Op bezoek bij de Buren

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Op bezoek bij de Buren

Bericht door Fles »

Gisteren was ik weer eens in het Belgenland, om eens onder het genot van een spiesje en een pintje wat nader kennis te maken met wat andere spoor-hobbyisten. Het begon al goed in Rotterdam Centraal. Blijkbaar hebben ze ook daar geen erg hoge dunk van de verstandelijke vermogens van bepaalde medewerkers...

Afbeelding

Maar wat belangrijker was, blijkbaar had men toch nog ergens een functionele HLE11 vandaan kunnen toveren.

Afbeelding

Deze trein bracht mij zonder al te veel problemen of vertraging (+3) door het doorbrekende ochtendzonnetje naar Brussel-Noord, waar het inmiddels stralend mooi weer geworden was. Na een paar minuten kwam daar vervolgens CityRail nummertje 982 voorrijden als stoptrein naar Dendermonde. CityRails zijn een soort über-hard-doorgepimpte klassiekjes. Vet spul.

Afbeelding

Wat later bereikte ik met laatstgenoemde trein het fraaie plaatsje Merchtem, waar de feestelijkheden zouden gaan plaatsvinden. Aardig tandempje bordjes:

Afbeelding

Wat we op de volgende foto zien zijn de uitermate relaxte benen van een aantal HGBTF-leden, die zich uit strekten in de richting van de barbecue, met daarop enige rund/varken/paprika spiesjes, en de Grillmaster himself in actie, de rest had blijkbaar zondag :P

Afbeelding

Afbeelding

Op de terugweg reed ik niet weer via Brussel natuurlijk, er moest gewerkt worden. Vlak voorbij Sint Gillis een ambulance die, sirene en zwaailicht of niet, ook moest wachten voor de overweg.

Afbeelding

Daarna niet echt veel bijzonders meer. In Dendermonde had ik een overstap van ongeveer 3 kwartier, dus ik heb nog wat treintjes staan spotten. Onder andere deze mooie Break 336 die binnenrijdt uit de richting Mechelen (denk ik).

Afbeelding

Daarvandaan ging het over een bizar tussenlijntje naar Lokeren, alwaar duikbrilletje 919 mij stond op te wachten om als stoptrein naar Antwerpen te vertrekken.

Afbeelding

In Antwerpen wilde ik nog iets gaan eten, maar het grand café Royal had helemaal niets meer te eten. Je zou bijna denken dat het onder Servex valt. Dan maar een biertje, en vervolgens de trein terug naar Nederland, met 10 minuten vertraging. Die in Rotterdam weer volledig weggepoetst was. Dat dan weer wel. Alles bij elkaar een uitermate geslaagde dag :)

En tot slot natuurlijk de oogst:

Afbeelding
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Op bezoek bij de Buren

Bericht door tsov »

Fles schreef:Vlak voorbij Sint Gillis een ambulance die, sirene en zwaailicht of niet, ook moest wachten voor de overweg.
Ach, in België ook al verschillende keren ambulances met zwaailichten in de file zien staan of voor het stoplicht bij een lege kruising staan wachten :lol:

Verder tof verslagje :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Op bezoek bij de Buren

Bericht door Meltrain »

Leuk verslagje. :D
Zo'n Duikbril is een trein waar ik zeker nog eens in wil zitten. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Op bezoek bij de Buren

Bericht door Fles »

meltrain schreef:Leuk verslagje. :D
Zo'n Duikbril is een trein waar ik zeker nog eens in wil zitten. 8-)
Nou, zo vreselijk boeiend is het ook weer niet hoor :lol:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Op bezoek bij de Buren

Bericht door JeePee »

Leuk verslag wel, jammer dat ik er niet bij kon zijn. Kon dat nooit op tijd redden en had het ook te druk. Volgende keer beter maar he :)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Op bezoek bij de Buren

Bericht door IC3 »

meltrain schreef:Zo'n Duikbril is een trein waar ik zeker nog eens in wil zitten. 8-)
Tot een paar jaar geleden kwamen ze ieder weekend zelfs in Roosendaal. 8-) Het zijn prettigere treinen dan de AM'75 (varkensneuzen) die je nu tussen Rsd en Antwerpen vindt. :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Op bezoek bij de Buren

Bericht door Caspar »

In België worden ze toch ook Sprinters genoemd? Nu vraag ik me af, trekken ze ook snel op etc?
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Op bezoek bij de Buren

Bericht door IC3 »

Caspar schreef:In België worden ze toch ook Sprinters genoemd? Nu vraag ik me af, trekken ze ook snel op etc?
Ze trekken vrij snel op, maar hebben slechts een maximumsnelheid van 120 km/u. Ze rijden ook enkel op trajecten waarbij veelvuldig en kort achter elkaar gestopt moet worden in de omgeving van Antwerpen en Brussel. Overigens zijn het vrij stille treintjes en - opvallend voor Belgisch stoptreinmaterieel - ze hebben een 2+2 opstelling, ipv 2+3.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Op bezoek bij de Buren

Bericht door reisthijs »

Als je het zo uitlegt is er - behalve die markante kop natuurlijk - dus niet erg veel verschil met de Nederlandse sprinters.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Op bezoek bij de Buren

Bericht door Fles »

reisthijs schreef:Als je het zo uitlegt is er - behalve die markante kop natuurlijk - dus niet erg veel verschil met de Nederlandse sprinters.
Nee, precies. Wat ik zei, zo vreselijk spannend is het niet ;)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Op bezoek bij de Buren

Bericht door Justin »

Yay! Zwijndrecht ;)

Leuk geweest? Wat de BBQ vooral lekker? :p
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Op bezoek bij de Buren

Bericht door Fles »

Justin schreef:Leuk geweest? Wat de BBQ vooral lekker? :p
Uiteraard, dat kan natuurlijk niet missen, met zo'n Grillmaster aan het roer. Dat lijkt me duidelijk. 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten