Mag ik even kwijt #37

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Justin »

@ Wubbo: wat denk jij dan. Ik zoek alleen zon op ;). Alleen jammer dat die Expo heel exotisch in Houten ligt...

Ik heb SportyPal helemaal gevonden. GPS applicatie voor m'n telefoon voor metingen, is wat nauwkeuriger dan m'n wmminigps app. Kleine pilot gedraaid. Soms interpoleert dat ding een beetje absurd:

http://sportypal.com/Workouts/Details/1 ... 9fd054bc36

snelheden boven de 130 km/h op Rotterdam-Gouda geloof ik niet zo echt. Als ik in m'n GPX bestand kijk logt ie ook geen enkele meting boven de 130, dus dat ding interpoleert soms vreemd. Wel leuk is de hoogteweergave (in WGS84 weliswaar) :). Ach, het blijft een GPS van een telefoon dus het ding is altijd vreemd...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Suus »

Hij zegt dat het hoogste punt in de Zuidplas is :lol: :lol: :lol:

Die ligt 12 meter onder NAP :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Justin »

Vergeet niet dat we rijden op een spoordijk he :p. En hoogtes zijn in WGS84
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Geert »

Justin schreef:@ Wubbo: wat denk jij dan. Ik zoek alleen zon op ;). Alleen jammer dat die Expo heel exotisch in Houten ligt...
Hmm poor you, dat ding ligt inderdaad erg exotisch (met OV dan). Er rijdt geloof ik wel een bus over dat industrieterrein?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Justin »

Ik las net dat er een pendelbus rijdt vanaf Htn naar de hal...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Suus »

Justin schreef:Vergeet niet dat we rijden op een spoordijk he :p. En hoogtes zijn in WGS84
Een spoordijk van 78 meter hoog. Vreemd dat ik die nooit gezien heb :mrgreen: Verder is het L33TSP34K waar ik niets meer kan....
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Daniel »

@Geert / justin: Mja, lijn 47 rijdt zelfs voor de deur van de Expo langs. Hij stopt er alleen niet voor de deur maar ervoor en erna :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Justin »

Anders gezegd: hoogtebepalingen zijn per land (groepen van landen) anders. Kijk eens goed op een topografische kaart in het grensgebied met België. Zul je zien dat de hoogtelijnen in Nederland plots afgekapt worden op de grens en/of andere waarden aannemen. Dat heeft onder andere te maken met de manier waarop het nul-niveau van de zee werd gemeten middels triangulatie en meetstations. In Nederland en delen van Duitsland (zo niet heel Duitsland, alhoewel ze volgens mij nu Potsdam gebruiken ipv Amsterdam), gebruikt men de NAP-schaal.

Zo is dat ook op verschillende schaalniveaus. Op het standaard wereldniveau is dat bepaald in de WGS84. Kenmerkend hieraan is dat in vergelijking met Nederland de waardes veel hoger liggen. Het verschil hierin was dacht ik ongeveer 43 meter. Dan heb je nog metingen op objectloze omgevingen versus metingen met objecten. Hier is dit er een van, waarop je op een spoordijk rijdt.

Dan heb je nog de foutmarges in de metingen, afhankelijk van het aantal satellieten de overlap van de meetruimte, plus technische meetfouten, dus kom je vanzelf op 66 m uit.


Oh misschien dat ik maar met de auto ga ofzo...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:@Geert / justin: Mja, lijn 47 rijdt zelfs voor de deur van de Expo langs. Hij stopt er alleen niet voor de deur maar ervoor en erna :wink:
En die lijn rijdt ook zo lekker rechtstreeks...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Geert »

Wat een sneu nieuws trouwens dit. De video spreekt trouwens voor zich...
http://nos.nl/os2010/artikel/136301-geo ... crash.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door STF »

Het is niet toegestaan deze stream vanaf uw locatie te bekijken.
Stel je voor zeg, dat ze vanuit Luxemburg naar het videofragment willen kijken, je moet er toch niet aan denken...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Suus »

Tja, rechten. Misschien dat de Luxemburgse zender die de Olympische Spelen uitzend de beelden online zet. De NOS heeft daarbij nog wel een reden, als de hele wereld via hun site gaat zitten kijken is in een keer het hele jaarbudget op aan dataverkeer (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Geert »

Het filmpje staat inmiddels ook op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=L8c9vz0GMdw
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door STF »

Op Youtube doet ie het in ieder geval wel, zo zie je maar dat sporten niet gezond is...

Wel opmerkelijk vanavond; ik raakte aan de praat met kampeerders over het openbaar vervoer in Nederland en na 15 seconden hadden ze al in de gaten dat ik er "teveel" van af wist en vroegen ze of het me vakgebied was. :lol:
Gek dat ze het destijds op me stagebedrijf na een halfjaar nog niet doorhadden (en mijn werkplek keek nota bene uit op trams van GVB).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Daniel »

Ik stond net op 't station op de bus te wachten toen de carnavalsoptocht voorbij trok... d'r stonden notabene meer agenten om het verkeer tegen te houden dan er wagens (maarliefst twee :lol: ) langskwamen. Leeft toch niet echt hier ondanks de nabijheid van Brabant...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Fles »

Geert schreef:Het filmpje staat inmiddels ook op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=L8c9vz0GMdw
Deze video is verwijderd in verband met het schenden van de gebruiksvoorwaarden.

:')
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Fles »

Toch maar naar Zwitserland geboekt. Leuk hotelletje, goeie prijs, vlak bij een station. ALleen jammer dat dat station nou niet echt in de buurt ligt van het interrail-gratis deel vann het Zwitserse net, en ik dus iedere dag 30 euro extra kwijt ben :') De Interrail One Country Pass kost ook 30 euro per dag dus dat verdubbelt lekker hmm. Naja, ik maak er wel wat van :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Wubbo »

Waar ga je heen dan en is een Swiss Pass geen optie?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Waar ga je heen dan en is een Swiss Pass geen optie?
Ha, vet :pos: Dank je :) Ziet er een stuk beter uit idd. Base camp wordt ingericht in Oberwald, halverwege tussen Brig en Disentis/Mustér, en ik had idd ook al een aantal museum- en tandradbaantjes in de planning :) Kun je die pass ook gewoon bij aankomst in Zürich aan het loket halen bijvoorbeeld? :?:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Wubbo »

Volgens mij wel, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd. Ik heb 'm volgens mij gewoon bij Hispeed gekocht, maar dat is ook alweer een jaar of 3 geleden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Geert »

Pas is ook online te bestellen: http://www.swiss-pass.ch/nl/swiss-pass.php
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Fles »

Ah ik moet toch langs hispeed voor de CNL tickets dus dan pak ik m meteen wel mee. :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Justin »

Ik kwam terug van de emigratiebeurs in Houten. Jeetje, compleet Scandinaviëpaviljoen. Blijkbaar is Zweden heel erg in trek! Verder waren Frankrijk en Spanje weer onder de bejaarden erg populair :P. Voor de werkenden waren Australië, Canada, USA en Nieuw-Zeeland erg hot...

Reiziger Ddrs schreef:Ik stond net op 't station op de bus te wachten toen de carnavalsoptocht voorbij trok... (...) Leeft toch niet echt hier ondanks de nabijheid van Brabant...
Idem hier op Gdm, Sdt en Ddr... Ik zag op Dordt uiteindelijk taartmensen, groentemannen, tuiniersmeisjes, bijen, boeven, mariniers, superman, batman, pyjama's, konijnen, eenden, militairen, nonnen, waarzegsters, vampieren... en nou heb ik nog niet eens alles gehad...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Fles »

Ma: "Lekker brood he?"
Ik: "Ja, smaakt goed."
Ma: "Was in de aanbieding bij Super de Boer voor een Euro. Normaal tweenegenenzeventig. Da's toch leuk. Dat hebben ze iedere zaterdag (etc bla bla eindeloos geneuzel)"

Zzuuuuuchttt.... -O-

En echt bij ALLES gewoon he. "Wil je er kaas op? Er is nog jonge kaas van Albert Heijn van 35 % korting want het was afgeprijsd. Want ja morgen zijn ze dicht dus ze moesten er vanaf (etc bla bla nog meer geneuzel)"

Ik word er ZOOO moe van he...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #37

Bericht door Justin »

Ouders ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten