensingen volgt, waaruit ik opmaak dat ze haast heeft om de trein te halen. Terwijl die trein toch echt niet weg kan rijden zonder mij.
Lopen er nu echt meer gekken rond dan dat ze vastzitten, of begint dit soort gedrag stilaan normaal te worden?