(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Ik zag hier ook een verdwaald busje: de 8795 van Maxx Zwolle ging als lijn 4 naar Raalte om 16 53 uur. Best gek om dat ineens in led'jes te zien staan als je lcd gewend bent.
Ik doe ook maar wat
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daan »

Hier in en rond Groningen was het daarnet ook lekker glijden en glibberen met de bussen. Niks gestrooid of geveegd hier :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Hier in Dordt kwam vanmorgen vroeg nog 'n strooiwagen langs, maar verder schijnt er niet meer gestrooid te zijn. Wel in Utrecht, daar scheurde een klein strooiwagentje over het Jaarbeursplein. Was ook wel hoognodig want je kon er zo'n beetje schaatsen :wink:
Uiteindelijk bleek de 388 naar Dordt een dusdanige vertraging te hebben dat ik maar richting trein gegaan ben. Bleek 'n goed besluit: in Dordrecht aangekomen (op 'tzelfde tijdstip als de bewuste Qliner daar zou aankomen) kwam de bus van een half uur eerder daar nog maar net aan. Stadsbussen waren hier ook een zooitje door de gladheid: heb binnen een kwartier maarliefst 4 keer lijn 4 naar de Staart zien passeren wat normaal toch echt een kwartiersdienst is. Dat ik uit Utrecht, door het wachten op de bus, uiteindelijk een trein later had als de eerst haalbare maakte ook niet gek veel uit: had toch dezelfde bus want die vertrok met 26 minuten vertraging :shock: Schijnt dat de bussen er hier ruim 20 minuten over deden om Crabbehof uit te komen wat normaal hooguit een minuut of vijf kost als gevolg van een ongeval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

De verstoringenpagina van Connexxion is ook weer terug:
Door de hevige sneeuwval en gladheid kampen wij in verschillende plaatsen met een verstoorde dienstregeling.

(update 10 feb., 20.00 uur)

Utrecht
Amersfoort : vertragingen
Nieuwegein: vertragingen, aangepaste routes
Zeist: vertraging

Gelderland
Arnhem: dienstregeling gestaakt i.v.m. gladheid
Ressen: dienstregeling gestaakt i.v.m. gladheid
Wageningen: vertragingen, aangepaste routes

Overijssel
Deventer: vertraging, aangepaste routes
Almelo en Enschede: vertraging
Zwolle: vertraging

Flevoland:
Lelystad: vertraging, aangepaste routes

Zeeland en Zuid-Holland
In Zeeland en Voorne-Putten zijn er op dit moment geen problemen meer
http://www.connexxion.nl/nieuws/24/vers ... heid/1179/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

En de site van Veolia zwijgt in alle talen (Nog even en je zou denken dat de Veluwe ineens niet meer belangrijk is...). Bussen in Apeldoorn rijden niet meer, ik had netde laatste naar het Station. En daar kwamen bussen wel aan, maar vertrokken niet meer naar de wijk.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Is de Veluwe ooit wel belangrijk dan, met het jarenlange gebrek aan reizigersinformatie en het nog steeds ontbreken van een lijnennetkaart :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Arriva meldt:
Weersomstandigheden
Door nieuwe sneeuwval, kan het voorkomen dat er een aangepaste dienstregeling wordt gereden. (10 februari, 16.24 uur)

Vanwege de slechte weersomstandigheden wordt er in en rondom Utrecht, Gorinchem en Sliedrecht niet meer volgens dienstregeling gereden. Houdt u rekening met vertragingen en eventueel uitval van lijnen.

Ook de lijndiensten van en naar Rotterdam beginnen vertraging op te lopen in verband met de weersomstandigheden.

Uit andere regio's zijn er geen meldingen van vertragingen. Echter, als u op reis gaat, houdt u dan te allen tijde rekening met mogelijke vertraging van onze busdiensten door de weersomstandigheden. Als concrete wijzigingen bekend zijn, melden we dit zo spoedig mogelijk op onze website.

De treinen ondervinden geen hinder van het weer en rijden een normale dienstregeling.

Deze berichtgeving is van toepassing tot einde dienstregeling. Mocht er nieuwe informatie beschikbaar zijn die betrekking heeft op de dienstregeling van de volgende dag, dan melden we dit zo snel mogelijk op onze website.

Onze excuses voor het ongemak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Was vandaag naar Wijchen toe. Maar ik nam wel iets voor half 7 lijn 4 vanaf station Heyendaal naar Wijchen maar had gewoon bijna een half uur vertraging.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door fogeltje »

Anderhalf uur vertraging met mijn rit uit Nijmegen naar Beek en Donk (lijn 99/121). Nijmegen - Uden was een grote glijpartij. Helemaal niks gestrooid (ben tegen 17:20 op de uni weggegaan, toen begon het net goed te beginnen). In Uden ongeveer een uur op het busstation gestaan (nou ja, bij de kebab zaak binnen gezeten), maar vanaf Volkel kon de 121 op zijn minst redelijk doorrijden (in Uden zelf was het ook nog meer glijden dan rijden). Hij liep eigenlijk niet meer vertraging op dan dat hij momenteel normaal al doet (door extra stoplichten op de weg tussen Volkel en Boekel wegens werkzaamheden en de langdurige omleiding van Boekel naar Gemert).

Maar ze reden gelukkig nog, dat vond ik het belangrijkste. Of er uit Nijmegen nog iets kwam, weet ik niet. Ik had de bus van 17:56, die kwam tegen 19:20 in Uden aan (normaal 18:49). Om 19:13 vertrekt pas de volgende bus in Nijmegen naar Uden (tussendoor gaat een 99 naar Grave), die komt volgens boekje om 20:00 aan, maar aangezien ik om 20:28 "al" met de 121 vertrok (normaal 20:02, met de vertraging door omleiding, tegenwoordig meestal tegen 20:06-20:10) weet ik niet of deze nog gekomen is (uitgaande van ongeveer 30 minuten vertraging gezien de vorige rit). Arriva leek in ieder geval nog redelijk te rijden, heb naar alle bestemmingen bussen zien komen (of ze ook goed op tijd reden weet ik niet, maar ze reden).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen redelijk probleemloos in Dordrecht naar het station gekomen, strooiwagen en sneeuwschuiver waren dan ook net langs geweest een half uurtje eerder. Streekbussen reden er echter niet vanuit Dordrecht, de stadsdienst reed gewoon normaal.
Per trein uiteindelijk in Utrecht beland waar de bussen gewoon reden en dat was nog een klein wonder gezien de beroerde toestand van de wegen... m'n bus had zelfs moeite om een drempel over te komen zo glad was 't. Op de Europalaan was nog een auto uit de bocht gevlogen tegen een bus aan en bij 't oversteken vanaf de bushalte kon ik zowat over de weg schaatsen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Vanochtend waren er kennelijk een paar Randstadrail-trams uitgevallen, de 4 van 07.28 werd op Laan van N.O.I. bestormd door de mensenmassa. Waaronder ikzelf :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Deventer moet zo ongeveer de laatste plaats in Nederland zijn waar er nog diverse Alliance's op de stads- en streekdienst rijden. Er stonden er maar liefst 4 op het busstation vanmiddag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Helaas wel ja...
en jij meldt je niet even? :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Ik was op doorreis, Deventer was niet mijn bestemming :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Ik hoorde iemand een keertje zeggen dat er geen aardgasbussen over de snelweg mochten rijden?
Als dat het geval is heeft Novio nogal een overtreding gehad, want lijn 289 was eergisteren toch echt een Citaro CNG :P
3 0 7 9
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Veolia rijdt hier in Haaglanden ook met aardgasbussen over de snelweg (lijn 33,37,50,52,53,54 en 86), dus ik denk niet dat het verboden is. :)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

De Wrights van rivierenland zijn ook ietsjes veranderd...
Eerst zat het scherm aan de linkerkant achter de chauffeur, en nu hangt het in het midden boven bij de Albatros. Ook zit er nu hetzelfde blauwe ophaalkaste in als alle Cxx bussen hier :)
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

--Stefan-- schreef:De Wrights van rivierenland zijn ook ietsjes veranderd...
Eerst zat het scherm aan de linkerkant achter de chauffeur, en nu hangt het in het midden boven bij de Albatros. Ook zit er nu hetzelfde blauwe ophaalkaste in als alle Cxx bussen hier :)
Arriva leert langzaam bij beetje ook een beetje bij.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Het ging weer geweldig in de Randstadrail vanochtend :x

Op Gvc werd om 07.30 gemeld dat er een defect voertuig op de route van Randstadrail 4 stond, oftewel op de Loosduinseweg. Lijnen 4 en 4K reden vanaf Westeinde naar Loosduinen resp. Savornin Lohmanplein. Reizigers met bestemming de Uithof mochten zich gaan proppen in tram 6 :| Gelukkig wachtte er op Leyenburg een aansluitende Randstadrail.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Delft schreef:Veolia rijdt hier in Haaglanden ook met aardgasbussen over de snelweg (lijn 33,37,50,52,53,54 en 86), dus ik denk niet dat het verboden is. :)
Het is niet verboden, maar de aardgasbussen hebben wat moeite met op gang komen. Op momenten dat je snelheid moet maken, heb je daar dus wat meer tijd (afstand) voor nodig. Bij het invoegen op de snelweg kan dat dus voor problemen zorgen.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Mark »

Vanmiddag reed de chauffeur van lijn 12 in Hengelo de verkeerde route en sloeg daarmee zomaar twee haltes over :X Het was dat ik er niet uit hoefde, maar fijn als je daar staat te wachten...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

En ik heb vanmiddag weer geslaagd met de sovc bij Syntus kunnen reizen. Ik blijf die lezers alleen waardeloos vinden. En dat piepje hoor je als chauf toch amper, zeker als het rumoerig is?
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Ik heb nog niet met bussen van Syntus gereist. Welke cico's hebben hun?
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

Zelfde als bij Arriva en Veolia meen ik.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Ow die ellendige kut dingen die een half uur nodig hebben voor je ingecheckt bent.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten