OVer je treinreiservaringen in februari 2010
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Nou, dat was vrij simpel: s4000 ging voor in Gouda en toen wij binnenkwamen (op het 'Haagse' spoor) was het ding alweer vertrokken. Nog langzaam voor Gdg gekacheld en nu remmen we alweer af voor Oudewater. Opbokken met dat ding! -O-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik had vandaag de 10.502 als t36758 van Sliedrecht naar Dordrecht Stadspolders, die eindelijk van z'n naam "Baron van Verschuer" voorzien bleek te zijn. Werd weleens tijd na anderhalf jaar
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Vanmiddag zat ik in de t4065 (die keert vervolgens op de t4066). Bij Amstel kwam het ding al propvol en met +5 aanrijden. De trein zat vol met voetbalsupporters, maar zo'n vermoeden had ik nadat ik al een propvolle en buitengewoon 'gezellige' metro richting Bijlmer zag wegrijden. Het kan zijn dat daar na een haltering van enkele minuten al een paar mensen zijn afgehaakt, op Duivendrecht bleef er ook het nodige achter. Bij Bijlmer werd er aan de noodrem getrokken en bleek een van de coupe's vernield te zijn. Conducteur en machinist schaamden zich dood dat ze hun dagelijkse pendelreizigers op deze manier moesten vervoeren. Uiteindelijk met een +20 (ofzo) vanaf Bijlmer vertrokken, vanaf Breukelen was er eindelijk wat ruimte voor wat frisse lucht.Geert schreef:Zit nu in de t21771 die maar niet door wil rijden omdat de t4066 er twee minuten voor onze vertrektijd in Rtd nog voor gegooid is. Die s4000 rijdt inmiddels met +10 rond en wij daar weer achter. Gepruts :X
Dus ook jij mag de voetbalsupporters hartelijk danken ;)
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ze maken deze keer wel heel veel zooi. Ook de metro's moesten eraan geloven.
En ook een VIRM uit de s3000...
En ook een VIRM uit de s3000...
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik zat in een VIRM van Leiden naar Amsterdam Centraal. Gewoon even wat touren. Bij Sloterdijk ben ik echter toch omgedraaid en naar Schiphol gegaan. Had geen zin in al die voetbal supporters.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Fraai. Die flapdrollen hebben dus niet alleen materiele schade veroorzaakt, maar minstens drie treinen de vernieling in geholpen . Mijn s21700 kwam met ruim +10 in Utrecht aan en werd gelijk gekoppeld met het Haagse deel. De overstap op de s5600 was natuurlijk al weg. Blijft de vraag: waarom moest die stopper nog zo nodig vlak voor gegooid worden? Nu is de olievlek alleen maar verder vergroot, anders was het beperkt gebleven tot de s4000...Chauf21 schreef:Vanmiddag zat ik in de t4065 (die keert vervolgens op de t4066). Bij Amstel kwam het ding al propvol en met +5 aanrijden. De trein zat vol met voetbalsupporters, maar zo'n vermoeden had ik nadat ik al een propvolle en buitengewoon 'gezellige' metro richting Bijlmer zag wegrijden. Het kan zijn dat daar na een haltering van enkele minuten al een paar mensen zijn afgehaakt, op Duivendrecht bleef er ook het nodige achter. Bij Bijlmer werd er aan de noodrem getrokken en bleek een van de coupe's vernield te zijn. Conducteur en machinist schaamden zich dood dat ze hun dagelijkse pendelreizigers op deze manier moesten vervoeren. Uiteindelijk met een +20 (ofzo) vanaf Bijlmer vertrokken, vanaf Breukelen was er eindelijk wat ruimte voor wat frisse lucht.Geert schreef:Zit nu in de t21771 die maar niet door wil rijden omdat de t4066 er twee minuten voor onze vertrektijd in Rtd nog voor gegooid is. Die s4000 rijdt inmiddels met +10 rond en wij daar weer achter. Gepruts :X
Dus ook jij mag de voetbalsupporters hartelijk danken ;)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De s4000 lijkt wel heilig, die gooien ze er op een of andere manier altijd voor. Zelfs als je ernaast komt te staan in Gouda zoals jij ook ervaren hebt, en dat gebeurt in beide richtingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Een vertraagde s4000 kan natuurlijk wel de hele dienstregeling in Noord-Holland in de war schoppen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Richting Rotterdam geldt dat argument alvast niet: de IC die je voorlaat moet wel heel erg vertraagd zijn wil de s4000 z'n kering van 20 minuten niet meer halen
De andere kant op gooi je toch ook wel het nodige in de war: een vertraagde NoordOost zorgt dat de s9800 pas later uit Goverwelle weg kan ri. Utrecht, waardoor die vlak voor Utrecht de s2800 weer in de weg gaat zitten (NoordOost achter de s9800 aan levert hetzelfde probleem op door de korte opvolging van 3 min. bij binnenkomst, de s2800 komt nu al vaak achter de s9800 te hangen bij Utrecht Terwijde).
Vervolgens zit je in Utrecht met het probleem dat je vertraagde NoordOost (afhankelijk van de hoeveelheid vertraging) in de weg staat op het spoor waar de s9800 moet binnenkomen (geeft wederom bovenstaand probleem). In Amersfoort kom je dan weer in de knoop met de s5600 die er vlak achteraan moet, daar wil je helemaal niet achter komen te hangen, en na Zwolle ga je de s9100 in de weg zitten.
De andere kant op gooi je toch ook wel het nodige in de war: een vertraagde NoordOost zorgt dat de s9800 pas later uit Goverwelle weg kan ri. Utrecht, waardoor die vlak voor Utrecht de s2800 weer in de weg gaat zitten (NoordOost achter de s9800 aan levert hetzelfde probleem op door de korte opvolging van 3 min. bij binnenkomst, de s2800 komt nu al vaak achter de s9800 te hangen bij Utrecht Terwijde).
Vervolgens zit je in Utrecht met het probleem dat je vertraagde NoordOost (afhankelijk van de hoeveelheid vertraging) in de weg staat op het spoor waar de s9800 moet binnenkomen (geeft wederom bovenstaand probleem). In Amersfoort kom je dan weer in de knoop met de s5600 die er vlak achteraan moet, daar wil je helemaal niet achter komen te hangen, en na Zwolle ga je de s9100 in de weg zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De NoordOost staat, bij combineren zoals in de situatie van Geert, niet op het spoor van de s9800 in Utrecht. Bij los rijden wel, maar dan is spoor 9 vrij om uit te wijken. Bij vertragingen groter dan ongeveer +3 gaat de s5600 voor in Utrecht. Bij kleine vertragingen mag je er dan nog langs bij Amersfoort Aansluiting, anders is het zeker tot Nunspeet jammer (Putten wordt voor dit soort situaties nauwelijks gebruikt).Reiziger Ddrs schreef:Vervolgens zit je in Utrecht met het probleem dat je vertraagde NoordOost (afhankelijk van de hoeveelheid vertraging) in de weg staat op het spoor waar de s9800 moet binnenkomen (geeft wederom bovenstaand probleem). In Amersfoort kom je dan weer in de knoop met de s5600 die er vlak achteraan moet, daar wil je helemaal niet achter komen te hangen, en na Zwolle ga je de s9100 in de weg zitten.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Zowel de s9800 als de s4000 heb ik niet meer gezien in Gd en Gdg. In ieder geval hebben de voetballieverdjes niet alleen de dienstregeling in Noord-Holland in de war geschopt, maar nu ook Rtd - Ut, Gvc/Rtd - Amf, knoop Amf, en waarschijnlijk ook nog wel alles tussen Amersfoort en Enschede.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Niet alleen Ajax speelde, maar vandaag ook FC Twente. Dus het was ook nog eens chaos in Twente met stoptreinen uit Apeldoorn die met +20 aankwamen en weer met +15 vertrokken richting Apeldoorn enzo. Enig. Dus het feit dat FC Twente speelde, zal ook wel gevolgen tot in de Randstad hebben.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Kwamen die vertragingen in Twente niet door een wisselstoring bij Wdn? Over het algemeen heeft het treinverkeer door thuisspelend FC Twente niet zoveel last is de ervaring.
Ervaring is dat Hde meestal pas gebruikt wordt (goh valt buiten bedieningsgebied van prorail Amf, ik zie een verband). Gevolg is aankomst van meestal +20 in Zl. Gevolg gemiste aansluitingen richting Emn en op de stoppert richting Gn. Andere gevolg kan zijn dat die treinen ook met +15 ofzo vertrekken. In ieder geval behoorlijk heftige gevolgen door een enkele vertraging.Wubbo schreef:De NoordOost staat, bij combineren zoals in de situatie van Geert, niet op het spoor van de s9800 in Utrecht. Bij los rijden wel, maar dan is spoor 9 vrij om uit te wijken. Bij vertragingen groter dan ongeveer +3 gaat de s5600 voor in Utrecht. Bij kleine vertragingen mag je er dan nog langs bij Amersfoort Aansluiting, anders is het zeker tot Nunspeet jammer (Putten wordt voor dit soort situaties nauwelijks gebruikt).
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Dus bij een relatief kleine vertraging (3 minuten is nou niet zo veel), mag de s5600 al voor met verstrekkende gevolgen in Amersfoort en Zwolle? Sowieso is de s5600 een serie die vaak vertraagd lijkt, zowel vanuit Utrecht als vanuit Zwolle. Wordt het niet eens tijd om te kijken of een andere invulling mogelijk is?Wubbo schreef:Bij vertragingen groter dan ongeveer +3 gaat de s5600 voor in Utrecht. Bij kleine vertragingen mag je er dan nog langs bij Amersfoort Aansluiting, anders is het zeker tot Nunspeet jammer (Putten wordt voor dit soort situaties nauwelijks gebruikt).
Het liefst zou je langer viersporigheid willen vanaf Utrecht richting Amersfoort, maar dat zal wel heel duur worden.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Bij iets grotere vertragingen mag je er bij Amersfoort nog langs. Probleem met die s5600 (en eigenlijk de hele Veluwelijn) is dat het te veel stops zijn zonder inhaalmogelijkheid. Als je die s5600 achter een vertraagde (zeg: +10) IC aan gooit is ie niet meer op tijd voor de volgende IC in Zwolle en gaat die dus mee de vertraging in. Als je hier iets mee wil, moet je eigenlijk een stuk als Ermelo - Nunspeet viersporigmaken zodat je vliegend kan inhalen. Dat levert een boel capaciteit op.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Nou, Eurlings heeft nog wat miljoenen over las ik in de krant vandaag, dus stel het eens voor ;)
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De Benelux trein werd vandaag omgeleid via Utrecht Centraal. Geen idee waarom maar zo stond hij er ineens vandaag.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Wisselstoring bij Dordrecht. Thalys reed vanavond ook via Utrecht, waarom dat was weet ik niet.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Reed er een Thalys dan? Wow! Vraag mij af of punctualiteit en Thalys nog in één boek voorkomen...
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Thalys pendelt 5x tussen Amsterdam en Brussel in ieder geval nog zo tot en met zondag. In Brussel moet er ongeveer 1 uur worden gewacht op een andere Thalys die wordt omgeleid.
Verder inderdaad een hoop vertragingen door de voetbal wedstrijd. Een aantal t4000 liep een kwartier op richting Alkmaar door diverse noodremtrekkingen. Ook was een half uurtje de oostingang van Amsterdam Centraal afgesloten, en dat heb ik dan maar braaf omgeroepen. De t4000 naar Rotterdam vertrokken vanuit Amsterdam allemaal achter de t3000 aan, dat was geplant, maar ze vertrokken dus wel met 10 minuten vertraging.
Ook een trein in Almere opgeheven omdat er 2 deuren uit waren gesloopt, of dat door de voetbalfans kwam weet ik niet.
Verder inderdaad een hoop vertragingen door de voetbal wedstrijd. Een aantal t4000 liep een kwartier op richting Alkmaar door diverse noodremtrekkingen. Ook was een half uurtje de oostingang van Amsterdam Centraal afgesloten, en dat heb ik dan maar braaf omgeroepen. De t4000 naar Rotterdam vertrokken vanuit Amsterdam allemaal achter de t3000 aan, dat was geplant, maar ze vertrokken dus wel met 10 minuten vertraging.
Ook een trein in Almere opgeheven omdat er 2 deuren uit waren gesloopt, of dat door de voetbalfans kwam weet ik niet.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Wat denk je zelf? Normaal komt het niet zo heel erg vaak voor dat er een deur uitgesloopt wordt... :XCaspar schreef:Ook een trein in Almere opgeheven omdat er 2 deuren uit waren gesloopt, of dat door de voetbalfans kwam weet ik niet.
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Het is wel Almere hè
*duikt weg*
*duikt weg*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ja maar meestal vallen de platen dan van Amba's, en niet delen van treinen
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Hét kan, in... Almere :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Wat ik nog vergeten te melden was, is dat ik deze week al een paar keer 2 gekoppelde stellen met nieuwe sprinters door Amsterdam zag rijden, als testtrein naar Den Haag en terug. Iedere week zijn er van die ritten, dus blijkbaar gaat er nu toch een hoop nieuw mat instromen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten