Vervoerbewijs vraag (BTM)

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door Karl »

Binnenkort wil ik vanuit Zuid Holland naar Utrecht Centraal reizen, per bus. De hele rit met Connexxion, lijn 195; de rit vindt plaats na 09h00 op een doordeweeksedag. Hierover vraag ik mij het volgende af:
- Kan ik een dalkaartje Zuid Holland gebruiken tot aan Schoonhoven en vanaf daar een dalkaartje Utrecht? Dat kost €2,50+€2,50.
- Waarom kan ik op zowel 9292ov.nl als op de site van Connexxion geen OV-chipkaarttarief vinden? Ik weet dat het dertien strippen kost, dankzij 9292ov.nl, maar ik ben helemaal van de strippenkaart af en volgens mij zou je in die bus ook per chipkaart kunnen betalen.
- Op de site van Connexxion staat wel dat het 51 kilometer is per taxi, maar ik neem aan dat de taxi in deze berekening een rechtstreekse route volgt en dat is met de bus allerminst het geval.

Dank voor de antwoorden.
Het is een spectrum.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door find_your_spot »

Dit is zegmaar jouw reis

http://www.9292ov.nl/9292/asp/Tarief.as ... 2-20+08:10~ {!cvv|A124|A127|A128|A130|A132|A146|A147|A160|A164|A169|~2~E:\inetpub\9292website\9292\pictogrammen\~/9292/pictogrammen/~.gif~D~&pn=&pc=D&pnn=&pcn=&cv=zoek+anders&cn=zoek+anders&ci=

En tot mijn grote verbazing zag ik dat alle OV-Chipkaart tarieven zijn verdwenen. Zowel van de reisplanner als van de tabel... Zeer vervelend.

:twisted:
For Your Railroad Adventures
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door iljitsch »

Het lijkt erop dat op plaatsen waar de chipkaart nog niet verplicht is de info bij "uitgebreide prijsinformatie" nu alleen nog op Internet Explorer verschijnt (zelf niet getest, ik heb een Mac). Toen ik dit doorgaf aan 9292 via email waren ze nogal sceptisch dus nog een paar mailtjes van anderen kunnen geen kwaad.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door Gekko123 »

Ik heb er gisteren ook al een mailtje aan gewijd nog voordat ik deze berichten hier heb gelezen. Ik had het probleem trouwens ook in Internet Explorer (al gebruik ik nu Firefox).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door Daniel »

Ik krijg de tarieven met de chipkaart hier in ieder geval wel te zien (in IE) bij de uitgebreide prijsinformatie. De complete rit Rotterdam, Capelsebrug - Utrecht, Jaarbeursplein kost € 7,97 vol tarief en € 5,26 reductietarief.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:- Kan ik een dalkaartje Zuid Holland gebruiken tot aan Schoonhoven en vanaf daar een dalkaartje Utrecht? Dat kost €2,50+€2,50.
Je mag geen dalkaartjes combineren, dus deze optie kan niet.
De rest van je vragen zijn al beantwoord, geloof ik.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door reisthijs »

Waarom zou je geen dalkaartjes kunnen combineren, je kan toch gewoon met het ene kaartje reizen tot waar die geldig is en daarna een ander kaartje kopen voor het volgende deel van je reis? Of anders halverwege uitstappen Schoonhoven is wel de moeite waard om even rond te kijken als je er toch bent.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door Chauf21 »

Dalkaartjes koop je bij het instappen en je kan dan niet halverwege opnieuw naar de chauffeur gaan om een ander dalkaartje te kopen (ok, het kan wel, maar een chauffeur zal zo'n verzoek moeten weigeren). Je kan inderdaad wel uitstappen en bij een volgende bus weer instappen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door M57 »

In Brabant wordt het combineren van dalkaartjes zelfs gepromoot door de chauffeurs :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door Meltrain »

In het GD-gebied was er ook een enorme discussie over, maar Qbuzz heeft definitief gezegd dat combineren niet mag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door Vinny »

M57 schreef:In Brabant wordt het combineren van dalkaartjes zelfs gepromoot door de chauffeurs :pos:
Wat bij vervoerder één niet mag, wordt bij vervoerder twee gepromoot... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door Karl »

Chauf21 schreef:Dalkaartjes koop je bij het instappen en je kan dan niet halverwege opnieuw naar de chauffeur gaan om een ander dalkaartje te kopen (ok, het kan wel, maar een chauffeur zal zo'n verzoek moeten weigeren). Je kan inderdaad wel uitstappen en bij een volgende bus weer instappen.
Bedankt voor je antwoord, maar ik vind het maar een vaag verhaal. Waarom mag het dan wel als nieuwe reiziger in de volgende bus?

Anyway, reis heb ik al gemaakt en de chauffeur mijn situatie uitgelegd: "Ik wil graag naar Utrecht, kan ik dan het beste twee dalkaartjes kopen?" en dat was voor zowel heen als terug geen probleem. Hulde voor dit personeel dus. Officieel zou ik dus zonder geldig vervoerbewijs hebben gereisd?
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:Bedankt voor je antwoord, maar ik vind het maar een vaag verhaal. Waarom mag het dan wel als nieuwe reiziger in de volgende bus?
Tja, regels. Dalkaartjes mogen niet gecombineerd worden met andere kaartjes. Vraag me niet waarom.
Karl schreef:Anyway, reis heb ik al gemaakt en de chauffeur mijn situatie uitgelegd: "Ik wil graag naar Utrecht, kan ik dan het beste twee dalkaartjes kopen?" en dat was voor zowel heen als terug geen probleem. Hulde voor dit personeel dus. Officieel zou ik dus zonder geldig vervoerbewijs hebben gereisd?
Of je wel of geen geldig vervoerbewijs hebt gehad, zou dan afhangen van de stempelafdrukken (zonenummer) op de dalkaartjes. Het zonenummer moet overeenkomen met een zone waarin het kaartje geldig is/kan zijn.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door midnet »

V.w.b. dat wel/niet combineren-heel vroeger was dat ook in Amsterdam zo-het was vaak voordeliger om per streekbus tot enkel de 1e halte in het GVB-gebied te rijden en dan snel een GVB-kaartje te nemen-.\middendeur uit, zelfde bus bij voordeur weer in. Vreemd genoeg was dat dan weer wel toegestaan (binnen in de bus even naar de chaufeur niet.....
IN dit geval was de besparing natuurlijk niet erg enorm; voor 12 Eurie had je de BUZZER en kon je de hele dag met de hele Connexxion en ook nog GVU rijden. Dus zoek een vriend en laat die 3 eurie betalen-heb jij ook nog voordeel!
In de zomer-vooropgesteld dat Connexxion in deze regio en dit jaar ook weer de 2voor 1 ''van streek'' (gratis retour op dalkaartje) aanbiedt, dan wordt het wel voordelig-voor 5 eurie retour.
En biedt concurrent ARRIVA niet op zijn lijn Rotjeknor-Utrech (voorheen 154-reederij op de Lek) ook een Lekdijkkaartje voor 5 of 6 eurie aan? Of is dat alweer van de plank verdwenen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door Daniel »

Lekdijkkaartje van € 5,00 bestaat inderdaad niet meer, maar je hebt nu het €5-dalkaartje wat 2 uur geldig is voor een reis in 6 en meer zones.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerbewijs vraag (BTM)

Bericht door Meltrain »

Helaas is de afstand Rotterdam - Utrecht net iets meer dan 2 uur... :(
Maar als je geluk hebt en net een kwartier extra marge hebt, is het te doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten