(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef:Ow die ellendige kut dingen die een half uur nodig hebben voor je ingecheckt bent.
Kan het iets minder... of overspannen? :|
For Your Railroad Adventures
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Raymond »

Altijd weer prachtig om alle bussen afgeladen met carnavalsvierders hier te zien rijden. De 8 bussen per uur die er al rijden werden daarnaast ook nog eens aangevuld met twee gelede bussen per uur die in de buurt van de andere ritten rijden. En dan hebben we het slechts over één belangrijke corridor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Wat mij opviel: Lijn 206 (sneldienst Leiden - Zoetermeer) werd tot augustus 2009 gereden met Integro's, omdat er daarvan "teveel" waren in de concessie Haaglanden. Daarna verschenen er een tijdje Amba's, en nu rijden er Volvo Interliners. Maar die hele lijn is geen Interliner, dus waarom?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door fogeltje »

Raymond schreef:Altijd weer prachtig om alle bussen afgeladen met carnavalsvierders hier te zien rijden. De 8 bussen per uur die er al rijden werden daarnaast ook nog eens aangevuld met twee gelede bussen per uur die in de buurt van de andere ritten rijden. En dan hebben we het slechts over één belangrijke corridor.
Ik vond het anders maar behoorlijk irritant. De mensen hoeven hun trommels in de bus niet te gaan bespelen. In Eindhoven, tussen TNO en Nuenen stond bovendien behoorlijk wat kwaad volk langs de weg dat niet met lijn 6 mee kon en vervolgens heel verontwaardigd wordt als lijn 121 (een SNELdienst op dat traject) doorrijdt. Ben blij als Carnaval weer afgelopen is.
"Een touringcar is geen bus"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Wat mij opviel: Lijn 206 (sneldienst Leiden - Zoetermeer) werd tot augustus 2009 gereden met Integro's, omdat er daarvan "teveel" waren in de concessie Haaglanden. Daarna verschenen er een tijdje Amba's, en nu rijden er Volvo Interliners. Maar die hele lijn is geen Interliner, dus waarom?
Zag je die Interliner op één rit of op meer/alle ritten?
Ma-vr zijn er vrijwel geen Interliners over, dus dan zie je ze eigenlijk nooit. Op zaterdag zijn ze wel over, maar worden ze -behoudens uitzonderingen- niet meegenomen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Vrijdagavond heb ik er eentje gezien, en vorige week vrijdag ook al. Ik reis er niet mee, maar comfortverbetering is voor iedereen mooi meegenomen :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Op die lijn rijden volgens mij altijd interliner-bussen, wat ook bij het karakter van de lijn past.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Er reden altijd Grijze Integro's ja, want daar waren er teveel van ofzoiets. Maar Haaglanden ging naar Veolia, dus de Integro's van Zoetermeer moesten het veld ruimen. Sindsdien werden er Ambassador's ingezet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Werd vanmiddag in de tram in Rotterdam gecontroleerd, maar de conductrice vond het tonen van m'n chipkaart al voldoende: er werd niet gecheckt of ik wel was ingecheckt. Overigens viel me ook al op dat ze even naar een kaartlezer liep om een wegwerpkaart in te checken die door een reiziger gekocht werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door lint41 »

Joshua schreef:
--Stefan-- schreef:De Wrights van rivierenland zijn ook ietsjes veranderd...
Eerst zat het scherm aan de linkerkant achter de chauffeur, en nu hangt het in het midden boven bij de Albatros. Ook zit er nu hetzelfde blauwe ophaalkaste in als alle Cxx bussen hier :)
Arriva leert langzaam bij beetje ook een beetje bij.
Die plaatsing van het scherm hangt (ook al) af van de herkomst: 5988-5999 heeft het scherm nog steeds links van de chauffeur, de ex-Groningers 5982-5987 boven het gangpad. Deze laatsten hebben de Cico bij de instapdeur ook links hangen ipv rechts ;) De ophaalkastjes lijken gelukkig wel bij de hele reeks hetzelfde :idea:
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Nee dat is dus niet meer zo.
Diegene waar ik het over had was de 5994 en daar was het ook al in het midden...
3 0 7 9
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door lint41 »

Afgelopen donderdag was het bij de bussen die ik trof iig nog wel zo, maar ik ga morgen wel even kijken ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef: Overigens viel me ook al op dat ze even naar een kaartlezer liep om een wegwerpkaart in te checken die door een reiziger gekocht werd.
Ja, dat hoort ook zo.
Of weet jij een betere manier om een wegwerp-OVC in te checken (hij is immers pas geldig als hij ingecheckt is)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Ik had verwacht dat de conducteur dat kan doen met z'n handcomputer waarmee ook chipkaarten gecontroleerd kunnen worden op ingecheckt zijn. Maargoed, die gebruikte de conductrice die ik vanmiddag trof zowiezo niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Dat kan niet, omdat de handheld geen verbinding kan maken met de computer van het voertuig :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

En sowieso kunnen die dingen niet al te veel. :roll:
De lezers van NS kunnen tenminste nog allemaal verschillende kortingen aflezen en (ook niet onbelangrijk) of je een Week- of Weekend-SOVC hebt. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door STF »

Het controleteam in de Amsterdamse metro checkte laatst een boete OV chipkaart wel via de handheld in dacht ik. Je hebt ook niet veel keus natuurlijk want er hang geen in/uitcheck apparatuur in de metrovoertuigen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Karl »

In de Rotterdamse metro worden chipkaarten bij controle ook uitgelezen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Hmm, eerste dag van een aparte omleiding in Amsterdam, en de Connexxionbussen hebben nu al een andere omleiding gekozen.

Omdat ze met het tramspoor aan het knutselen zijn rijden de bussen vanuit de Raadhuisstraat via de Spuistraat en de Paleisstraat naar de Nieuwezijds Voorburgwal (voor de bekenden: Een rondje Albert Heijn). Maar ik heb toch al een aardig aantal bussen vanuit de Haarlemmer Houttuinen op het CS zien arriveren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Geert »

Ik zag vanmorgen en vanavond diverse Volvo's op lijn 50 Utrecht - Wageningen. Is dat nieuw? Positieve ontwikkeling natuurlijk :pos:
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Geert schreef:Ik zag vanmorgen en vanavond diverse Volvo's op lijn 50 Utrecht - Wageningen. Is dat nieuw? Positieve ontwikkeling natuurlijk :pos:
En ik had op lijn 130 een Amba dus ik denk dat ze die gewoon verplaatst hebben :P
3 0 7 9
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Karl »

Laatst had ik een opmerking geplaatst over de Rotterdamse metro, namelijk dat 's avonds Kralingse Zoom - Ommoord met meer dan één metrostel wordt bediend. Volgens mij gaf Bee toen als antwoord dat dit was vanwege een nooddienst, dat ongetwijfeld met het weer te maken had, maar afgelopen zaterdag reden de laatste diensten nog met verschillende stellen rond. Nog steeds niet af van de nooddienst?

Overigens was ik blij verrast met de nieuwe grijze metrostellen, zijn wat kaal van binnen (niet echt 'knus'), maar zelfs geen graffiti. De omroep is wel ontzettend 'traag', zoals eerder aangegeven. "Het volgende station is [lange pauze] Kralingse Zoom [lange pauze] busstation [lange pauze] Het volgende station is [lange pauze] Kralingse Zoom."
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

--Stefan-- schreef:En ik had op lijn 130 een Amba dus ik denk dat ze die gewoon verplaatst hebben :P
Nop. De Volvo's die Gerard bedoeld zijn nog van de 'oude' lichting, de 'lagere' 5600-serie met LCD-lijnfilms.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Het is toch elke keer wonderbaarlijk hoeveel mensen voor de Dam en het Spui op het Centraal Station niet in tram 25 stappen, alleen omdat hij of achter tram 26 staat, of op de plek van tram 26 staat. Blijkbaar een grote angst om in IJburg terecht te komen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Is in IJburg komen een angst?
Vind het juist een mooi stukje :mrgreen:
3 0 7 9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten