(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door mb90 »

Karl schreef:Laatst had ik een opmerking geplaatst over de Rotterdamse metro, namelijk dat 's avonds Kralingse Zoom - Ommoord met meer dan één metrostel wordt bediend. Volgens mij gaf Bee toen als antwoord dat dit was vanwege een nooddienst, dat ongetwijfeld met het weer te maken had, maar afgelopen zaterdag reden de laatste diensten nog met verschillende stellen rond. Nog steeds niet af van de nooddienst?
Nee, er is nog steeds een aangepaste materieelinzet. Er rijden veel te korte en ook weer een paar te lange diensten rond. Er staat ook de nodige stellen defect in de remise zag ik.
Positief over de Ommoord-pendel vond ik overigens gisteravond de nieuwe tekst op de DRIM's tussen Schiedam Centrum en de Kralingse Zoom voor reizigers naar de stations Romeynshof en Binnenhof. Die werden geadviseerd om eerst met lijn B of C naar de Capelsebrug te reizen en daar over te stappen op lijn A.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Raymond »

Veolia zou haar naamsbekendheid nog wel wat kunnen vergroten op de Veluwe. Toen een kleindochter aan haar oma vroeg waar dat CBS van was (van de reclame A4'tjes) kreeg die als antwoord dat dat de busmaatschappij was. :lol: Dat had ze toch moeten zien aan de vriendelijke chauffeur die ze bij het instappen goed geholpen (een of ander lokaal kaartje aangeraden terwijl ze met de strippenkaart kwam aanzetten) had en daarbij een Veolia pet op had.
En vandaag eens met eigen ogen de scheuren bekeken die daar gemeengoed zijn in de voorruiten. Dat is wel iets meer als een sterretje waar Carglass met hun speciale Hars op af komt -O-
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

webguy schreef:Hij stond op de buffer zeg maar. Geparkeerd en uit. Geen idee dus wat voor ritjes 'ie heeft gereden.
Geef maar weer heel snel terug :mrgreen:, Vanavond reed er op lijn 6/8 (Rijkskantoren-Station-Rivierenkwartier-Station v.v.) zowel een citaro (5427), als een onbekende Ambassador. (5029 meen ik te zien).

Ook op lijn 3 een citaro (5428) en op lijn 4 een citaro (5409 meen ik gezien te hebben).

Er staat minimaal een citaro van Cxx (zo'n ding die meestal door iedereen hier wordt gehaat, maar wel een ex-Leidse), evenals een "verhoogde" volvo 7700 bij de garage. Een 2de whisper dus. (de 3788 staat op zijn "eigen" plekje, noordkant, achterkant richting spoor).

En altijd leuk: met een Amba(!) een BMW-5 serie eruit rijden bij een stoplicht doet het altijd goed *bus*
Bij twijfel: gebruik beton.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Gisteren met Ardan eventjes naar het o zo witte IJsselmeer gegaan. Lekker met Arriva :P
Uitgestapt in Katwoude of hoe het ook mocht heten...
En toen wilde we terug en toen kwamen er achter mekaar echt 10 bussen langs en ze zeiden allemaal hetzelfde: SORRY GEEN DIENST. En na 20 minuten lege bussen voorbij te zien komen kwam er eindelijk een bus die wel dienst had :P

En er kwam ook nog een bus voorbij met een aparte tekst: ''Deze bus rijdt voor de frisse wind'' :mrgreen:
3 0 7 9
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door tsov »

--Stefan-- schreef:=En toen wilde we terug en toen kwamen er achter mekaar echt 10 bussen langs en ze zeiden allemaal hetzelfde: SORRY GEEN DIENST. En na 20 minuten lege bussen voorbij te zien komen kwam er eindelijk een bus die wel dienst had :P
Tsja, Arriva Waterland is volgens mij één van de weinige gebieden met een echte spits/tegenspits dienstregeling. Dus in de middagspits heel veel keer per uur uit Amsterdam, maar maar 4x per uur ernaartoe.
En er kwam ook nog een bus voorbij met een aparte tekst: ''Deze bus rijdt voor de frisse wind'' :mrgreen:
Da's één of ander hotel op de Wadden geloof ik ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

We stonden bij de halte Lagedijk. En ik moet zeggen dat ik op de dienstregeling een starre verdeling zag, er reden 's ochtends niet meer bussen dan 's avonds, altijd 6 keer per uur. Maar dat komt denk ik ook omdat Lagedijk nou niet bepaald een belangrijke halte is :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

Bee schreef: Tram 2 reed een omleiding via de Leidsestraat (die is nu twee maanden omgeleid via de Rozengracht), waardoor de omroep het niet deed in de Leidsestraat, omdat die door het GVB netjes was aangepast :!:
Dus lijn 2 rijdt nu niet door de Leidsestraat en lijn 1 en 5 wel?
Is dat om de drukte in de Leidsestraat tijdelijk te beperken of is er een andere reden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door tsov »

Werkzaamheden aan de kruising Raadhuisstraat/NZ Voorburgwal. Ik heb het nog niet met eigen ogen gezien, dus weet niet precies waarom tram 2 en 14 en de bussen moeten omrijden en de rest niet.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Er is nog niets te zien, de werkzaamheden zijn uitgesteld maar de omleidingen zijn al wel ingesteld. Let op mijn woorden: Dit gaat flink uitlopen, net zoals de werkzaamheden aan het begin van de Plantage Middenlaan.

Het is trouwens een grote chaos in het centrum nu. Op de metrostations is het erg druk en veel bewaking, en veel trams kunnen niet voorbij de Dam komen, het staat vanaf het Spui helemaal vast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door --Stefan-- »

En dan zit je in metro 54 en dan kom je erachter dat Ajax moet voetballen...
Damn, dat was echt een RAMP. Hele ding stond vol met supporters en die gingen allemaal zingen en iedereen tegelijk springen. Nooit geweten dan een LHB zoooo ver kon doorveren. En lekker alles kapot trappen.
Allemaal wegstoppen in een gesticht : :X
3 0 7 9
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door tsov »

Inderdaad, gewoon afschaffen dat voetbal...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Welnee, is lachen joh :D.

Verder was er eergisteren een Citaro G actief op lijn 64 in Zaandam (keerlusje koog-bloemwijk zal het wel weer moeilijk gehad hebben :wink:): nummero 9173.

Verder zag ik in Hangbuik 834 op lijn 16 dat de deuren van binnen nog rood waren. Na de revisie horen die blauw te zijn toch?

@lijn 2: ja, héél irritant :|. Wel grappig dat ze (zelfs) in Slotervaart tonen: Centraal Station via omleiding resp. Nieuw Sloten via omleiding.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

ziggy schreef:@lijn 2: ja, héél irritant :|. Wel grappig dat ze (zelfs) in Slotervaart tonen: Centraal Station via omleiding resp. Nieuw Sloten via omleiding.
Ik denk dat het wel meevalt. Eigenlijk zou iemand eens een meting moeten doen met lijn 2 en 5 tussen Hobbemastraat en Nieuwezijds Kolk om te weten hoe lang de trams er in beide richtingen over doen. Ik ken een niet nader te noemen forumlid die het liefst alle trams uit de Leidsestraat ziet verdwijnen, dus nu kan er mooi eens uitgezocht worden wat het verschil is :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Vandaag ook een ritje gemaakt in de randstad rail van Den Haag CS naar de grote markt. Er bleven mensen op het station achter omdat de tram vol zat.
Eigenlijk zou ik Amsterdam aan doen, maar onderweg naar Amsterdam werd ik al gek van de voetbal supporters dat ik maar voor een andere mogelijkheid heb gekozen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door STF »

ziggy schreef: Verder zag ik in Hangbuik 834 op lijn 16 dat de deuren van binnen nog rood waren. Na de revisie horen die blauw te zijn toch?
Alle 11G en 12G wagens hebben een revisie gehad behalve de 834. :wink:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door mb90 »

De opgefriste ZGT 812 rijdt vandaag al in Rotterdam rond. Hij reed om 7:20 uur bij Rotterdam Centraal op lijn 7 naar de Burg. Oudlaan. :) Een foto volgt nog.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

STF schreef:
ziggy schreef: Verder zag ik in Hangbuik 834 op lijn 16 dat de deuren van binnen nog rood waren. Na de revisie horen die blauw te zijn toch?
Alle 11G en 12G wagens hebben een revisie gehad behalve de 834. :wink:
En waarom dan alleen de 834 niet?
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door STF »

Omdat de 834 een zeer grote schade heeft gehad, korte tijd voordat alle wagens een revisie kregen dus toen was ie al deels vernieuwd en hebben ze de rest laten zitten ofzo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Altijd leuk die standaardbrieven, maar Arriva zit er wel heel erg mee te blunderen...

Op 'n klacht over een uitgevallen bus reageren ze dat dat kwam door verkeersdrukte, jaja, tuurlijk, 'tis ook ontzettend druk om 6.25 uur 's ochtends :P
De brief vervolgt met "Dat is niet altijd verkeersdrukte op uw eigen lijn. Er kan ook vertraging zijn opgelopen in de rit die voor uw rit is gereden". Vrij onwaarschijnlijk: er zijn geen eerste ritten die voor dat tijdstip op hun eindpunt arriveren :mrgreen:

Maar eens een leuk mailtje terugsturen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door mb90 »

Hier de al eerder genoemde ZGT 812 op lijn 7 in Rotterdam. Hier vanmorgen:
Afbeelding

En hier vanmiddag. Dezelfde tram, maar toch anders (en dan bedoel ik niet de hoeveelheid licht):
Afbeelding

Vanmiddag was de voorste filmrol dus verdwenen en was er alleen een tl-buis te zien. :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

Gisteren zag ik trouwens op Rotterdam Centraal een Lion's City van Qbuzz die de bestemming gewoon in het midden van het scherm weergaf. Het nummer weet ik echter niet.
Is dit een update van Qbis?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door tsov »

Vanmiddag in de Veolia 6718 kwam op Leiden CS een rolstoeler naar de bus. De chauffeur en een toevallig meerijdende monteur vonden dit wel een geschikt moment om de rolstoelplank te gebruiken. Op het knopje reageerde die niet, dus de monteur maakte de klep boven de deur open. Daarop schoof de plank wel een centimeter naar buiten, maar ook meteen weer naar binnen. Een reiziger hield daarop de knop ingedrukt en de monteur begon aan de plank te sjorren. Nadat de monteur een paar keer bijna z'n vingers klem had gehad, lukte het hem de plank een centimeter of 7 naar buiten te krijgen, verder lukte echt niet. Toen wilde de plank echter niet meer naar binnen, waarop de monteur met volle kracht begon te duwen, dat hielp eerst niet, maar ineens schoot de plank geheel naar binnen, waardoor de monteur met z'n snufferd op de straat viel...
Uiteindelijk is de rolstoeler maar opgestaan en met ondersteuning van twee man naar binnen gewandeld...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Handig, die elektrische rolstoelplanken :P

Misschien daarom dat sommige andere vervoerders de combinatie van handschoenen + sleuteltje gebruiken om de deur uit de vloer te halen (bijvoorbeeld de Jonckheeren van het GVB) (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door STF »

Ik neem aan dat je plank bedoelt i.p.v. deur?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Eh, ja :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten