Mag ik even kwijt #37

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Daan »

Is dit toevallig die belabberde Appie in Amsterdam? http://ihatealbertheijn.wordpress.com/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:
Ik weet het wel hoor (A)
Zo'n gepimpt interieur verzinnen kan iedereen wel. Maar wat doe je met het klassieke motorgeluid, met de penetrante diesellucht en de slechtere prestaties?
ICE-TD: 200 km/h. Plan V/T: 140 km/h. Geluid en geur bij ICE TD weet ik niet, maar dat Mat '64 maakt me toch altijd een herrie... En verder: 201 km/h in bedrijf of 256 km/h en natuurlijk 271 km/h. Prestaties?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Vinny »

Met een raketaandrijving wordt elke driewieler een supersonisch vliegtuig. Ik ben echt heel benieuwd naar de energiebalans van zo'n ICE-TD, en zijn acceleratieniveau. Het is niet voor niets dat ze deze treinen amper inzetten 'onder de draad'. Volgens mij is het milieuvriendelijker om alle reizigers met een taxi te vervoeren dan, dan gebruik te maken van zo'n trein :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Suus »

De ICE-TD heeft een motorcapaciteit van 1700 kW. Binnen is er op topsnelheid een geluidsniveau van maximaal 70 decibel, buiten de trein is dat maximaal 84 decibel. In de dagelijkse dienstregeling tussen Duitsland en Denemarken gebruiken ze 2,2 liter diesel per kilometer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Karl »

Daan schreef:Is dit toevallig die belabberde Appie in Amsterdam? http://ihatealbertheijn.wordpress.com/
Zit er nog verschil in franchise en niet-franchise winkels? Hier in het dorp is ook een AH (franchise) en dat is mijn inziens toch verreweg de beste supermarkt (naast twee Supers (straks Jumbo?), Emte, Spar, C1000, twee Lidls en nog een aantal kleinere toko's). In Breda ben ik ook vaak naar de AH geweest en daar had ik ook nooit problemen, aan de Rotterdamse Lijnbaan overigens ook niet. -O-

Die "er is geen brood"-foto vind ik een beetje schraal, om zaterdagmiddag om half zes is hier ook nooit brood, maar dat is toch logisch...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Suus »

Maandagmiddag om 17:30 ook geen brood is dan wel weer vervelend, zeker als je tot 21:00 uur open bent.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Karl »

Hier gaat de AH om 18h00 dicht. ;)
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Suus »

Ja, er zijn wel meer mensen die zich verbazen over de openingstijden van de Albert Heijn hier :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Karl »

Ik zie nu pas "maandagavond", doordeweeks gaat de Appie wel om 20h00 dicht en zaterdag op 18h00. Op zondag is hier alles dicht. Maar ik vind het prima hoor en ik verbaas mij niet over de sluitingstijd van 21h00, een paar kilometer verderop in Rotterdam centrum kan ik tot 22h00 boodschappen doen. -O-
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Suus »

Ik ken zelfs Albert Heijn's die op zondag tot 22:00 uur open zijn :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Vinny »

AH to go op het Amstelstation. Toen ik nog in Diemen woonde kocht ik regelmatig mijn ontbijt daar op zondagavond... :oops:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Suus »

Jodenbreestraat, Kleine Wittenburgerstraat, Nieuwmarkt, Nieuwezijds Voorburgwal, Westermarkt, Elandsgracht, Koningsplein, Vijzelstraat, Westerstraat, Haarlemmerdijk, Prins Hendrikkade. Alleen de twee winkels op de Sarphatistraat gaan eerder dicht op zondag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Jurjen »

Dacht dat Almere ook wel een AH zou hebben die tot 22:00 open is op zondag, maar nee. Wel een C1000 die dat is. Die is op zondag ook al om 7 (!) uur geopend...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Ardan »

Heerlijk! Huisgenote 1 is weg tot en met het weekend, en Huisgenote 2 ook. Ik heb dus maar liefst 5 dagen het huis voor mezelf!!! :D :D :D
Mooi dat ik vanavond lekker thuis zit, normaal ga ik altijd de hort op.
Heb voor zaterdagavond alvast Vriend 1 uitgenodigd om te komen lampensen.
Laatst gewijzigd door Ardan op wo 10 feb 2010, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door htm_tram »

Vandaag 90 minuten lang op een f*cking bus gewact in dat erg koude rotterdam. De eerste bus zou om 07.56 vertrekken, De eerste bus kwam pas om 09.15. :?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Geert »

Zijn ze zo verschrikkelijk dan? :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Ardan »

Geert schreef:Zijn ze zo verschrikkelijk dan? :P
Nee hoor, absoluut niet. Alleen verschillen we zo enorm van elkaar. Ze zijn een stuk ouder dan ik (23 en 28) en echte huisvrouwtjes. Ik ben 20, stereotiep student, feesten tot ik erbij neerval en laat-me-maar-lekker-mijn-gang-gaan. En sowieso ben ik absoluut geen huismus. Naar buiten, de wereld verkennen!

@htm tram: je gaat me toch niet vertellen dat er zo vroeg op de morgen al problemen waren met de bussen? Zo veel sneeuw lag er toch ook weer niet toen?
Ik doe ook maar wat
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door htm_tram »

Op Zuidplijn, onder andere interliner 395, Q liner 396, en veolia 101 die dus allemaal tussen de uur en anderhalf uur vertraging hadden. De buschauffeur vertelde me dat hij op de heenreis niet harde dan 55 heeft gereden. Op busstation van zierikzee is hij verder naar goes gegaan omdat daar ook al 2 uur geen bus had gereden...
Laatst gewijzigd door htm_tram op wo 10 feb 2010, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Suus »

htm_tram schreef:Vandaag 90 minuten lang op een f*cking bus gewact in dat erg koude rotterdam. De eerste bus zou om 07.56 vertrekken, De eerste bus kwam pas om 09.15. :?
Wie neemt er dan ook zo vroeg de bus.

(zeg ik, terwijl hij een tijd terug regelmatig de eerste reguliere bus nam om 5:45)
Laatst gewijzigd door Suus op wo 10 feb 2010, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Stefan »

Ik was hier om 7.15u weggegaan, normaal ben ik dan rond 8.15u op m'n stage in Spijkenisse.. Vandaag heb ik er 124 minuten over gedaan. Ik stapte om 9.19u uit op de parkeerplaats bij m'n stagebedrijf. Wat een drama. :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door htm_tram »

Bee schreef:Wie neemt er dan ook zo vroeg de bus.(zegt ik, terwijl hij een tijd terug regelmatig de eerste reguliere bus nam om 5:45)
Dan valt 07.56 eigenlijk wel erg mee. ;) Was wel om 06.52 uit voorburg vertrokken. ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Etienne »

Sinds vandaag een ervaring rijker: Een auto besturen *bus* :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Karl »

htm_tram schreef:Vandaag 90 minuten lang op een f*cking bus gewact in dat erg koude rotterdam. De eerste bus zou om 07.56 vertrekken, De eerste bus kwam pas om 09.15. :?
Wtf, wie gaat er nou negentig minuten op de bus wachten? Geen alternatieven?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Daniel »

Hmm, als ik alles hier zo lees heb ik kennelijk geluk gehad vanmorgen... lijn 3 van 6.06 uur kwam keurig op tijd en was zelfs zoals gebruikelijk iets te vroeg op 't station. Daar vertrok de 388 naar Utrecht wel met een kleine vertraging, ondanks dat de bus al ruim vantevoren klaarstond op de buffer, de chauffeur zal de tijd wel even niet in de gaten gehad hebben. Onderweg liep de vertraging iets op door gladheid in Dordrecht (Leerparkpromenade was compleet wit nog, zelfs geen bandensporen van een eerdere bus!), een onwillige voordeur van de bus en een bovengemiddeld groot reizigersaanbod.
Uiteindelijk met +10 (door 'n file op de boog van de A27 naar de A2, eerdere vertraging was vrijwel ingelopen) bij Vianen Lekbrug aangekomen waar ik net de 81 waar ik normaal op overstap zag wegrijden (met +5). Lijn 63 stond er echter al en die vertrok 2 minuten later keurig op tijd.
Was nog voor 8.00 uur op 't werk binnen dus da's hooguit +10 op de hele reis geweest en dan is 't nog wat verder lopen vanaf Kanaleneiland Zuid ook, dus in busvertraging misschien +5 ofzoiets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door mb90 »

Dat kan ik dan nog overtreffen. Om 6:49 uur de Metro op lijn D vanaf het Zuidplein met +1 en dan Tram 25 vanaf Rotterdam Centraal om 7:04 op tijd met een -2 aankomst op de Melanchthonweg. De extra geplande reistijd voor de sneeuw was dus helemaal niet nodig. :)

De stagedag daarna was overigens ook nog eens extreem rustig. De straat uit laten breken door de aannemer kon sowieso al niet gebeuren en door de sneeuw ging ook het opmeten van de parkeervakken niet door. Ben daardoor maar alvast aan wat verslagen begonnen en kon een uur eerder weg. :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 132 gasten