OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Dat noemt men ARI
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Het gaat sowieso niet echt lekker in de Achterhoek nu... ik zie in Zv treinen met +20 tot +30 aangekondigd staan... :o
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
@Dexter/playertwo: Maar waarom kunnen ze die treinen dan niet standaard over twee verschillende sporen inleggen in het plan, dan werkt ARI ook vanzelf mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De treinen zullen elkaar een keer moeten kruisen. Met de huidige situatie, waarbij je de s800 naar Zuid Limburg op 1, en de s1900 naar Vl op spoor 2 te Ehv houdt, is dat tussen Boxtel en Ehv. Het kan andersom, maar dan moet je tussen Ehv en Tongelre kruisen. Zonder bijkomende flyover zullen de treinen elkaar dus altijd ergens tussen Boxtel en Tongelre moeten kruisen.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Dat kruisen is niet het probleem: in de normale situatie is de s800 als eerste in Boxtel en gaat voor. Dan ben je normaal gesproken met de s1900 op tijd in Eindhoven. Het meest frustrerend is als de s5200 vertraagd is en je bij Best of Beukenlaan daar met de s1900 achter zit terwijl ernaast een spoor prachtig ligt te glinsteren van leegte. Nadeel van het rechterspoor is wel dat die vlakbij Best tegenwoordig een permanente snelheidsbeperking van 80 km/u heeft liggen, als je met de IC vertraging moet inhalen helpt dat niet erg mee. Het gaat weliswaar om seconden en minutenwerk, maar dat is essentieel als je de Eindhovense knoop niet in de war wilt brengen met gemiste aansluitingen en vertraagde treinen. Op zulke momenten blijkt dat het niet hoeven veranderen van ARI belangrijker is als de punctualiteit.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Knakenzooi, kom ik net zp binnenrijden, rijdt de t3676 nét weg! Half uur in de kou. Heb me niet grandioos verveeld. Leeg busstation bekeken, spoorkaart bestudeerd (Düsseldorf staat er 2x op :? ), vriend belde op, 10 min gekletst, sigaretje, en daar kwam de trein alweer. Zit nu in de bus naar huis via de Platvoet, ben 23 50 thuis. 110 minuten later dan de bedoeling was..
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Klopt, als beide treinen op tijd rijden is de s800 een paar minuten voor de s1900 in Boxtel en stak normaal gesproken altijd over naar het buitenste spoor. De s1900 komt een paar minuten later en wisselt door van buiten naar binnen. Dat alles op volle snelheid met 140 km/h dankzij de hogesnelheidswissels bij Liempde, dus hoef je geen last van elkaar te hebben.Raymond schreef:Dat kruisen is niet het probleem: in de normale situatie is de s800 als eerste in Boxtel en gaat voor. Dan ben je normaal gesproken met de s1900 op tijd in Eindhoven. Het meest frustrerend is als de s5200 vertraagd is en je bij Best of Beukenlaan daar met de s1900 achter zit terwijl ernaast een spoor prachtig ligt te glinsteren van leegte.
Die permanente snelheidsbeperking is in feite een tijdelijke snelheidsbeperking die omgezet is naar een vaste. Ik heb dat eens nagevraagd en de reden is dat de baan daar zo slecht ligt. Er werd gezegd dat het ging om het stuk proefspoor dat daar in het beton gegoten ligt, maar de snelheidsbeperking begint juist net na dat stuk, op een normaal stuk spoor.Raymond schreef:Nadeel van het rechterspoor is wel dat die vlakbij Best tegenwoordig een permanente snelheidsbeperking van 80 km/u heeft liggen, als je met de IC vertraging moet inhalen helpt dat niet erg mee. Het gaat weliswaar om seconden en minutenwerk, maar dat is essentieel als je de Eindhovense knoop niet in de war wilt brengen met gemiste aansluitingen en vertraagde treinen. Op zulke momenten blijkt dat het niet hoeven veranderen van ARI belangrijker is als de punctualiteit.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik weet niet wanneer het is gebeurd, maar op Amsterdam Centraal zijn EINDELIJK de strippenkaartenautomaten van het GVB rechts van de toegang tot de Westtunnel verwijderd. Die waren ook pas op 1 januari 2009 buiten dienst gesteld
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik weet niet sinds wanneer, maar NS.nl heeft een "Actuele spoorkaart" tegenwoordig... Best leuk met rode lijntjes...
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De vertrekstaat van een station kunnen raadplegen is buitengewoon nuttig. Zo viel me op dat er vanaf Amsterdam een extra trein naar Den Haag HS reed, normaal kom je daar niet zo gauw achter. Hoewel ik niet weet waar spoor "--" precies ligt. Jammer alleen dat het niet goed werkt op de iPhone, waar het juist zo nuttig zou zijn.webguy schreef:Ik weet niet sinds wanneer, maar NS.nl heeft een "Actuele spoorkaart" tegenwoordig... Best leuk met rode lijntjes...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Dat bestaat al best lang (onder de noemer Actuele Vertrektijden). Voor de iPhone kun je misschien Trein downloaden, of m.ns.nl gebruiken :).
Die kaart viel me vanmorgen ook op, dat zal wel sinds gisteren of vandaag op de website staan? Van het weekend nog niet gezien in ieder geval. Wel duidelijk in ieder geval :pos:
Die kaart viel me vanmorgen ook op, dat zal wel sinds gisteren of vandaag op de website staan? Van het weekend nog niet gezien in ieder geval. Wel duidelijk in ieder geval :pos:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Hoe lang wordt er nog gestaakt bij de schoonmakers in Groningen? Het was echt een zwijnenstal gistermiddag in de trein uit Groningen naar Amersfoort. Opgedroogd bier plakkend aan je schoenen op de grond, kauwgom op de grond, overal flesjes en van die BK kartonnen bekers op de grond, uitpuilende vuilnisbakken, geen water op de wc, wc papier op, peuken overal in en op de plee. Etc je kent het wel, maar erg smerig.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
treintje t9252 wordt tot roosendaal met een treinvervangend virmpje gereden, zie ik nu op schiphol.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Mocht iemand ICL zoeken, dat is zojuist via de Diemerboog naar de Watergraafsmeer gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De t7075 vertrok gisteren vanaf spoor 3 in Apd. Een beduusde toerist op spoor 1 achterlatend, die nu een uur moest wachten op de volgende. Geen idee of dit aan een missende of gemiste omroep lag, maar arelaxed voor die man.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Uurdiensten zijn waardeloos.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De s7000 vertrekt voortaan standaard vanuit Apeldoorn richting Almelo/Enschede vanaf spoor 3. Bewijs: deze vertrekstaat. Er zal dus ongetwijfeld niks zijn omgeroepen, omdat dit nu officieel is en ook in de planner zit.
Overigens komt de s7000 uit Enschede nu ook aan op spoor 3 en dat verbaast mij. Immers, nu is er een potentieel conflict gecreëerd tussen de s7000 (.21/.51 aankomst spoor 3) en de s17800 (.23/.53 aankomst spoor 3). Die zitten elkaar toch enorm in de weg? Gevolg kan zijn dat de s17800 minder snel binnen kan komen (bijvoorbeeld bij een licht vertraagde 7000), met als gevolg daarvan weer dat de toch al krappe overstap op de IC richting Amersfoort gemist wordt.
Waarom niet de s7000 binnenhalen op 1, zoals in december en januari wel gebeurde? Ik weet dat je dan de IC naar Amersfoort in de weg zit omdat je dan snel moet afrangeren, maar het alternatief (aankomen op 3 en dus dat conflict met de s17800) vind ik nou ook niet wat. Dus: waarom!?
Overigens komt de s7000 uit Enschede nu ook aan op spoor 3 en dat verbaast mij. Immers, nu is er een potentieel conflict gecreëerd tussen de s7000 (.21/.51 aankomst spoor 3) en de s17800 (.23/.53 aankomst spoor 3). Die zitten elkaar toch enorm in de weg? Gevolg kan zijn dat de s17800 minder snel binnen kan komen (bijvoorbeeld bij een licht vertraagde 7000), met als gevolg daarvan weer dat de toch al krappe overstap op de IC richting Amersfoort gemist wordt.
Waarom niet de s7000 binnenhalen op 1, zoals in december en januari wel gebeurde? Ik weet dat je dan de IC naar Amersfoort in de weg zit omdat je dan snel moet afrangeren, maar het alternatief (aankomen op 3 en dus dat conflict met de s17800) vind ik nou ook niet wat. Dus: waarom!?
Laatst gewijzigd door Thijs op di 09 feb 2010, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik dacht begrepen te hebben dat het idee was om op spoor 1 binnen te komen en om te rangeren naar spoor 3 voor vertrek. Vertrek van 3 is gedaan om bij een iets vertraagde s7000 (vertrek .09) niet meer te hoeven wachten met binnenkomen van een op tijd rijdende s2800 (aan .14) die tot afgelopen week allebei op spoor 1 stonden.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Dat dacht ik ook, maar de reisplanner geeft bij reisjes Twello>Apeldoorn een aankomst op spoor 3 in Apeldoorn aan (helaas).Wubbo schreef:Ik dacht begrepen te hebben dat het idee was om op spoor 1 binnen te komen en om te rangeren naar spoor 3 voor vertrek.
Inderdaad, met het vertrek van de s7000 op 3 ben ik het helemaal mee eens. Helemaal omdat je zo meteen weer de cross-platform-overstap vanuit Amersfoort weer hebt hersteld.Wubbo schreef:Vertrek van 3 is gedaan om bij een iets vertraagde s7000 (vertrek .09) niet meer te hoeven wachten met binnenkomen van een op tijd rijdende s2800 (aan .14) die tot afgelopen week allebei op spoor 1 stonden.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
En gebeurt het al dat zowel de s17800 en s7000 tegelijk op spoor 3 staan?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ja, dat heb ik al regelmatig gezien.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Rangeert die s7000 dan zeker helemaal niet meer, en keert die ook gewoon op 3? Vaag gedoe zonder perronfasering imo.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Niets vaags aan, gewoon de 17800 met geelknipper binnennemen, en op de CTA's duidelijk aangeven waar welke trein naartoe gaat natuurlijk.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Scheelt alleen dat er maar één CTA per perron hangt.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Voor: stoptrein (tussenstations) Enschede
Achter: stoptrein (tussenstations) Zutphen
eventueel zet je op het boekje voor de 17800: dieseltrein
Achter: stoptrein (tussenstations) Zutphen
eventueel zet je op het boekje voor de 17800: dieseltrein
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten