Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Joshua schreef:
s7000 Apeldoorn - Deventer
Hier moest een sprinter op rijden. Maar er kwam een ICRm. Dit was de t7069. En toen kwam er ook nog een een HC langs om ons extra te vertellen dat deze trein niet verder zou rijden als Deventer. Nou leek mij dit nogal standaard.
t7069 rijdt standaard Apd-Dv, daarna als t77069 naar Hgl. Het is de laatste trein waarmee een halfuursdienst is, t7073 (een uur later) rijdt niet.
Verder denk ik dat er ICMm reed (de m4095 oa reed in de s7000), ICRm past niet tussen Apd-Dv aan de perrons;)
--Stefan-- schreef:En vandaag is de kroegentocht weer in Cuijk. Dat betekent heeel veel drukte op station Nijmegen en extra treinen van Veolia. 2x per uur het gewone stoppertje naar Roermond .08 en .38 en 2x per uur extra treinen tot Cuijk om .23 en .53.
|Pim| schreef:Ik heb niet de hond uitgelaten en ik zag sardientjes vervoer in de bussen richting cuijck.
sardientjes vervoer in Mill? Dat kan ook echt maar 1 keer per jaar zijn.
Nu weet ik wel weer waarom ik dat altijd op de fiets deed toen ik in Cuijk werkte.
Vanochtend een VIRM-IV in de t5020.
Dit zorgde al voor staanplaatsen vanaf Rotterdam Lombardijen, terwijl in DD-AR er nog wel genoeg zitplaatsen zijn (dat er dan ook mensen op de balkons blijven staan, kan ik ook niet helpen ;) ). zal wel komen doordat VIRM percentueel gezien minder tweede klas heeft... :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
--Stefan-- schreef:En op de terugweg naar Nijmegen maakte de s3000 twee extra stops: in Wolfheze en Oosterbeek.
...die niet eens werden aangekondigd ofzo. Dus wat daar het praktisch nut van was?
We hebben het over trein t3079, neem ik aan? Die trein stopte in ieder geval extra te Wolfheze en Oosterbeek. Het was jammer dat als gevolg daarvan mijn (niet-officiële) overstap richting Winterswijk nu de mist in ging in Arnhem, maar eerlijk is eerlijk, het aantal overstappers was minder dan het aantal mensen dat er in Wolfheze en Oosterbeek uitging. Misschien is het op station Ede-Wageningen omgeroepen?
De s2800 van 18:20 uit Rtd naar Dv rijdt met een VIRM IV. Deze kwam leeg van het opstelterrein (met Asd op de displays ;)) om 18:22... Trein rijdt nu met +7 rond ofzo. Ondertussen stond de s1900 naar Gvc van 18:16 die keurig om 18:12 was binnengereden nog steeds uit zijn neus te vreten. Die is dus ook minimaal met +10 vertrokken uit Rtd.
--Stefan-- schreef:En op de terugweg naar Nijmegen maakte de s3000 twee extra stops: in Wolfheze en Oosterbeek.
...die niet eens werden aangekondigd ofzo. Dus wat daar het praktisch nut van was?
We hebben het over trein t3079, neem ik aan? Die trein stopte in ieder geval extra te Wolfheze en Oosterbeek. Het was jammer dat als gevolg daarvan mijn (niet-officiële) overstap richting Winterswijk nu de mist in ging in Arnhem, maar eerlijk is eerlijk, het aantal overstappers was minder dan het aantal mensen dat er in Wolfheze en Oosterbeek uitging. Misschien is het op station Ede-Wageningen omgeroepen?
Ja, het was inderdaad de t3079. We zaten dus in dezelfde trein Er was nog één of andere kerel die in Wolfheze instapte, zijn tassen op de vierzitters naast ons zette, en zelf bleef staan. Euhm, u mag zitten hoor meneer.. maar hij ging er in Oosterbeek alweer uit.
Op de AV stond ook niks over een extra stop/trein, dus de voorgaande s7500 zal wel zijn uitgevallen?
Vanochtend rond 10 uur zag ik op de boog van Diemen Zuid naar Bijlmer Arena een loc met een rijtje ICL-rijtuigen met daarachter nog een groen en een rood/wit rijtuig :)
Dat was een (onderhouds) overbrenging naar Duitsland.
Materieeltekort wordt nu toch wel pijnlijk duidelijk bij Syntus. Verscheen er vorige week al een bericht in de media dat een trein Duiven moest overslaan omdat ie te vol was, vandaag zag ik 1 van de drukste treinen(t30922) met een solo DM'90 rijden in plaats van 2 stellen . Ook t30918 mocht het met een solo DM'90 doen in plaats van 4 bakken lint.
Het waren defecte (?) nachttreinrijtuigen van CNL en DB. Het tegenkonvooi met NS-ICL kwam ik vandaag stomtoevallig tegen toen ik in het mooi witte Duitsland was.
Vandaag gemerkt dat je ook misselijk kan worden in een trein
Zat in een goed gevuld SGMm-III naar Uitgeest, die erg schommelde bij het in/uitstappen van mensen op Asd. Op het ritje naar Sloterdijk werd er zo hard gescheurd en door wissels geknald, dat ik blij was weer op de welbekende stoeptegels te staan, en spijt had niet toch de DDAR naar Hfd te hebben gepakt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
En ik ben weer terug van de kroegentocht.
Lekker gezopen, niet teveel, niet te weinig. Was lekker aangeschoten maar kan morgen nog prima fris aan me rijles beginnen.
Zowel de heenreis als de terugreis perfect verlopen.
Alleen een vriendin van mij wou eerder naar huis omdat haar been in het gips zat en ze de kroegentocht echt niet meer trok.
Maar dat was wel op het moment dat de echte tocht waarbij je moest stempelen afgelopen was. En het was dus enorm druk bij de trein. En was een kooi gebouwd waar je doorheen moest. En daar hielden ze mensen tegen zodat het perron niet helemaal vol stond. En alle treinen vertrokken vanaf spoor 2 en 3.
Alleen ik ging me weer veel te veel zorgen maken en wou niet hebben dat die vriendin van mij met haar gebroken enkel waardoor haar been in het gips zat in die kooi ging staan waar je helemaal plat gedrukt werd. Dus ik liep naar een Veolia medewerker toe. Maar die wouden haar niet even langs de kooi af laten gaan. Vond ik toch maar slechte service.
Toen ik zelf naar huis ging 2 uur later was het perron gewoon weer open en de kooi dus weg.
Bee schreef:Vandaag toegangs- en uitgangscontrole op station Weesp.
Ik had de eer om een van de laatste omroepdiensten daar te hebben vandaag. Even paar keer mijn stem laten galmen over de perrons, de t5777 en t5779 waren opgeheven over de hele route, dus dan kan je aardig wat omroepen.
Verder: een kapotte t9245 vlak voor Amsterdam centraal, was al omgeleid via Breukelen, maar had daar nog de nodige ellende veroorzaakt voor de achterop komende treinen, zoals ICE t122 en t870 die via Hilversum werd omgeleid.
Ook was het weer huishoudbeurs, met een trein die niet heeft gestopt op Rai terwijl dat wel de bedoeling was volgens de dienstregeling. Gevolg; allemaal boze kibbelende vrouwen.