(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

ziggy schreef:Oh nee, he tmonster wat ik zojuist op internet vond niet:

De foto is afgelopen december gemaakt, ik mag hopen dat dat grapje tijdelijk was? -O-
Aahh.. Is 'ie niet mooi? Prachtige dingen, de oude wagens van HWGO. :lol:

Volgens mij rijden er momenteel nog meer 8100erden uit Uithoorn, pin me niet vast op nummertjes. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Vandaag voor de 1e keer in 2010 controle gehad op Randstadrail Erasmuslijn *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daan »

Zag vandaag een Qbuzz rijden met 777 Prettige Feestdagen op de film.... :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

En ik zag vanmiddag weereens twee keer "77 Station" op het DRIS bij station Sliedrecht staan vanmiddag... kennelijk erg lastig om de juiste bestemming ("De Lockhorst") op die dingen te vermelden, ookal is dat slechts één halte verder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door mb90 »

Pijnackerbus schreef:Vandaag voor de 1e keer in 2010 controle gehad op Randstadrail Erasmuslijn *O*
Ze waren goed in vorm vandaag bij de RET. Om 7:10 uur vanmorgen had ik ook controle in de metro bij Wilhelminaplein.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Chauf21 »

Pijnackerbus schreef:Vandaag voor de 1e keer in 2010 controle gehad op Randstadrail Erasmuslijn *O*
Dan reis ik zeker op heel slechte momenten :P
Heb van de, pak-em-beet, acht RR-reizen dit jaar, toch zeker wel vier keer controle gehad :pos:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

M'n broertje had het er overigens over dat er hier op de Wethouder van der Veldenweg kleine 'DRIS'jes' opgehangen zijn. De vertrekstaten zijn er in verwerkt zoals hier te zien is. Geen idee of ze er het zelfde uit zien, ik zal van het weekend eens een kijkje nemen en een foto maken. ;)

Overigens werkte het systeem nog niet, alleen de tijd werd weergegeven.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

Ardan schreef:Gisteren was Hardbass in het Gelredome. Had er graag naartoe gewild, maar kon niet. Uit ervaring bij feesten in het Gelredome weet ik dat er altijd Duvedecjes werden ingezet, maar ja, die zijn dus opgekrast geloof ik. En dat soort publiek wil je niet in een mooie Nijmeegse Citaro-G hebben, dan is die hele bus gesloopt als die bij het Gelredome is :wink:
Er staat minimaal 1 7800 in de Apeldoornse stalling (ik neem aan dat de 7800-7802 hun geboorte-stalling hebben opgezocht)
---
Wegens succes geprogongeerd: De 5403 (citaro) op lijn 1 (Matenveld-Gelre Ziekenhuis), de 3813(Volvo) op lijn 231 (Apd-Ah)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Net in Winterswijk geholpen oud papier op te halen voor scouting, en ik wilde vanaf de Kloetenseweg de bus van 20 31 naar het station nemen. Ben liever lui als moe en had geen zin om weer 25 minuten te moeten met nog steeds last van mijn bovenbenen na dit weekend. Moest op de heenweg ook al lopen omdat door treinvertraging de bus al weg was. Enfin, drie minuten voor tijd kwam er een lege bus langsrijden met 'Sorry geen dienst' erop. Heb een kwartier staan blauwbekken, en toen bedacht ik me dat die bus dus toch wel de lijnbus was geweest. Toch maar gaan lopen. Bij de Zonnebrinkkerk zie ik wéér een buiten-dienstbus rijden, op de tijd van de lijnbus. Wat het praktisch nut was van het doen lijken alsof-ie buiten dienst is terwijl het stiekem toch de echte is mij een groot raadsel. In ieder geval kan ik nu een half uur wachten, ben ik pas om 23 uur thuis ipv 22. Gelukkig is er een warme wachtruimte, waar ik de treinen 53 en 56 omwisseltrucjes kan zien doen. En kan ik ovinnl'en. Nog 5 minuutjes, dan komt de trein aan.
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

Hoop je.. Er was net een wisselstoring in Winterswijk waardoor de treinen richting Arnhem iig lekker vertraagd zijn. De trein van 21.01 naar Arnhem kwam net(21.34) pas voorbij, succes! :P
Pommes.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

En om het maar weer over die bussen te hebben, ik zie op Zonnebrink redelijk vaak bussen langs rijden die van binnen geheel donker zijn en "Sorry, geen dienst" filmen. Ik krijg heel vaak het idee dat ze geen zin hebben om het ommetje via de Kloetenseweg te rijden. Kan me ook niet voorstellen dat daar nou heel veel mensen instappen, maargoed :P .
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Die trein heb ik nog net weg kunnen zien rijden. Enne.. ik ben zelf elke vrijdag in de bus naar de Vredense Hof te vinden. Waarom lopen als je ook met de bus kunt :wink: Ook Pelkwijk en Kloetenseweg worden toch goed gebruikt, ook door uitstappers. En hoewel het wel zeldzaam zal zijn dat er om half 9 nog iemand naar het station wil vandaaquit, moet die dienst gewoon geboden worden.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen reed er een Wright i.p.v. een Irisbus op de lijn 77 die rond 6.50 uur uit Sliedrecht naar Gorinchem vertrok. Opmerkelijk want normaal rijdt er pas op latere spitsritten een wat grotere bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zag vanmiddag een standaardbus op lijn 19 op de Lelylaan. Gaat lekker, als ik het zo lees ook in het GVB-topic.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

Er moet hier een heel groot leger aan streekbussen op de stadsdienst rijden, er reed een volvo op lijn 293(Ahpr-Ah) / 231(Apd-Ah), stond er een op het voorterrein, op het terrein bij Apda en een achter de TSN-garage.
Bij twijfel: gebruik beton.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Karl »

Gisteren weer een Volvo in interlinerlivrei op 195 Rotterdam - Utrecht en altijd als ik die bus neem (vanaf Utrecht af), dan zit er een rAmba in. :(
Het is een spectrum.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Freek »

In de Heyendaalshuttles zitten minimaal 2 bussen die bij de OVC-kaartlezer aan de linkerkant bij de 1ste achterdeur het stickertje "binnenkort is hier uw OV-chipkaart welkom" hebben zitten. Toch vreemd dat iemand deze opgeplakt heeft, immers de bussen zijn na de invoering van de OVC indienst gekomen. Overigens was in 1 van deze bussen de lezer wel kapot.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

De Connexxion 7839 was weer actief vandaag. :mrgreen: Verder nog de Connexxion 8617 gezien in Spijkenisse, zal wel te maken hebben met het inbouwen van de roetfilters voor bussen in de Bollenstreek.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Freek schreef:In de Heyendaalshuttles zitten minimaal 2 bussen die bij de OVC-kaartlezer aan de linkerkant bij de 1ste achterdeur het stickertje "binnenkort is hier uw OV-chipkaart welkom" hebben zitten. Toch vreemd dat iemand deze opgeplakt heeft, immers de bussen zijn na de invoering van de OVC indienst gekomen.
Het lijkt me op zich best goed mogelijk dat ze voor deze bussen kaartlezers hergebruikt hebben uit Alliances die afgevoerd zijn bijvoorbeeld :idea:

Vanmiddag 'n InfoXX-bugje in Utrecht: lijn 47 zou stoppen bij halte "Balijelaan8" volgens de schermen, waar die 8 nu ineens vandaan komt??
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Stefan schreef:De Connexxion 7839 was weer actief vandaag. :mrgreen: Verder nog de Connexxion 8617 gezien in Spijkenisse, zal wel te maken hebben met het inbouwen van de roetfilters voor bussen in de Bollenstreek.
Oh, dat gaat ook nog echt gebeuren? Netjes! Komen nu de oude stickers "Deze bus heeft een roetfilter" weer terug op de achterkant :P Maar dat inbouwen gebeurt dus in Spijkenisse?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daan »

Vanmorgen bijna een kwartier stilgestaan met lijn 52 omdat de achterdeur niet dicht wilde...
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Vandaag met Randstadrail 4 bijna 10 minuten stil gestaan na de halte Beatrixkwartier :| Bijna te laat op school -O-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Het was me al eerder opgevallen dat de waarschuwingslichten voor te hoge voertuigen bij de tunnel onder het spoor in de Dubbeldamseweg te Dordrecht wel erg vaak aan staan. Vandaag hoorde ik de reden van de chauffeur van m'n Qliner: men heeft nieuwe antennes op het dak van de bussen geplaatst en die worden precies gedecteerd door de hoogtedetectie bij die tunnel :mrgreen:
Overigens gaan er amper bussen door die tunnel, maar hij zit zo kort na bocht dat de hoogtedetectie om de hoek staat :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Wout87 belt net op, en hij meldt dat hij goed vast staat op het Velperplein met trolley 5 omdat-ie een heuveltje niet opkomt. Hij stond eerst nog midden op een kruising en het hele verkeer heeft vastgestaan :lol:
Ik doe ook maar wat
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door lint41 »

Mijn lijn 45 had ook last van de gladheid: de provinciale weg hier is niet gestrooid, dus dat werd met 30 i.p.v. 80 op het grootste deel. Leverde uiteindelijk +5 op, maar liever dat dan tegen een boom ;)

Overigens zag ik vanmorgen op Utrecht Centraal CXX 8423 staan, welke is omgeplakt tot provincie Utrecht-bus. Erg profi is dan wel dat achterop nog reclame zit voor de eurokaartjes van OV-Bureau Groningen-Drenthe :lol: Handige keuze trouwens voor de 8423: geen airco, te oud en oude InfoXX :neg:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten