OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

s4000 en s14700 reden vandaag met Mat '64. Ik hoopte op het nieuwste, maar ik kreeg het oudste... -O-

Overigens leek het wel alsof een of andere psychiatrische inrichting in de omgeving van Amsterdam de deuren open had laten staan vandaag.

Voorval 1: Ik sta op Amsterdam Sloterdijk, het is tijd ('20, zelfs een paar seconden na het springen van de klok) de hc fluit en sleutelt. Op dat moment komt er een man (zo op het oog keurige man, netjes gekleed, met een koffertje onder de arm) van de metrotrap gedenderd en rent luid schreeuwend (20! 20!) langs de trein. De hc zag dit te laat en sluit zijn laatste deur. Op het moment dat ik de man via de cabine wil laten instappen, komt ie terug rennen en begint op de cabinedeur te bonken en te schreeuwen. Ik bedacht me ter plekke en ben meteen vertrokken.

Voorval 2: Het is vijf minuten voor vertrektijd, ik loop op Asd langs mijn trein naar voren en een vrouw (ook weer keurig netjes op het oog) loopt me voorbij en duwt me ruw aan de kant. Ik zeg nog verbaasd: "Nou zeg, dat kan wel wat minder." Een aantal verwensingen volgt, waaruit ik opmaak dat ze haast heeft om de trein te halen. Terwijl die trein toch echt niet weg kan rijden zonder mij.

Lopen er nu echt meer gekken rond dan dat ze vastzitten, of begint dit soort gedrag stilaan normaal te worden? :N
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Is de t4091 de trein die om 22 30 vertrekt van Duivendrecht naar Amsterdam? Jep, die heb ik een paar dagen terug nog gezien.
Dat is alleen niet de t4091... :wink:, want die vertrekt om 23.00 pas uit het Alkmaarse. Betreft overigens de slag t4072/t4091. De t4072 is om 21.30 op Dvd. En afgelopen dinsdag zat er inderdaad een SLT in, doorgaans zit er meestal geen SLT in i.v.m. bevoegdheid van de mcn.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Daan »

@Dexter: Ik vrees dat laatste.... :(
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Gisteren DD-AR m7853 in de s2100 :| :neg:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

En ook ICM m4235 in t2626/t2145/t2156 en ICM m4237 in t1957.
Pommes.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

4235 was 2152 ;). Verder nog 2 Koploper-dwalers: m4087 in tr. t2226 en m4212 in tr. t3972/t3985.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Trein t2227 had een goeie vertraging vanochtend: +20. Waarschijnlijk opgelopen bij Leiden Centraal, als eerste kwam de t2627 door Laa en daarna de t3425 en daarna pas de t2227. :N

Waarom laten ze eigenlijk treinen die geen vertraging hebben als eerste weg gaan en daarna pas degene die al vertraging hebben :!:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Vinny »

Dat is beleid :!:
Zo wordt de vertraging van de ene trein geïsoleerd en hebben de andere treinen er nauwelijks/geen last van. De tijd dat werd geprioriteerd op soort treinen is allang voorbij. In het kader van PHS (programma hoogfrequent spoor) wil de spoorsector naar een wezenlijk ander model, namelijk 'first come - first serve', dus de eerste trein vertrekt het eerst ongeacht of deze vertraging heeft en ongeacht of het een sprinter of intercity is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door M57 »

Gistermorgen reed er een DDAR met een missende deurruit in de s6300 richting Haarlem. Aan de buitenkant van de deur waren braaksporen te zien. Vanaf Leiden heeft de conducteur het balkon bewaakt, in Haarlem werd het treinstel uit dienst genomen.

En nog iets: de grensovergang bij Venlo is terug op de Spoorkaart van Nederland op de stations.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Vinny schreef:Dat is beleid :!:
Zo wordt de vertraging van de ene trein geïsoleerd en hebben de andere treinen er nauwelijks/geen last van. De tijd dat werd geprioriteerd op soort treinen is allang voorbij. In het kader van PHS (programma hoogfrequent spoor) wil de spoorsector naar een wezenlijk ander model, namelijk 'first come - first serve', dus de eerste trein vertrekt het eerst ongeacht of deze vertraging heeft en ongeacht of het een sprinter of intercity is.
En hoe zit dat met goederentreinen? Ik ben vandaag op een ritje naar Venlo met de s1900 maar liefst 2x gehinderd door goederentreinen, tussen Tb en Btl, waar de eerste aan de kant ging: vertraging +5, in Ehv aansluiting met de s800 weg.

De tweede ging zelfs helemaal niet eens aan de kant en reed van Hm tot Vl in de weg, waarbij ie duidelijk niet in z'n eigen pad, maar in mijn pad reed en daarbij ook nog AKI/AHOB storingen veroorzaakte in Dn en Hrt. Ik kwam met +7 aan in Vl: Pauze zo goed als weg en de rangeerbeweging van de af te rangeren s1900 lag meteen met DB en Veolia in de knoop. Goederentreinen in de spits zouden verboden moeten worden. :N

Op de terugweg ging het dan wel weer aardig op tijd en kon ik zelfs de s800 verslaan tussen Ehv en Btl, ondanks dat ie een treinlengte voorsprong had bij vertrek uit Ehv. Maar een loc 1700 zal het dan ook altijd winnen van een VIRM. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Wubbo »

Goederentreinen met een vertraging tot 3 minuten (dacht ik) behouden hun eigen pad. Het aan de kant nemen van een goederentrein met een dusdanige vertraging veroorzaakt alleen maar meer vertraging dan het 'oplevert'.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Deze goederentreinen hadden veel meer vertraging, want ik zat er zelf ook met een ruime +5 achter en normaal rijden ze dusdanig ruimschoots voor de IC uit dat je er eigenlijk helemaal geen last van zou moeten hebben.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Daantje »

Dexter schreef:Heeft iemand hier al SLT in de s4000 en de s14700 zien rijden? Die heb ik morgen op mijn dienstkaartje staan en er stond bij dat het SLT zou moeten zijn, maar ik heb er een hard hoofd in... Zou wel leuk zijn, eindelijk SLT rijden! *O*
Donderdagavond ging ik van Rotterdam Centraal naar Utrecht met de s2800 maar toen stond aan de andere kant van het perron een SLT klaar voor de s4000 :)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Freek »

Vanmiddag bij aankomst in Nijmegen en vanavond bij vertrek uit Nijmegen (en tussentijds waarschijnlijk dan ook) werkte de CTA's niet. Dit werd keurig omgeroepen. Vanmiddag werden ook de vertrekkende treinen omgeroepen, vanavond heb ik daar niets van vernomen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Gekko123 »

Ja, toen ik gisteravond (sorry, vergeten te melden hier) in Amersfoort was, toonden alle CTA's en de AV7- en AV14-schermen dezelfde tekst:
Er is tijdelijk geen reisinformatie beschikbaar
Duidelijk storing in het huidige systeem dus...

AV7 = Scherm met eerste 7 vertrekkende treinen
AV14 = idem, maar dan met de eerstvolgende 14 treinen
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Mark »

Er is tijdelijk geen reisinformatie beschikbaar is de laatste tijd een beetje standaard voor de CTA's in Amf :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Ik hoor een omroepje. De trein uit Arnhem heeft +15 en daar zal de mijne, naar Zutphen, op moeten wachten omdat het de laatste aansluiting is. Ach ja, ik zit er al in en de trein is lekker warm. Helaas wordt het wel 20 minuten wortel schieten en kan ik in Deventer weer 20 minuten naar huis lopen. Of met de bus via de Platvoet gaan waardoor ik 20 minuten langer onderweg ben. Gezien de temperatuur kies ik daar maar voor.
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

Die trein , bestaande uit 2 stellen DM'90, kwam hier inderdaad met +15/+20 voorbij. Nooit geweten dat de laatste trein van Winterswijk naar Zutphen al om 21:51 gaat :| . Oke, de laatste trein naar Arnhem gaat al om 22:50 maar 21:50 is wel erg vroeg.
Pommes.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Karl »

Misschien dat dit met de komst van Arriva wel verandert? Ik weet niet wat de provincie heeft voorgeschreven?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Alleen vrijdag en zaterdag gaat er nog een trein naar Zutphen om 22 51. We zijn nu iig met +12 onderweg en er was geen hond die overstapte. Hang nu ergens tussen Zieuwent en Beltrum rond. Met wat geluk haal ik de aansluiting in Zutphen nog.
Ik doe ook maar wat
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Raymond »

