OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Het is ingesproken door een man, ik denk Arie, die ook de tas niet onbeheerd achterlaten en zakkenrollersbandjes doet/deed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

Morgen zit ik voor het laatst op die lijn, zal eens even luisteren, of het zelf eens live doen 8-) Heb ook nog nooit iets op Assp omgeroepen, dus dat moet ik morgen ook nog maar eens even doen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Geert »

Bee schreef:Het is ingesproken door een man, ik denk Arie, die ook de tas niet onbeheerd achterlaten en zakkenrollersbandjes doet/deed.
En het bandje over het rookverbod natuurlijk!

In de regio Utrecht en Rotterdam hoor ik dat soort dingen altijd door Arie omgeroepen worden. Ik hoorde 'm laatst ook nog omroepen dat de stoptreinen naar Vlaardingen niet rijden, kennelijk had men daar dus nog een standaardbandje voor liggen :mrgreen:.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

Maar die berichten die Bee hierboven noemt zoals die bandjes over je bagage op Schiphol worden sinds december niet meer door Arie ingesproken, maar door een andere jongen. Het is dus denk ik zo dat ook de ingangscontrole niet meer door Arie is ingesproken in de regio Amsterdam. Er zitten nog wel wat oude bandjes tussen zoals Geert zegt over stremmingen met heel algemene informatie, doorgaans afgesloten met de zin: meer informatie volgt spoedig.

Vraag me af wanneer Arie voor het eerst eens in een commercial de voice over doet :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Geert »

Herhallieng! :mrgreen:
Volgens mij zijn er nu per post een aantal omroepers uitgekozen die de bandjes inspreken, of niet?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Ik denk dat ik maar eens richting Weesp ga of zo, ik wil nou wel eens weten hoe je klinkt :wink:
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

Doe rustig aan, het is een late dienst, begin dus pas om 15.00.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Jurjen »

iljitsch schreef:
Bee schreef:Vandaag toegangs- en uitgangscontrole op station Weesp.
Hoe werkt dat voor chipkaartreizigers?
Deels gebaseerd op ingangscontrole Almere Centrum, deels op vermoeden: controle nabij de Chipkaartpoortjes, waarvan ongeveer de helft al afgesloten is. OV Chipkaartreizigers checken in en uit door de gesloten poortjes, waardoor manuele controle bij openen van de poortjes niet meer nodig is. Papieren-kaartjes-reizigers laten hun kaartje aan de controleurs zien nabij de poortjes en gaan dan door de open poortjes naar binnen/buiten.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door iljitsch »

Maar zo'n controle werkt dus niet op stations waar paaltjes op de perrons staan, omdat de reizigers dan al afgemeld zijn als ze bij de uitgang aankomen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Geert »

De controleurs kunnen ook gewoon de chipkaart uitlezen met hun railpocket. Daarin is te zien of iemand wel ingecheckt is, of wat de laatste uitcheckactie was.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Ook was het weer huishoudbeurs, met een trein die niet heeft gestopt op Rai terwijl dat wel de bedoeling was volgens de dienstregeling. Gevolg; allemaal boze kibbelende vrouwen.
Ja ook ik heb mijn portie Huishoudbeurs gehad vandaag en wel in de vorm van een afgeladen s5700 waarmee ik precies voor openingstijd op Amsterdam RAI arriveerde. Dan heb je dus een trein vol bijzondere reizigsters en dus heb ik daarvoor ook een speciaal omroepbericht verzorgd:

"Goedemorgen dames, het volgende station is station Huishoudbeurs. Bezoekers van de Huishoudbeurs, U bent op de plaats van uw bestemming aangekomen. Vergeet u bij het verlaten van de trein niet om al uw lege roltassen mee te nemen. Voor alle overige reizigers is dit gewoon station Amsterdam RAI. Namens het treinpersoneel wens ik u vandaag veel plezier! Het volgende station is: Station Huishoudbeurs."

En een heleboel gegiechel en gejuich steeg op uit de coupé achter mijn cabine... :lol:
Bee' schreef:Het is ingesproken door een man, ik denk Arie, die ook de tas niet onbeheerd achterlaten en zakkenrollersbandjes doet/deed.
De man achter de werkzaamheden/zakkenrollers/onbeheerde bagage/internationale treinen-bandjes is Arie Leenman, onder NS-ers ook wel 'Tante Arie' genoemd. Iedereen die hem weleens gehoord heeft, begrijpt waarom. Ik hoor de beste man al bijna 10 jaar en hoewel het vast een aardige man zal zijn, kan ik hem wel schieten. En dan vooral om die afgrijselijke overdreven Engelse uitspraak, waar ik spontaan plaatsvervangende schaamte door krijg dat ik met NS-logo's rondloop. Ik geef liever de voorkeur aan zoetgevooiste vrouwen- of stoere mannelijke mannenstemmen.
(Zoals die van Caspar, jammer dat je weggaat bij de Omroep/CTA) :wink:

Maar goed ieder z'n ding, het zal ook best wel een hele aardige man zijn en ik ben al blij dat ik mezelf niet kan horen als ik in de trein omroep. Ik vind het leuk om te doen, maar ben blij dat ik dat anoniem vanuit de cabine kan doen. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

Ik vind het leuk om te doen, maar ben blij dat ik dat anoniem vanuit de cabine kan doen.
Ach soms is het wel mooi om jezelf te horen omroepen als je gewoon door de stationshal loopt in Amsterdam, geheel anoniem, maar toch de blikken van de reizigers zien die reageren op jou omroep. Bv met een bandje voor een omleidingsroute, die je dus op herhaling hebt staan. In de drukke middagspits heeft dat wel wat. Je ziet de secondewijzer wegtikken, en je weet, ah over 10 seconde komt de gong, en daarna hoor ik mezelf. Ook wel grappig: ik heb eens een hc aangesproken tijdens mijn omroepbericht op een perron, en hij hoorde niet dat ik op dat moment dus ook aan het omroepen was. 8-)
Op Schiphol is het dus niet meer Arie die omroept, en ook de extra ingangscontrole is iemand van de post Asd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Dexter schreef: "Goedemorgen dames, het volgende station is station Huishoudbeurs. Bezoekers van de Huishoudbeurs, U bent op de plaats van uw bestemming aangekomen. Vergeet u bij het verlaten van de trein niet om al uw lege roltassen mee te nemen. Voor alle overige reizigers is dit gewoon station Amsterdam RAI. Namens het treinpersoneel wens ik u vandaag veel plezier! Het volgende station is: Station Huishoudbeurs."
:lol: :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Justin »

Dat is een goeie!

Ik heb ergens een donkerbruin vermoeden hoe de stem van Casper klinkt, maar kan het maar niet bevestigen. Ghehe.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Ik ben dan altijd benieuwd naar het gezicht dat bij de stem hoort, daarom ben ik ook altijd dol op werkbezoekjes aan Post T.

De meest gestelde vraag van vandaag was (zeker zo'n 30x): "Stopt u ook in Amsterdam RAI?" Na zo'n 12x was ik het beu en zei: "Nee, maar wel op station Huishoudbeurs". Je zag ze even denken en daarna in de lach schieten. En toen kwam het idee voor dat speciale omroepbericht.
Vallend blad maakt rails glad.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door iljitsch »

Het verbaast me altijd hoe vaak mensen vragen of een trein ook stopt op een plaats die duidelijk op het bord boven het perron staat...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Vinny »

Dexter schreef:Ik ben dan altijd benieuwd naar het gezicht dat bij de stem hoort, daarom ben ik ook altijd dol op werkbezoekjes aan Post T.

De meest gestelde vraag van vandaag was (zeker zo'n 30x): "Stopt u ook in Amsterdam RAI?" Na zo'n 12x was ik het beu en zei: "Nee, maar wel op station Huishoudbeurs". Je zag ze even denken en daarna in de lach schieten. En toen kwam het idee voor dat speciale omroepbericht.
En speciaal voor de 'messe' stopte de met 40 minuten vertraagde Int. trein Berlijn - Schiphol ook op Rai gisteren. Een volkomen zinloze actie naar mijn mening...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Vinny »

Vanochtend een toeristische route tussen Amsterdam en Amersfoort. We reden via de spoorboog naar Almere, daar kopgemaakt en via de Flevoboog weer terug. Een aantal middelbare scholieren was hogelijk verbaasd, maar ondanks mijn tekeningetje van een sporendriehoek en wat elementaire rangeerkennis waren ze de uitleg vijf minuten later al weer vergeten, toen ze opnieuw niet begrepen hoe ze nu weer in Naarden-Bussum konden komen ('de trein was toch omgekeerd'?) :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

En speciaal voor de 'messe' stopte de met 40 minuten vertraagde Int. trein Berlijn - Schiphol ook op Rai gisteren. Een volkomen zinloze actie naar mijn mening...
Als je die trein noujuist net als enige trein nièt laat stoppen, dan creëer je pas onduidelijkheden. Ook moet je niet onderschatten hoeveel mensen uit het Oosten des lands naar die beurs gaan. Nee die stops zijn best zinvol, ga jij maar eens een middagje op dat perron staan turven hoe veel instappers er zijn :wink:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Dexter »

Sterker nog: Ze komen uit alle hoeken van het land, want alle extra stoppende treinen zijn al de hele week druk.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Geert »

NS Hispeed maakt het vandaag helemaal bont: er reed net over de Dhs richting Amsterdam een Benelux voorbij met een Traxx + ICR-rijtuig + Bs + PRIO-stam.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Marc »

Het bleek nog niet gemakkelijk te zijn gisteren om even naar het toilet te gaan in trein t3951. Ik zat zelf in het stuurrijtuig en vond in het vijfde rijtuig pas een toilet dat open was...

Trein t865 vertrok met +9 uit Sloterdijk. Deze vertraging werd in Utrecht weer wat minder, maar voor Geldermalsen Aansluiting kwamen we tot stilstand omdat de trein uit Dordrecht voorlangs mocht. In Den Bosch hadden we +10, maar toen had iemand het geniale idee om het achterste viertje (van de drie) eraf te halen in Eindhoven. En ja: reizigers moesten verhuizen, er werd een remproef genomen worden en daarom vertrokken we met +13 uit Eindhoven. Aankomst in Maastricht werd 20:17 en in de verte kon ik nog net trein t32070 zien. Door een defect aan de trein reed trein t6865 ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

meltrain schreef:Vanochtend een VIRM-IV in de t5020.
Dit zorgde al voor staanplaatsen vanaf Rotterdam Lombardijen, terwijl in DD-AR er nog wel genoeg zitplaatsen zijn (dat er dan ook mensen op de balkons blijven staan, kan ik ook niet helpen ;) ). zal wel komen doordat VIRM percentueel gezien minder tweede klas heeft... :(
Aanvulling: ook in een s5100 later op de dag zat een VIRM-IV.
Het was niet dezelfde, want de eerste was een VIRM-2/3 en de tweede een VIRM-4. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Geert »

Zit nu in de t21771 die maar niet door wil rijden omdat de t4066 er twee minuten voor onze vertrektijd in Rtd nog voor gegooid is. Die s4000 rijdt inmiddels met +10 rond en wij daar weer achter. Gepruts :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Ben benieuwd wat er in Gouda gaat gebeuren dan...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten