CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Daniel »

Dat is 't ook... Dordrecht Stadspolders bestaat pas sinds 1992 en Sliedrecht heeft 'n monumentaal station :P

Je kan ook mooi zien dat het eindbestemmingsboekje net zo vergeeld is en het boekje linksonder recent nieuwe flapjes heeft gekregen: die was 'n paar weken terug in de soep gedraaid en heeft nog enige tijd handgeschreven flapjes gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Geert »

Volgens de ene zijde van de CTA op spoor 3 bij Schiedam Centrum ging een 5100 richting Rotterdam na Zwijndrecht rechtstreeks terug naar Rotterdam Centraal, de andere kant van de CTA toonde gelukkig wel de goede eindbestemming 'Dordrecht'. :P
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Marc »

Heeft iemand zin in een leuk treinritje? Volgens de koersrol van V'tje 913 rijdt er een stoptrein Maastricht-Hoek van Holland Haven :mrgreen:...

In Valkenburg gaf de CTA van spoor 3 aan dat er om 11:04 een trein naar Simpelveld was vertrokken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Daniel »

Ach... kan langer :P Volgens de koersrol van Plan V 888 is er ook nog een stoptrein Dordrecht - Zevenaar (en die kwam ik in Den Haag tegen, dus die maakt nog 'n omweg ook :lol: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door deadlock »

Ik had nog nooit een bordje met
(klein)let op omroepbericht
(lettertype en grootte van eindbestemmingen, maar dan in het rood)Spoorwijziging

gezien op de CTA, maar gisteren zzag ik deze dus in Zwolle op alle CTA's op spoor 5.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door mb90 »

Volgens de CTA van spoor 2 op Schiedam Centrum is de Stoptrein / Banaan naar Vlaardingen Centrum gepromoveerd tot Intercity. :P Nadat deze Intercity weg was gaf hij ook nog een Stoptrein met +60 aan. Bij de volgende Sprinter naar Maassluis West gaf hij weer gewoon Sprinter aan.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Justin »

De kleine CTA van spoor 7b in de hal van Utrecht CS, wilde vandaag om 22.55 naar Heerenveen IJsstadion via Amsterdam Amstel gaan, zo constateerden Wubbo, Raoul en ik :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door STF »

Ja en dan naar Den Helder, daar op de veerpont naar Texel, vanaf daar met de veerboot door naar Vlieland en dan met nog wat veerboten terug naar het vaste land, via Leeuwarden en Groningen naar Heerenveen toe. :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Wubbo »

Justin mag opnieuw leren lezen: het was de CTA van 5b :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door webguy »

Ik zag gisteravond dat het Argos bord bij de eerste deur van 't station in Arnhem is gemaakt! Iemand was eens aan 't opletten kennelijk: het scherm heeft al 3 weken alleen het eerste deel van de tekst getoond, de 'blokken' waren kennelijk stuk...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Chauf21 »

Gisteren, in Amsterdam:
De benelux van 12.56 uur werd als doodnormale 9200 gevlagd, dit terwijl het binnnenlandse mat maar tot Roosendaal zou rijden en ik me afvraag of er Belgisch mat klaar stond.
De 2100 van 13.00 (13.15 te Shl) uur werden gevlagd met eindbestemming Dordrecht. Beetje jammer dat er niet gemeld wordt dat de trein tijdens de werkzaamheden doorrijdt naar Bergen op Zoom. Op Leiden staat dat wel goed ingesteld :pos:
Laatst gewijzigd door Chauf21 op wo 16 apr 2008, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: in Amsterdam ja :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Geert »

In Amsterdam, neem ik aan? ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Vinny »

Chauf21 schreef:Gisteren:
De benelux van 12.56 uur werd als doodnormale 9200 gevlagd, dit terwijl het binnnenlandse mat maar tot Roosendaal zou rijden en ik me afvraag of er Belgisch mat klaar stond.
De 2100 van 13.00 (13.15 te Shl) uur werden gevlagd met eindbestemming Dordrecht. Beetje jammer dat er niet gemeld wordt dat de trein tijdens de werkzaamheden doorrijdt naar Bergen op Zoom. Op Leiden staat dat wel goed ingesteld :pos:
Dit zul je vaker in Amsterdam/Schiphol waarnemen. Er wordt niet speciaal voor een maand een extra flapje 'Bergen Op Zoom' besteld. :( (dit wordt ook niet omgeroepen op de stations; persoonlijk vind ik dit erg karig; maar te zelfde tijd is de internationale omroep over de Beneluxtrein en dus is de redenatie dat je dan een overflow aan informatie krijgt)

Ook het rode flapje met 'reizigers naar België dienen te Roosendaal over te stappen' zit niet in de CTA bak waar de Benelux tegenwoordig planmatig van vertrekt... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:Dit zul je vaker in Amsterdam/Schiphol waarnemen. Er wordt niet speciaal voor een maand een extra flapje 'Bergen Op Zoom' besteld. :( (dit wordt ook niet omgeroepen op de stations; persoonlijk vind ik dit erg karig; maar te zelfde tijd is de internationale omroep over de Beneluxtrein en dus is de redenatie dat je dan een overflow aan informatie krijgt)
Hoe wordt een van de laatste 2100-treinen dan aangekondigd? Die eindigt immers ook in Bergen op Zoom.

Verder erg karig dat de flapjes niet aanwezig zijn. Het flapje 'overstappen in Roosendaal' zit dus niet in hetzelfde flappenpakket als de eindbestemming Brussel Zuid/-Midi? :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Vinny »

Hoe wordt een van de laatste 2100-treinen dan aangekondigd? Die eindigt immers ook in Bergen op Zoom.
Ik ben heel benieuwd. Maar tegen die tijd ben ik vrijwel nooit op Amsterdam Centraal.
Verder erg karig dat de flapjes niet aanwezig zijn. Het flapje 'overstappen in Roosendaal' zit dus niet in hetzelfde flappenpakket als de eindbestemming Brussel Zuid/-Midi?
Nja, ik heb hem niet gezien toen ze aan de CTA-bakken aan het klussen waren; terwijl ik een vergelijkbaar flapje wel ooit gezien heb op het andere spoor (15).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Freek »

de cta's op spoor 2 in zutphen sloeg vandaag de ic naar nijmegen van 7.28 over, de ic naar zwolle van 7.34 werd getoond. Gelukkig kwam de ic naar Nijmegen wel voor gereden
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door IC3 »

Er hoeft niet speciaal voor de werkzaamheden een lamel te worden gemaakt voor Bergen op Zoom als eindbestemming, want in iedere CTA komt Bgn voor. De late treinen vanuit Amsterdam C. die slechts tot Bgn rijden, worden altijd wel goed aangekondigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Daniel »

Opvallend dat in de regio Amsterdam de bestemmingen van de 2100 dus niet aangepast blijken... dat was in Den Haag, Rotterdam en Dordrecht in de eerste week van de stremming ook het geval, maar tegenwoordig staan die treinen keurig als "let op omroepbericht" naar Bergen op Zoom op de CTA's en het andere halfuur als "let op omroepbericht" naar Vlissingen.

Opmerkelijk is wel dat het bandje op Den Haag HS het consequent over de IC naar Vlissingen heeft die tot Bergen op Zoom rijdt (ook op 't halfuur dat 'ie zowiezo al niet naar Vlissingen reed), terwijl op het bandje in Dordrecht "IC naar Vlissingen" geheel niet voorkomt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Tochjo »

webguy schreef:Ik zag gisteravond dat het Argos bord bij de eerste deur van 't station in Arnhem is gemaakt! Iemand was eens aan 't opletten kennelijk: het scherm heeft al 3 weken alleen het eerste deel van de tekst getoond, de 'blokken' waren kennelijk stuk...
Ik kan me niet meer herinneren wanneer precies, maar laten we het houden op ergens vorige week :P, was men met twee personen, een ladder en een toetsenbord aangesloten op het bord bezig de zaak onder handen te nemen :)
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door waldo79 »

Reiziger Ddrs schreef:Opmerkelijk is wel dat het bandje op Den Haag HS het consequent over de IC naar Vlissingen heeft die tot Bergen op Zoom rijdt (ook op 't halfuur dat 'ie zowiezo al niet naar Vlissingen reed), terwijl op het bandje in Dordrecht "IC naar Vlissingen" geheel niet voorkomt...
Al met al is er geen eenheid in de informatievoorziening over een toch langdurige versperring. Kwalijke zaak :shock:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Daantje »

Het meest irritante waar ik me aan erger bij die omroepberichten over de Zeeuwse lijn is dat die man het consequent heeft over 'Middelburg, Goes en Vlissingen' waar is die man zijn topografie gebleven, vind dit niet de meest logische volgorde :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Daniel »

Dat viel me ook al enige tijd op ja...

Vanmorgen nog een eigenaardigheid op Den Haag HS... de 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.) kwam met +5 binnen na bij Delft wat hinder te hebben ondervonden van de vertraagde sneltrein ervoor. Na het wachten tot de IC en stoptrein naar Dordrecht binnen waren vertrok 'ie weer en precies op dat moment werd de vertraging nog even voorgedraaid :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

Vandaag kwam ik drie CTA's tegen die niet meewerkte:

Als eerste de beruchte CTA in Roermond (zuidzijde spoor 3a). De stoptrein rijdt na Maastricht door als sneltrein naar Maastricht Randwyck. Er ligt ook nog een halve 15 los:
Afbeelding
De CTA van spoor 4a in Venlo loopt ook al lekker in de soep (er zou ergens vooraan op spoor 4a een halve trein staan):
Afbeelding
En bij het exemplaar van spoor 3 mist de eindbestemming (die er zo te zien half achter hangt):
Afbeelding

Bericht verplaatst door Linkerspoor
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Sebastiaan »

Gister op Den Bosch
Afbeelding
Had al het vermoede dat de 1e klas niet vooraan zou zitten, en toen er een VIRM 6 aan kwam wist ik het zeker.
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Bericht door Cookie »

Vanavond was de stopper naar Zwolle te Hoogeveen gepromoveerd tot Intercity volgens CTA, en zou na tussenstop Meppel uitkomen in Hoofddorp :o .
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten