Buslijn 700/701 Reeuwijk/Almere - Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Buslijn 700/701 Reeuwijk/Almere - Utrecht

Bericht door Vinny »

ach ja. Een bus met als bestemmingsfilm: Reeuwijk doet het 'em denk ik ook niet echt in Almere...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Buslijn 700/701 Reeuwijk/Almere - Utrecht

Bericht door willy84 »

Nee idd weet niet eens waar het ligt. Het had al een hoop gescheelt als er een logisch beginpunt was, Blaricum Carpool werd aangedaan en normale vervoersbewijzen ook waren toegestaan. Maar zelfs dan twijfel ik aan deze verbinding.
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Buslijn 700/701 Reeuwijk/Almere - Utrecht

Bericht door Klaasje »

Als die buslijn een startpunt had gehad ergens in Almere-stad, en Blaricum Carpool had aangedaan terwijl het NVB/Chipkaart gewoon geldig zou zijn geweest heb ik daar bijna geen twijfels over. De treinverbinding vanuit Almere is namelijk best wel traag te noemen, en als je dan ook nog aan de oostkant van Utrecht moet wezen moet je ook nog een flink stuk met de stadsbussen van het GVU. Deze verbinding is véél sneller. Sterker nog.... Wanneer je vanaf station Centrum in Almere lijn 156 pakte, en bij de Stichtsebrug zou overstappen op lijn 700 (toch 5 a 10 minuten lopen) Dan kon je ongeveer een kwartier sneller bij de Uithof in Utrecht zijn dan met de trein. Vroeger zijn er ook spitslijnen naar De uithof geweest vanuit Almere met redelijk wat reizigers. Helaas was het nodig om deze lijnen weg te bezuinigen.

Momenteel lopen er weer studies naar een volwaardige OV-lijn van Almere via 't gooi naar Utrecht over de A27. Mits goed aangepakt zou dat best een groot succes kunnen worden i.t.t. de "flitsbus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buslijn 700/701 Reeuwijk/Almere - Utrecht

Bericht door Daniel »

Om even terug te komen op P+R Meerkerk: deze halte wordt m.i.v. morgen in gebruik genomen door de lijnen 388 en 389. Nog niet door lijn 387 en de Brabantliners dus, voor die lijnen moet eerst nog een negenoog langs de A27 geplaatst worden in combinatie met een knop bij de halte zodat niet onnodig de snelweg verlaten hoeft te worden.
Richting Dordrecht/Papendrecht mag vooralsnog alleen uitgestapt worden bij deze halte aldus de informatie op het TFT-scherm in de bussen in DAV, Arriva meldt hier niks over in de dienstregeling op de site.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 201 gasten