Dexter schreef:Deze goederentreinen hadden veel meer vertraging, want ik zat er zelf ook met een ruime +5 achter en normaal rijden ze dusdanig ruimschoots voor de IC uit dat je er eigenlijk helemaal geen last van zou moeten hebben.
Er zou eens gekeken moeten worden naar een nieuw goederenpad vanuit de Kijkhoek richting Venlo, want het is bij Tilburg nu gewoon veel te riskant en het gaat eigenlijk structureel mis zodra er een goederenpad gebruikt wordt. Spoor 1 in Tilburg krijgt te verwerken om .24 s3600, om .28 s5200, om .32 nog een goederenpad en om .36 al de s1900. Wat ook vaak gebeurt is dat de goederentrein iets voor ligt en nog voor de s5200 uitgaat, waardoor deze al met +5 weg is en daarmee dus ook de s1900 in de weg zit. In Eindhoven is aankomst van de s1900 dan vaak op .02/.32 waar het afhankelijk is van het personeel of de aansluitingen niet de mist in gaan. En of men nog wat met die goederentreinen doet lijkt compleet afhankelijk van de dienstdoenden op de post: de ene keer mag deze in Boxtel aan de kant, de andere keer doen we het in Eindhoven. Maar Tilburg Goederen weer gebruiken waar het voor bedoeld is zit er niet in, terwijl het een hoop ellende bespaart in de s1900 en die trein toch ergens aan de kant moet. Daar lijkt dus geen duidelijk beleid achter te zitten (of de uitvoering schort).
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

@Ardan. Je overstap is iig cross-platform, en met een beetje geluk werkt de treindienstleider in Zp ook weer mee :mrgreen: .

@Karl. Zou best kunnen, als alternatief zal er wel eerder op een uursdienst worden overgegaan ofzo :wink: .
Pommes.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Wubbo »

Een nieuw pad verzinnen voor goederentreinen (non-stop van Kijfhoek naar Venlo, want zo zijn de paden in principe gebouwd) is een onmogelijke opgave. Wel begrijp ik het spoorgebruik tussen Boxtel en Eindhoven totaal niet: de dienstregeling richting zuiden is zo dat de s1900 en de s800 keurig achter elkaar aan kunnen rijden, dan heb je dat andere spoor toch vrij voor je goederentrein? Kun je er met de IC keurig langs, en als je de machinist van de goederentrein even belt kan je 'm vertellen dat ie achter de IC weer in kan voegen richting Venlo. Scheelt mooi een stopje voor die goederentrein...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Gekko123 »

Maik schreef:@Ardan. Je overstap is iig cross-platform, en met een beetje geluk werkt de treindienstleider in Zp ook weer mee :mrgreen: .

@Karl. Zou best kunnen, als alternatief zal er wel eerder op een uursdienst worden overgegaan ofzo :wink: .
Dat zou de doodsteek zijn voor deze lijn. Er wordt nu al geklaagd over het te vroeg starten van de uurdienst, dat zal alleen maar gaan toenemen -O- :N
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Meestal halen ze de goederentrein vlak voor het bereiken van de viersporigheid Btl-Ehv naast station Btl aan de kant, op het moment dat dat eigenlijk niet meer nodig is. Maar ik vind het best, want dan heb je er met de s1900 geen last van.

Wat ik totaal niet begrijp is dat de s800 en de s1900 vervolgens achter elkaar over het binnenspoor naar Ehv rijden (terwijl het buitenste spoor dus leeg is), waarbij de s1900 last heeft van de s800 omdat die door een aantal krappe wissels Ehv binnensukkelt. Vervolgens kom je met de s1900 (te) laat binnen, waardoor de cross platform-overstap in gevaar komt. Ik heb het eens gevraagd aan de trdl Ehv waarom ze beide treinen niet gewoon onafhankelijk van elkaar over een eigen spoor sturen, maar dan moest dat handmatig aangepast worden en dat zal wel weer teveel van het goede zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten