Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Geplaatst op: maandag 8 februari 2010 09:33
Laatst bijgewerkt: maandag 8 februari 2010 09:34
HOOGEVEEN - De werkgroep die zich sterk maakt voor het behoud van de intercity-stop op station Hoogeveen, is woedend op de Nederlandse Spoorwegen en de provincie Drenthe. Die willen dat intercity's met ingang van volgend jaar niet meer stoppen in Hoogeveen om tijdwinst te boeken op het traject tussen Groningen en Schiphol.
Lees verder
Geplaatst op: maandag 8 februari 2010 09:33
Laatst bijgewerkt: maandag 8 februari 2010 09:34
HOOGEVEEN - De werkgroep die zich sterk maakt voor het behoud van de intercity-stop op station Hoogeveen, is woedend op de Nederlandse Spoorwegen en de provincie Drenthe. Die willen dat intercity's met ingang van volgend jaar niet meer stoppen in Hoogeveen om tijdwinst te boeken op het traject tussen Groningen en Schiphol.
Lees verder
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Tijd om een actiegroep op te richten tegen onzinnige IC stops? Probleem is dat de meeste reizigers er vooruit op zullen gaan, maar die hoor je nu natuurlijk niet. Die paar tegenstanders komen met hun protesten in het nieuws, waar de 2e kamer blijkbaar nogal gevoelig voor is. Ik denk echter dat als er een website komt tegen IC stops in oa Hoogeveen en Hardewijk, deze ook veel digitale handtekeningen zal krijgen. :)
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Die onderlinge verbinding wordt juist beter doordat Hoogeveen een halfuursdienst krijg in plaats van de scheve verdeling van nu. Dus wat zeuren ze nou?Buskes, die het nieuws zaterdag vernam via Dagblad van het Noorden, vindt dit niet opwegen tegen de verslechtering van de onderlinge verbinding tussen Groningen, Assen en Hoogeveen die er het gevolg van is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Het is sowieso gezeik om niks. Ze houden twee treinen per uur, en de reis wordt er niet langer van. Enige wat dan wel moet is overstappen in Zl, voor de mensen die verder willen richting Ut/Shl. En inderdaad, dat maffe dorp denkt alleen maar aan zichzelf, want dat de mensen die naar Gn moeten nu 10 minuten eerder thuis zijn doet er natuurlijk totaal niet toe... -O-
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Och jee krijgen we deze discussie nu elk jaar weer. Zucht. Als ik voor eind mei maar weet wat het gaat worden, het veranderen van de dienstregeling tussen Zwolle en Groningen heeft namelijk gevolgen voor de bussen in Noord-Zuidwest Friesland!
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Ik durf je nu al te zeggen dat dat pas op het laatste moment definitief wordt, gezien de gang van zaken afgelopen jaar.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Reizigers voor Ut moesten zowiezo al overstappen. Wellicht halen die nu in Zl nog de s12700 uit Lw en zijn ze zelfs eerder op hun bestemming (Immers zal de stoptrein voor de s700 zitten en wordt het volgens mij lastig nog iets tussen het Gn en Lw-deel van de IC door te sturen)Daan schreef:Enige wat dan wel moet is overstappen in Zl, voor de mensen die verder willen richting Ut/Shl.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Men ziet totaal niet de vooruitgang in 2 gelijkmatig over het uur verdeelde verbindingen met Zwolle, die t.o.v. de IC 1 stop in Meppel meer hebben. Men focust op het nadeel van het verlies van een IC-stop naar Amf, Hvs, Asdz en Shl, waarvan ik mij afvraag hoeveel reizigers die telt. Dit alles omdat Hoogeveen grootheidswaanzin heeft en denkt dat het een IC-stop waardig is. Afbreken en teruggeven aan de natuur. :N
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Hoogeveen heeft toch ruim de helft van het aantal in/uitstappers van Amsterdam Muiderpoort, hoor: bijna 4000 per dag in 2006.
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Ik heb nog nooit een IC planmatig zien of horen stoppen op Amsterdam Muiderpoort, zelfs met het dubbele aantal instappers van 'Hoogeveen' is het al geen IC stop waardig. Kom op zeg, 4000 instappers is geen materiaal voor een IC.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Geen idee hoe de publieke verhoudingen daar zijn, maar als grote regionale vervoerder kan je best meedoen aan die discussie. Plaats maar een artikel in de krant welke van de opties jou het beste uitkomt of dat dit eeuwige geharrewar leidt tot onduidelijkheid en verslechtering van de dienstregelingen. Laat de politiek het balletje dan maar verder trappen. Wellicht dat men daar meer waarde hecht aan voor/na- en het regionale transport dan aan een intercity die wel of niet stoptBR628 schreef:Och jee krijgen we deze discussie nu elk jaar weer. Zucht. Als ik voor eind mei maar weet wat het gaat worden, het veranderen van de dienstregeling tussen Zwolle en Groningen heeft namelijk gevolgen voor de bussen in Noord-Zuidwest Friesland!
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Dat gebeurt ook heus wel :)Chauf21 schreef:maar als grote regionale vervoerder kan je best meedoen aan die discussie.
En dat dan weer niet. Mij zal het niet echt interesseren of er nu 3 of 4x per uur een trein rijdt daar, Aangezien ik vervoerkundige ben in Noord-Zuidwest Friesland. Het gaat mij er alleen om dat we niet een half jaar lang getouwtrek krijgen. Je kunt namelijk pas een goed vervoerplan schrijven als je weet wat de treinen gaan doen, daar sluit je namelijk zoveel mogelijk op aan. Het is dus niet te hopen dat in oktober weer alles teruggedraaid wordt zoals in 2009 ook gebeurde.Chauf21 schreef:Plaats maar een artikel in de krant.
Laatst gewijzigd door BR628 op ma 08 feb 2010, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Maar waarom hoor ik eigenlijk niks over plannen om dezelfde tactiek (dus 2x IC + 2x stoptrein) ook op Zwolle - Leeuwarden in te voeren? :?
De reistijd Randstad - Leeuwarden kan ook aanzienlijk verkort worden indien de IC alleen nog te Steenwijk en Heerenveen zou stoppen.
De reistijd Randstad - Leeuwarden kan ook aanzienlijk verkort worden indien de IC alleen nog te Steenwijk en Heerenveen zou stoppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Maar als je, als regionale vervoerder, beter af bent met een gelijke verdeling (2+2) dan kun je dat toch betogen bij de provincie, zodat zij zich aan de zijde van de vervoerder scharen? Nu denkt men namelijk alleen dat er negatieve kanten aan het schrappen van Hgv zitten.
@Meltrain, vanwege te weinig reizigers?
@Meltrain, vanwege te weinig reizigers?
Het is een spectrum.
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Ik denk dat station Hoogeveen gesloten moet worden. Swieso is er geen tijd meer voor een haltering daar, zo gauw station Staphorst geopend is. Tot die tijd worden de reizigers tussen Zwolle en Groningen, die de afgelopen jaren blijkbaar een vreselijk zure tijd gehad hebben, getrakteerd op een paar minuten reistijdwinst *O* Dank je wel Hoogeveen! *O*
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Denk dat daarvoor te weinig reizigers van/naar Lw reizen...meltrain schreef:Maar waarom hoor ik eigenlijk niks over plannen om dezelfde tactiek (dus 2x IC + 2x stoptrein) ook op Zwolle - Leeuwarden in te voeren? :?
De reistijd Randstad - Leeuwarden kan ook aanzienlijk verkort worden indien de IC alleen nog te Steenwijk en Heerenveen zou stoppen.
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Passen al die treinen eigenlijk wel op het stukje ten noorden van Zwolle, tot de aftakking met de Emmerlijn? Ik kan mij voorstellen dat de provincie ook meer eist bij de aanbesteding van de Vechtdallijnen..
Het is een spectrum.
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Ah, dus op Hoogeveen wordt vanaf dan alleen op zondag gestopt?Fles schreef:Ik denk dat station Hoogeveen gesloten moet worden. Swieso is er geen tijd meer voor een haltering daar, zo gauw station Staphorst geopend is.
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Op zondag blijft de oude dienstregeling van kracht: Eén intercity (express) en één intercity (stopt overal). In het geval dat Staphorst een station krijgt is het vrij eenvoudig in te bakken dat deze laatstgenoemde intercity Staphorst voorbij rijdt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Niet voor niets is één van de dingen die uit het compensatiegeld (van het niet doorgaan van de Zuiderzeelijn) betaald zouden gaan worden, capaciteitsuitbreiding tussen Zwolle en Herfte aansluiting.Karl schreef:Passen al die treinen eigenlijk wel op het stukje ten noorden van Zwolle, tot de aftakking met de Emmerlijn?..
Uiteraard willen ze dat. Liefst vier keer per uur natuurlijk.Karl schreef:Ik kan mij voorstellen dat de provincie ook meer eist bij de aanbesteding van de Vechtdallijnen..
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
:D dat mochten ze willen daar zegVinny schreef:Op zondag blijft de oude dienstregeling van kracht: Eén intercity (express)
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Ow ja killing was dat zeg, pfff. NS traject is nog niet zozeer het probleem, de aansluitende zetpilletjes van Arriva zijn echter een veel groter issue... Die kunnen echt grote gevolgen hebben. Maar goed we zien het allemaal wel.Wubbo schreef:Ik durf je nu al te zeggen dat dat pas op het laatste moment definitief wordt, gezien de gang van zaken afgelopen jaar.
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Pff, als ik van Zwolle af kom vind ik dat die intercity in 1 keer door hoort te rijden. Voor dat soort stations moet de term Sneltrein echt weer eens ingevoerd gaan worden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Wat voor treindienst zie je voor dit traject dan voor je onder de naam 'Sneltrein'? Als je denkt aan 'sneller dan de stoptrein maar langzamer dan de IC' - dat heeft op dit traject niet zo heel veel zin wan zou maar een paar minuten sneller zijn dan de stoptrein.
Wat voor term je gebruikt doet verder eigenlijk ook niet zo veel toe, het enige probleem is dat voor veel gemeenten de term 'Intercity' een statussymbool is geworden. In feite stoppen in Hoogeveen nu ook alleen maar twee stoptreinen. Idee: noem de s9100 voortaan Intercity dan is Hoogeveen ook blij (met een dode mus).
Wat voor term je gebruikt doet verder eigenlijk ook niet zo veel toe, het enige probleem is dat voor veel gemeenten de term 'Intercity' een statussymbool is geworden. In feite stoppen in Hoogeveen nu ook alleen maar twee stoptreinen. Idee: noem de s9100 voortaan Intercity dan is Hoogeveen ook blij (met een dode mus).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Woede in Hoogeveen over schrappen intercity-stop
Ze moeten niet zo zeuren in Hgv. Gezien het aantal in- en uitstappers is een IC-stop allerminst gerechtvaardigd. Tel daar bij op dat het overgrote deel van de reizigers uit Hgv niet eens verder dan Zl resp. Gn gaat, het aantal mensen dat een snellere verbinding krijgt bij op + de betere spreiding van de trein (strakke halfuursdienst) voor zowel de stoptrein als de IC zodat de aansluitingen op het busvervoer ook beter kunnen worden en ik zie alleen maar voordelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten