(BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Je foto's doen 't niet :wink:

Vanmiddag had ik 'n nog maar net nieuwe chauffeur op lijn 3, met de instructeur er nog bij voor het laatste stukje opleiding. Komen we op 't station aan, vraagt een reiziger of deze bus naar de Staart gaat waarop de instructeur antwoord: "lijn 4 bij halte D, ehm nee lijn 5" (goeie antwoord was het eerste :lol: )

Toen de nieuweling inmiddels buiten stond vroeg de aflosser ook nog aan de instructeur "heb je 'm al geleerd dat'ie z'n jas niet moet vergeten?" :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Nog vergeten, van gisteren: GVU-bus 4638 rijdt op de instapdeur nog met het oude nummer (638) rond.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door reisthijs »

Alleen op de instapdeur? Da's nog niks, ik zag de 4545 met aan alle kanten het oude nummer 545 erop.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

Vrijdag zag ik op Rotterdam Centraal Alliance 2322 met groene en blauwe stoelen. :o
Iemand enig idee waar die vandaan komt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Oorspronkelijk komt 'ie van Midnet, maar het zal nu wel een InfoXX-ruilbus zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

En in Groningen een aantal Wright's gezien uit de 5900-serie. Deze rijden toch in Waterland?
Trouwens ook nog een aantal Amba's uit de 8000-serie, die ik ook in DAV rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Er rijden idd een paar 5900'en in Waterland, maar veruit de meeste (op de tien van Rivierenland en de eenling in Dordt na) zitten nog in het hoge noorden :wink:
Zelfde geldt voor de 8000-serie die ergens tot de 8040 in Groningen e.o. zit, waarna de Waterlandse serie volgt. De exemplaren in DAV komen uit Waterland trouwens en waren hier ooit tijdelijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Op de Yahoo-groep Busfoto wordt zojuist gemeld dat vanmorgen de connexxion 2615 tussen Den Oever en Den Helder is uitgebrand...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door tsov »

Van de site van het Noordhollands Dagblad:
Bus Connexxion brandt uit bij Van Ewijcksluis


Gepubliceerd op 20 april 2008, 13:24
Laatst bijgewerkt op 20 april 2008, 13:45

Van Ewijcksluis -
Een bus van vervoersmaatschappij Connexxion is zondag net voor het middaguur uitgebrand. De bus kwam uit Den Helder en was onderweg naar Hoorn.
Afbeelding
De brand is door onbekende oorzaak ontstaan aan de achterzijde van de bus. Aan boord waren tien passagiers. Zij zijn evenals de chauffeur ongedeerd.

Lees meer in de Helderse Courant van maandag 21 mei
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door STF »

Wat branden er toch weer een hoop bussen uit, de laatste tijd...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door tsov »

Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Vooral dat open raampje! :?
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door air-bus »

Afgelopen vrijdag heb ik door een fout reisadvies van 9292ov een half uur langer op mijn bus moeten wachten. Het advies was van H'sum kastanjelaan met de 104 naar het station om 21.27. Dit zou de enige bus in het uur zijn, ik was dus ruim op tijd bij de halte. Staat er vervolgens op de vertrekstaat in de halte dat de bus van 21.27 alleen op donderdagen rijdt, maar dat er wel een bus om 21.57 rijdt.. En bedankt 9292ov! :evil: Stelletje schoften!

Dus vervolgens lekker op de bus van 21.57 wachten, ben niet bekend in H'sum, dus lopen naar het station zat er ook niet in.. Om 22.10 was die bus er nog steeds niet, dus samen met iemand anders die inmiddels ook bij de halte stond en de weg wel wist, maar besloten om nu wel naar het station te lopen. Toen we vervolgens net twee minuten aan t lopen waren zagen we achter ons ineens die bus aankomen! Wij rennen naar de volgende halte die twee straten verderop was en gelukkig de bus gehaald! De chauffeur vertelde dat hij 20 minuten bij een aanrijding had gestaan waar hij niet langs kon.. Doordat die bus wel kwam zou ik mijn aansluitende trein op het station nog kunnen halen, maar dat zou erom spannen. Een paar straten verder stond de politie een alcoholcontrole te houden, maar dat was alleen voor voertuigen die in de tegenovergestelde richting reden, dus wij konden er zo langs. Wat doet die buschauffeur echter, dzzzzzzzzzz raampje naar beneden en ouwehoeren met die agent! :shock: Ik was al chagrijnig, maar nu was het kookpunt bijna bereikt! Hij heeft een minuut of twee met die agent gepraat alvorens weer verder te rijden.. Toen we bij het station aankwamen had ik de moed al opgegeven, maar tot mijn grote verbazing stond de IC uit A'dam Centraal er nog, terwijl ik de IC uit Shl moest hebben! Rennend het station in dus, en toen ik de trap oprende kwam gelukkig net de IC naar Enschede aanrijden..

9292ov heeft overigens een klacht van me gehad!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

De bestuurder van mijn metro 51 (2 stelletjes) vond de trein kennelijk dusdanig lang dat we alvorens tot stilstand kwamen nog 10 meter langzaam langs het perron doorreden, als ware de laatste deur nog buiten het station. Na uitstappen het gapende gat van tig meter mogen aanschouwen, dus waar dat goed voor was... :?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door webguy »

Over de omlooptechnische 'problemen' die trolley bussen had ik nog nooit echt nagedacht, maar ik kwam er vorige week achter toen ik net na de spits op 't eindpunt van lijn 5 moest zijn... Daar trof ik 't volgende aan, op het eindpunt dat helemaal achter in een wijk ligt:
Afbeelding
Ik kwam aan met de laatste bus, die inmiddels al Garage filmt: het was de laatste spitsversterkingsrit, en de eerste bus staat op 't punt om te vertrekken, maar ja, inhalen gaat zo moeilijk :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

Afgelopen vrijdag heb ik door een fout reisadvies van 9292ov een half uur langer op mijn bus moeten wachten. Het advies was van H'sum kastanjelaan met de 104 naar het station om 21.27. Dit zou de enige bus in het uur zijn, ik was dus ruim op tijd bij de halte. Staat er vervolgens op de vertrekstaat in de halte dat de bus van 21.27 alleen op donderdagen rijdt, maar dat er wel een bus om 21.57 rijdt.. En bedankt 9292ov! :evil: Stelletje schoften!
Het kan altijd erger. Ik ben er zelf wel eens pijnlijk achter gekomen dat de laatste stoptrein Osnabr
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag bleek ik een iets te groot vertrouwen in de omlopen bij Arriva te hebben... lijn 3 doet normaalgesproken precies 'n uur over z'n rondje, wat betekend dat de bus die de rit van 6.06 uur rijdt ook die van 7.06 uur enz. t/m 23.06 uur rijdt. Dat gecombineerd met dat ik 's ochtends de bus om .37 uit de wijk heb en 's middags degene die om .53 aankomt betekend dat ik in de ochtend aan de tegemoetkomende bus al kan zien welke bus ik 's middags zal hebben.

Maarja, dan moeten ze niet ineens bussen gaan wisselen... zat ik vanmiddag in 'n onoplettende bui ineens in lijn 7 :lol: Achja, eerste de beste halte eruit dan maar. Dan is 't een kwestie van zijstraatje door en ik kom vanzelf bij 'n halte van lijn 3 in de parallel gelegen straat.
Na eerst een streekbus gevraagd te hebben welke lijn 'ie was, er stond niks op de displays, uiteindelijk maar de 5 gepakt want de 3 kwam maar niet. Bleek 'n goeie gok... na vanaf station Stadspolders naar huis gelopen te zijn zag ik de bus waar ik net nog op had staan wachten passeren met de volgende er al achteraan. Had al zo'n vermoeden na de onafgebroken communicatie op de rit met 5 aangehoord te hebben: er mocht geen enkele bus meer via het centrum omdat de traumaheli middenop de busroute geland was :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door waldo79 »

Ik kwam aan met de laatste bus, die inmiddels al Garage filmt: het was de laatste spitsversterkingsrit, en de eerste bus staat op 't punt om te vertrekken, maar ja, inhalen gaat zo moeilijk
Kan die achterste niet zijn draden neerlaten en even inhalen?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door webguy »

Had gekund, maar die voorste stond op het punt te vertrekken toen de foto werd gemaakt, en de laatste kwam net aan... Maar ja, dan heb je nog drie bussen die allemaal dezelfde richiting op moeten (eindpunt Presikhaaf -> Garage is nog flink eind).
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag gaven de DRIM's op de Calandlijn aan dat alle metro's op de hele Calandlijn over 1 spoor reden. :shock: Dit was volgens de DRIM's overal spoor 1, want daar stonden werden de eerstvolgende metro's weergegeven. In de praktijk was er eerder op de middag wel ergens een defecte metro, maar was er daarvan toen ik er was niets meer te merken. Alle metro's reden op tijd en over 2 sporen en dus heb ik maar gewoon de DRIM op Schenkel genegeerd.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen reed er een blauw-witte gelede Van Hool op Buslijn 101 (Bergen op Zoom --> Rotterdam Zuidplein) van Veolia. Normaal rijden hier alleen maar Amba's. Ik hoop dat Veolia deze ook in de middagspits in gaat zetten, want ondanks dat er dan een halfuursdienst is richting Brabant moeten er toch mensen staan in de Amba's vanaf Zuidplein t/m minimaal Dinteloord. Toch ongeveer een half uur over de snelweg.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Nou dat dynamische haltevertrektijdenbordje bij halte de Tol in Apeldoorn werkt, het geeft van 3 komende bussen de vertrektijd aan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door webguy »

Gisteravond in Arnhem 2x op lijn 21 een Berkhof bus / zo'n blauwe: de diesel-versie van de trolleys zeg maar... Je ziet ze in Arnhem weinig, maar die zullen wel iets met die lijn hebben. Lijn 21 is overigens een erg vage lijn, en die bewijst ook weer dat haltenamen niet uniek zijn: op z'n route heeft lijn 21 twee keer een halte 'Dalweg', en dat zijn heel andere haltes. De bus rijdt een soort lus en de Dalweg kruist op twee plekken de route, maar de haltes heten allebij Dalweg :P De bus had er 's avonds nogal moeite mee: met een slakke gangetje gingen we de heuvel op, en toen we stopten wilden de deuren voor apart dicht, maar niet allebij, en achterin halverwege dicht om vervolgens weer open te springen... De chauffeur moest z'n geweld en noodontgrendeling gebruiken om ze dicht te krijgen ;)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Het verhaal over de gelede Duvedec's vanuit de stalling Ridderkerk gaat weer verder. Anderhalve week geleden waren er hier een aantal gelede Duvedec's, zoals de 9055, hier gespot. Daarna waren ze weer spoorloos verdwenen, maar tot mijn grote verbazing (en vreugde) heb ik vandaag de 9055 weer gespot. Ik kon er jammergenoeg geen foto van maken, maar ik zag wel dat hij iets voor half 6 op Buslijn 184 vanaf het Zuidplein naar Barendrecht NS reed. :D Iets om na volgende week (want de volgende week ben ik er niet) in de gaten te gaan houden. :D

Verder is er een Volvo 7700 op Buslijn 101 van Veolia van Zuidplein naar Bergen op Zoom terecht gekomen. Deze ging om 17:23 uur richting Brabant en zat goed vol. Normaal rijden hier altijd Amba's en rijden de Volvo's op de stadsdienst van Bergen op Zoom.

En vanmiddag nam de chauffeur van Buslijn 102 van Connexxion van Bergen op Zoom naar Oude Tonge bij het busstation van Oude Tonge de bocht iets te ruim. Hier sloeg hij met zijn rechterspiegel een deel van een haltebordje eraf. Ook was de achterkant van de spiegel eraf gevallen. De chauffeur probeerde dat nog te repareren, maar of het gelukt is weet ik niet. Ik reed op dat moment alweer weg in de volgende bus. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Hmm, als jij het nummer goed gezien hebt rijden er zelfs twee Duvedecs in Ridderkerk! De 9051 vertrok omstreeks 16.30 uur vanaf het Zuidplein als lijn 145 naar nergens (tenminste, er stond alleen een lijnnummer op de film).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten