Sneller met de trein naar Zwolle
Sneller met de trein naar Zwolle
Sneller met de trein naar Zwolle
Geplaatst op: zondag 7 februari 2010 09:42
Laatst bijgewerkt: zondag 7 februari 2010 09:50
GRONINGEN/ASSEN - Met ingang van de dienstregeling 2011 stoppen er geen intercitytreinen meer op de stations Haren, Beilen, Hoogeveen.
Lees verder
Geplaatst op: zondag 7 februari 2010 09:42
Laatst bijgewerkt: zondag 7 februari 2010 09:50
GRONINGEN/ASSEN - Met ingang van de dienstregeling 2011 stoppen er geen intercitytreinen meer op de stations Haren, Beilen, Hoogeveen.
Lees verder
Re: Sneller met de trein naar Zwolle
In de papieren editie van het DvhN staat een iets uitgebreider artikel. Komt er allemaal wel op neer dat de heer Mastwijk alweer op z'n achterste benen staat. Maar die man moeten ze gewoon ff achter het behang nieten wat mij betreft :neg:
Re: Sneller met de trein naar Zwolle
Kon je op wachten natuurlijk. Mag hopen dat dat huichelachtige gejammer eens op waarde geschat wordt door de rest van de politiek. Opduvelen met zulke "volksvertegenwoordigers" :neg:
Re: Sneller met de trein naar Zwolle
Hoeveel tijd scheelt het nou van Groningen naar Zwolle?
Laatst gewijzigd door iljitsch op zo 07 feb 2010, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Sneller met de trein naar Zwolle
De Intercity doet er nu 57 minuten over en de stoptrein 66 minuten.
En op dit forum praten we Nederlands trouwens.
En op dit forum praten we Nederlands trouwens.
Re: Sneller met de trein naar Zwolle
Waar gaat het heen met de treinconcepten van de NS. :(Bastiaan schreef:De Intercity doet er nu 57 minuten over en de stoptrein 66 minuten. (...)
Ik vind het getuige van gebrek aan professionaliteit van Mastwijk om je als landelijk politicus bezig te houden met zulke zaken. Houd je liever bezig met de concessie 2015 ofzo... en zet daar dan niet in dat alle treinen bij Hoogeveen moeten stoppen of dat er een trein Hoogeveen-Maastricht moet komen.
Het is een spectrum.
Re: Sneller met de trein naar Zwolle
Er is vorig jaar een motie aangenomen door de voltallige tweede kamer en daar heeft meneer Bats en de NS zich aan te houden. Terecht dat Mastwijk vragen stelt. Nog belachelijker dat de NS eerst dit bekend maakt, terwijl er aankomende week een gesprek gepland stond.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Sneller met de trein naar Zwolle
Die hele motie was al belachelijk in de eerste plaats. De tweede kamer hoort zich bezig te houden met zaken die op landelijk niveau spelen, niet met het al-dan-niet laten stoppen van een trein op een bepaald station.
NS hoeft zich overigens niet aan een motie in de Tweede Kamer te houden, dat is de minister (Eurlings dus).
NS hoeft zich overigens niet aan een motie in de Tweede Kamer te houden, dat is de minister (Eurlings dus).
Re: Sneller met de trein naar Zwolle
Heel de politiek moet zich helemaal niet bezighouden met de dienstregeling. Dat is de taak van NS, niet van Den Haag en/of Assen. De politiek moet zich bezighouden met de eisen van de concessie hoofdrailnet. Wil Drenthe extra stops in Hoogeveen, kan dat prima maar zullen ze bij NS meer capaciteit moeten inkopen. Net als Overijssel dat heeft gedaan tussen Enschede en Hengelo, en Brabant met veel stoptreinen.
Re: Sneller met de trein naar Zwolle
Drenthe heeft zich uitgesproken tegen het stoppen van IC's in Hoogeveen. Een verstandige beslissing van de Provincie en gedeputeerde Bats, die eigenlijk als het over OV gaat altijd verstandige dingen zegt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten