(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Nouja, IJburg is alles behalve het centrum natuurlijk (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Hmmm, jaa dat is waar :P
Misschien wordt het ooit wel een bruisend deel van Amsterdam *O*
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Ow helemaal vergeten te melden.
Ik zag vrijdag een gelede Citaro uit Arnhem in Nijmegen rijden. Ik kon helaas net niet meer zien welke lijn het was. Maar volgensmij was het wel een lijn die echt naar Arnhem toe reedt.

@Stefan: Niet te vrolijk worden over IJburg.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Joshua schreef:Ow helemaal vergeten te melden.
Ik zag vrijdag een gelede Citaro uit Arnhem in Nijmegen rijden. Ik kon helaas net niet meer zien welke lijn het was. Maar volgensmij was het wel een lijn die echt naar Arnhem toe reedt.

@Stefan: Niet te vrolijk worden over IJburg.
Is lijn 31 geweest :). Komt soms wel eens vaker voor. Is de ex-Heyendaalshutlle van Nijmegen

En het is IJburg
3 0 7 9
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Mark »

Op lijn 12 in Hengelo reed daarnet een (groene) Ambassador die reclame maakte voor de Provincie Fryslân... :roll: :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Rond één uur een storing in de Amsterdamse metro, de 51 reed niet tussen CS en Spaklerweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Het ging weer geweldig met de Randstadrail vandaag :|

Met de Erasmuslijn kom ik langs Leidschenveen en zie ik dat er iets aan de hand is bij Gvc. Voor het inrijdsein Laa kwamen we zelfs stil te staan, machinist zet alles helemaal uit en start de boel weer op, we kunnen weer rijden. Op Gvc hoog stonden 4 trams stil te staan, wat bleek: een seinstoring tussen Laan van N.O.I. en Grote Markt.

Er zouden pendelbussen rijden, maar die heb ik nooit gezien. Gelukkig trof ik een tram 6 in de Rijnstraat, waarmee ik in elk geval op loopafstand van school kon komen. Gelukkig kon ik bij Leyenburg overstappen op een 3 die tijdelijk naar De Uithof reed. Uiteindelijk kwam ik 2 minuten voor tijd binnen op school -o-

Bedankt, HTM -o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Op Station Zuid wilde ik met de metro 50 naar de Amstelveenseweg. Een 51 stond klaar toen ik het perron opliep, om 16 32 uur. Op de PID zag ik staan dat de volgende 50 pas om 16 48 uur zou komen, zal wel een foutje wezen dacht ik. Mooi niet dus. Nog eens twee 51'ers later kwamen er twee LHB'tjes aankachelen, die behoorlijk vol zaten. En met al het volk van Zuid erbij was het dus haringen-in-een-tonnetje-vervoer. Bij de Amstelveenseweg wurmde ik me de metro uit, en daar stond ook alweer flink wat volk te wachten. Stampvol reed de metro weer weg, enkele mensen achterlatend.
Eenmaal bij de tramhalte nam ik tram 24. Ging goed tot Weteringcircuit. Daar bleef de tram lang stil staan, met de deuren open nog wel. Ik zat bij die deur, maar gelukkig stonden er wat mensen voor zodat de warmte van het kacheltje onder mij niet meteen vervloog :mrgreen: . Na een minuut of 10 werd de tram doodgemaakt. En dan verschijnt er '16:14 LIJN 0 NAAR:' op het schermpje, grappig om eens te zien. Weer enkele minuten later gaf de trambestuurster het op, en verzocht ons een alternatief op te zoeken, via Leidseplein bijvoorbeeld. Er stonden toen nog twee trams direct achter ons, en nog eens 4 op het circuit. Ik liep naar de halte voor de 7 en 10 richting Weesperplein. Intussen zag ik dat de trams weer doorreden. Waarom kon dat nu ineens wel, en net niet? Ik ben weer teruggegaan naar de halte en heb de volgende 24 genomen waarmee ik alsnog bij Centraal aankwam.
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Klaasje »

Soms denk ik wel eens.... Kan het nog gekker met de bussen op dienst in Almere dan die een tijd terug met ducktape en briefjes achter het raam?
Vandaag kwam ik erachter dat het echt kan.. Er reed namelijk een gelede citaro, op dienst :!: (lijn 6 Almere), met een geopend motorluik langs mijn huis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Is daar dan echt niemand die doorheeft dat er al zeer lange tijd zeer amateuristisch met het onderhoud wordt omgegaan daar in Almere :X Het is dat niemand anders die concessie wil, maar echt hun best doen lijken ze al jaren verleerd :|

Ik kreeg trouwens te horen dat er ook meerdere Interliner-Integro's naar Almere verscheept zijn (29xx)? Waar hebben ze die dan voor nodig :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Milco »

Klaasje schreef:Soms denk ik wel eens.... Kan het nog gekker met de bussen op dienst in Almere dan die een tijd terug met ducktape en briefjes achter het raam?
Vandaag kwam ik erachter dat het echt kan.. Er reed namelijk een gelede citaro, op dienst :!: (lijn 6 Almere), met een geopend motorluik langs mijn huis.
Ik heb ook wel eens, een aantal jaar terug, de 9136 gezien op dienst, ook met een open motorkap :roll:
Bee schreef:Is daar dan echt niemand die doorheeft dat er al zeer lange tijd zeer amateuristisch met het onderhoud wordt omgegaan daar in Almere :X Het is dat niemand anders die concessie wil, maar echt hun best doen lijken ze al jaren verleerd :|

Ik kreeg trouwens te horen dat er ook meerdere Interliner-Integro's naar Almere verscheept zijn (29xx)? Waar hebben ze die dan voor nodig :shock:
De 29xx bussen zijn ter vervanging gekomen van de inmiddels afgevoerde O408's die op de scholierenlijnen reden.
Weet iemand waarom de almeerse scholierenlijnen geen dienstregeling op Connexxion hebben? Andere scholierenlijnen hebben wel een dienstregeling op Connexxion.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Chauf21 »

Milco1995 schreef:Weet iemand waarom de almeerse scholierenlijnen geen dienstregeling op Connexxion hebben? Andere scholierenlijnen hebben wel een dienstregeling op Connexxion.
Vallen die scholierenlijnen dan onder openbaar vervoer of is het besloten vervoer?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Klaasje »

Besloten vervoer gesubsidieerd door de gemeente Almere en gedeeltelijk betaald door de ouders zelf. Deze bussen rijden met een chauffeur en een begeleider.
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door wwijker »

Mark schreef:Op lijn 12 in Hengelo reed daarnet een (groene) Ambassador die reclame maakte voor de Provincie Fryslân... :roll: :P
In ieder geval rijdt de 1786 rond in Enschede/Hengelo met Frysker opschrift.

Vandaag met de 7116 van Syntus van Enschede naar Winterswijk op lijn 73 gereisd.
Rijden nog prima die oude geledes, in/uitchecken is alleen niet mogelijk :wink:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door webguy »

De 3804, een Apeldoornse paarse Volvo 7700 stond in Ede vandaag... Dat is geloof ik een tijdje geweest dat dat gebeurde, maar ik hoorde vorige week op kort-verkeer tussen chauffeurs dat er nogal wat bussen in Apeldoorn stonden (ter reparatie waarschijnlijk dus).
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Ik zag vandaag op Station Cuijk een bus van Arriva staan. Maar het was niet lijn 91/92. Het was EXTRA BUS. Ook hun denken dus mee wegens de carnavals drukte.
Alleen 's avonds was er geen Arriva meer te zien maar stond het station alleen maar vol met taxi's.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Had vandaag ook inderdaad een Hermes bus in Arnhem gezien. Deze keer op lijn 4. Het gaat om de Hermes 1809. En het is de bedoeling dat die naar het SRE gaat...
3 0 7 9
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

Chip ik braaf in op lijn 11 in Hoorn, wil ik uitchecken op het station in Hoorn, is het systeem er mee opgehouden. Ik ben wel bekend met een nieuw fenomeen: het uitstapbewijs van Connexxion. Als ik hem invul dan krijg ik de 4 euro- het instaptarief teruggestort op mijn chipkaart. Ben benieuwd of dat allemaal gaat werken.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Je krijgt 3,25 terug, het starttarief dus niet. Tenminste, zo hoort het. Laatst schoot mijn saldo ook omhoog van 6,66 naar 16,41 omdat CXX twee keer 3,25 had teruggestort. Rekenfoutje ofzo? Ik vond het niet erg :wink: En ik vond vandaag nog zo'n formuliertje terug van enkele weken geleden, geweldig. Al mijn weekendritjes met de bus zijn nog door CXX betaald.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Ik neem aan dat het tegenwoordig 3,22 is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen trof ik voor 't eerst de Arriva 536 (als passagier dan). De bus blijkt nog geen TFT-scherm te hebben, maar beschikt wel over maarliefst twee stop-lampjes (waarvan er slechts eentje werkt) en wat gaten waar de kabels voor het scherm uiteindelijk doorheen moeten komen.
In deze bus was overigens ook één van de chipkaartlezers defect en daarop uiterst professioneel ingepakt in een Spits... leek net een cadeautje :mrgreen:

Verder geven de DRIP's in Dordrecht nu ook vervroegingen aan :) D'r stond keurig "-2" achter mijn bus op de halte Oranjelaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Het ging weer geweldig in de Randstadrail vanochtend :N

Een defect voertuig bij de remise Leidschendam, waardoor de uitruksporen geblokkeerd waren. Alle wagens die dus al uitgerukt waren moesten een verdunde dienst uitvoeren. Gevolg: op de Erasmuslijn slechts 1 stel in beide richtingen. Vanaf Berkel Westpolder bleek die al vol te zitten :shock:, op de HTM-lijnen een 12-minuten dienst. Ook propvolle wagens natuurlijk :shock: :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

webguy schreef:De 3804, een Apeldoornse paarse Volvo 7700 stond in Ede vandaag... Dat is geloof ik een tijdje geweest dat dat gebeurde, maar ik hoorde vorige week op kort-verkeer tussen chauffeurs dat er nogal wat bussen in Apeldoorn stonden (ter reparatie waarschijnlijk dus).
Op de stadsdienst, streek of Geen Dienst?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Het ging met de trams vandaag niet van harte.

Op de Raadhuisstraat was een incident, waardoor tram 13 en 17 niet naar het Centraal reden, en tram 14 via de binnenring reed (route lijn 10). Tram 2 reed een omleiding via de Leidsestraat (die is nu twee maanden omgeleid via de Rozengracht), waardoor de omroep het niet deed in de Leidsestraat, omdat die door het GVB netjes was aangepast :!:

Bij de omleiding van tram 14 waren er een aantal mensen die achter de Dam uitstapten, en bij de halte Dam op het Damrak voor de Bijenkort weer instapten, waarschijnlijk om geld te besparen :P Ook in deze lijn is de omroep netjes aangepast :pos:

Daarnaast was er een defecte tram stadin op de De Clercqstraat, waardoor er een volledige optocht aan trams geen kant meer op kon. Beide problemen losten zich overigens ongeveer tegelijkertijd op.

Combino 2027 heeft een vastgelopen filmrol. Deze tram rijdt vandaag op lijn 13, maar filmt het tijgervel. Een A4-tje op de voorruit geeft aan dat het lijn 13 is.

Bus 263 heeft een TV-scherm voor camerabeelden helemaal voorin de bus hangen. De camera hangt op de plek van het stoplampje, dat nu vervangen is door een klein fietsachterlampje :lol:

Verder op de Marnixstraat een Connexxion-sternetbus die 197 TESTRIT filmde :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door webguy »

MdJ schreef:
webguy schreef:De 3804, een Apeldoornse paarse Volvo 7700 stond in Ede vandaag... Dat is geloof ik een tijdje geweest dat dat gebeurde, maar ik hoorde vorige week op kort-verkeer tussen chauffeurs dat er nogal wat bussen in Apeldoorn stonden (ter reparatie waarschijnlijk dus).
Op de stadsdienst, streek of Geen Dienst?
Hij stond op de buffer zeg maar. Geparkeerd en uit. Geen idee dus wat voor ritjes 'ie heeft gereden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten