Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Eurostar, het bedrijf dat de spoorverbinding in de tunnel tussen Frankrijk en Engeland exploiteert, investeert ruim 20 miljoen euro extra in het weerbestendiger maken van de treinen en het verbeteren van de klantenservice.
Dat liet het bedrijf vrijdag weten in een reactie op een kritisch rapport over het incident afgelopen december waarbij duizenden mensen in de vrieskou vast kwamen te zitten in de tunnel.
Ik las dat DB inmiddels toelating heeft voor de Kanaaltunnel en dat de veiligheidseis dat reizigerstreinen deelbaar moeten zijn is ingetrokken. Over een paar jaar met de ICE naar Londen misschien?
Zeker met de open markt voor internationale treinreizen is dat wel interessant, maar doet Frankrijk daar ook aan mee dan? Zijn voor het deel naar Lille nog extra eisen? Voor de lijn Metz - Parijs zijn ICE-stellen immers aangepast. Een directe verbinding Frankfurt - Londen lijkt me wel een goede kanshebber voor een snelle verbinding.
@Fles, is Frankfurt - Londen via Brussel niet sneller... het lijkt me wel korter.
Ja de SNCF heeft de aanval op de DB frontaal geopend en paden aangevraagd voor binnenlandse langeafstandsverbindingen in Duitsland, dus ze moesten er wel in meegaan.
Tijd om de Franse spoormarkt eens open te breken. Het moet eens afgelopen met die Fransen die zelf geen enkele concurrentie dulden, maar wel zelf overal willen komen -O-
Het is precies zoals je het zegt. SNCF-dochter Keolis vroeg (en kreeg) wel treinpaden in Duitsland, maar de Fransen zelf blokkeerden tot dusver alle concurrentie van buitenaf. Nu moeten ze onder druk dus wel meewerken.
Ja voor internationale reizigerstreinen, het gaat o.a. om treinpaden op Hamburg - Keulen - Metz, Frankfurt - Straatsburg en Keulen - Muenchen - Salzburg. Maar daar zitten dus binnenlandse trajecten tussen waarop SNCF helemaal niks te zoeken heeft, zoals Hamburg - Keulen.
Dexter schreef:Het is precies zoals je het zegt. SNCF-dochter Keolis vroeg (en kreeg) wel treinpaden in Duitsland, maar de Fransen zelf blokkeerden tot dusver alle concurrentie van buitenaf. Nu moeten ze onder druk dus wel meewerken.
Daar hebben de Fransen zelf overigens de meeste last van. In landen waar het railvervoer verder geliberaliseerd is, is de kwaliteit van het treinvervoer over het algemeen hoger, terwijl de kosten voor de belastingbetaler lager zijn. Maar in Frankrijk hebben ze het licht gezien. Zelfs het Parijse metronet wordt geliberaliseerd.
Voor de liefhebber: Op 22 september j.l. is door het Franse parlement een wet getekend die het schema van liberaliseringen in Frankrijk bepaalt. Voor metrodiensten geldt dat vanaf...: 31 december 2039 :o (Dat is dus acht jaar voor mijn pensionering, om alles in perspectief te plaatsen...)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website