Tunnel in Enschede: 12 miljoen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Tunnel in Enschede: 12 miljoen

Bericht door Karl »

Tubantia schreef:Fietstunnel onder NS-station door: 12 miljoen
woensdag 10 februari 2010 | 14:09 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 10 februari 2010 | 21:11

Niet meer om het station heen, maar er onderdoor, dat is de wens voor 2010.

ENSCHEDE - In het voorjaar van 2012 ligt het spoor en het NS-station van Enschede enige tijd stil. Er is groot onderhoud nodig en in de planning van ProRail staat de aanpak in Enschede over twee jaar op de rol. Het is bedoeling dat die periode ook wordt gebruikt om onder het station een tunnel voor fietsers en voetgangers aan te leggen. Een eerste globale raming geeft aan dat met de aanleg van de tunnel en een plein ten noorden van het spoor een bedrag van circa twaalf miljoen euro is gemoeid.
(...)
Bron.

Nu ben ik niet heel erg bekend met de situatie daar, al ben ik er wel meerdere keren geweest. Wàt is nu het probleem en is dat probleem twaalf miljoen (?!) waard... Voor wat is die tunnel de oplossing? Direct naast het station (richting Duitsland) ligt een overweg met vrijliggend fietspad.

Als ze dan toch bezig gaan met dat architectonisch gedrocht, kunnen ze er gelijk één station van maken.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Tunnel in Enschede: 12 miljoen

Bericht door Ardan »

Hmmm ik zie het praktisch nut ook niet. Even ten westen ligt een prachtige tunnel, en ten oosten een prachtige overweg die maar vier keer per uur dichtgaat. Een snel fietspad onder de stationsentree ligt er ook. So what's the big problem?
Wel vind ik die overstap van 1/4 naar 5 nogal omslachtig. Ik had het liever gehad dat spoor 5 aan de zuidzijde van het perron van spoor 4 kwam. Had best gekund.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Tunnel in Enschede: 12 miljoen

Bericht door Vinny »

In het voorjaar van 2012 ligt het spoor en het NS-station van Enschede enige tijd stil
Ik mag hopen dat het spoor en het station altijd stilliggen. Het is niet zo comfortabel als dat schommelt :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten