Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Wat een heisa hier om een plaatje. Gewoon iemand die bezig is geweest in paint. Iemand suggereede dat ze weer dezelfde soort metro's besteld hebben. Hierbij vergeet je wel dat er sprake is van een openbare aanbesteding en dus vooral op prijs en functionaliteit. Ik ben zelf al blij als ik uberhaupt mee kan. Het werd wel tijd!
immer kwaliteits posts
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Ik heb een idee: schop gewoon alle CAFjes van de 50 naar lijn 53/54, die kunnen dan allemaal met 3xCAF rijden, lijkt me. Een deel van de CAFjes nog naar het Amstelveense. En alle nieuwe stellen gewoon op lijn 50 en klaar is kees.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Gegevens van de treinen (Zie ook het bericht op de site van Alstom)
- Each trainset is made up of 6 coaches.
- The trainsets are 116 metres long and 230 cm high.
- 174 wide seats are installed in the length direction of the vehicle.
- Total capacity is of 960 passengers per train.
- Maximum speed is of 80 km/hrs.
- Each trainset is equipped with high doors (208 cm). There are 24 doors per side per vehicle.
- The trainsets feature a low floor and gangways between coaches.
- Wheelchair facilities are installed in 2 multi functional spaces.
- Lighting of the trainsets is completely constructed with sustainable LED technology.
- Trainsets are equipped with quality travel information, communication connections and cameras surveillance.
- Noise reducing equipment is installed on board.
- Trainsets meet the strongest fire safety demands.
- Trainsets are fully prepared for automatic transport without driver.
- Each trainset is made up of 6 coaches.
- The trainsets are 116 metres long and 230 cm high.
- 174 wide seats are installed in the length direction of the vehicle.
- Total capacity is of 960 passengers per train.
- Maximum speed is of 80 km/hrs.
- Each trainset is equipped with high doors (208 cm). There are 24 doors per side per vehicle.
- The trainsets feature a low floor and gangways between coaches.
- Wheelchair facilities are installed in 2 multi functional spaces.
- Lighting of the trainsets is completely constructed with sustainable LED technology.
- Trainsets are equipped with quality travel information, communication connections and cameras surveillance.
- Noise reducing equipment is installed on board.
- Trainsets meet the strongest fire safety demands.
- Trainsets are fully prepared for automatic transport without driver.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Zozo, en ze hebben dus ook een naam.
Naast de Zilvermeeuw, de BN en de CAF krijgen we nu de Metropolis.
Naast de Zilvermeeuw, de BN en de CAF krijgen we nu de Metropolis.
Ik doe ook maar wat
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Met een vloerhoogte van een meter ben ik eindelijk niet meer de enige die moet bukken *O*
lhiske schreef:Gegevens van de treinen (Zie ook het bericht op de site van Alstom)
- The trainsets are 116 metres long and 230 cm high.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Met die afmetingen ontbreekt 1 ding en dat is de breedte. Overweegt men nadat het laatst weer oplaaide nog steeds of er toch niet 2.65m materieel moet komen? 3 meter, kom op! :6
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Dat is ooit besloten ja. Echter dook in januari dit bericht op. Doe je deze uitspraak nu nadat dit gezeur is gaan liggen? :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Nee, het wordt echt 3 meter breed. Had ik ergens gelezen, zal het even opzoeken.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
find your spot en ik noemen hem de LHB 2e generatie.Ardan schreef:Zozo, en ze hebben dus ook een naam.
Naast de Zilvermeeuw, de BN en de CAF krijgen we nu de Metropolis.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
LHB 2.0STF schreef:find your spot en ik noemen hem de LHB 2e generatie.Ardan schreef:Zozo, en ze hebben dus ook een naam.
Naast de Zilvermeeuw, de BN en de CAF krijgen we nu de Metropolis.
Ik doe ook maar wat
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Aangevuld met het gepuf als de deuren opengaan en het PING-PONG als ze gaan sluiten. Driewerf hoera.
Doe de kop van Shanghai er maar op. Hoewel het slechts een paint-schets zou betreffen, vraag ik me af waarom iemand de moeite neemt zo'n kop erop te soepen als tekeningen van de reeds geproduceerde koppen allang op de plank klaarliggen en alleen Ganzenhoef daar nog omheen gezet moet worden.
Doe de kop van Shanghai er maar op. Hoewel het slechts een paint-schets zou betreffen, vraag ik me af waarom iemand de moeite neemt zo'n kop erop te soepen als tekeningen van de reeds geproduceerde koppen allang op de plank klaarliggen en alleen Ganzenhoef daar nog omheen gezet moet worden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Ik snap niet dat ze dan zo'n foeilelijke voorontwerp-schets de wereld in sturen. Als je iets besteld, dan weet je toch hoe het er definitief uit komt te zien lijkt me. Al blijft het nu natuurlijk wel lekker spannend hoe ie er uiteindelijk uitziet.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Misschien onder het mom "is het in werkelijkheid alleen maar mooier..."
Het is een spectrum.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Nou inderdaad, het kan nu alleen nog maar meevallen...
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Het is nog geen Sinterklaas, maar oh kom er eens kijken wat ik in mijn schoentje vind:
Een verlenging van de 50 naar Johan van Hasseltweg, met stops in 5 nog in te vullen stations. Oh en we gaan ook onder het IJ in een nog in te vullen station kunnen uitstappen? *O*
Grappig: men gaat er nog wel vanuit dat de NZL eindigt bij Zuid, maar weet al dat Isolatorweg niet meer het eindpunt is van de 50. Terwijl de eerste momenteel zekerder is dan de tweede.
Een verlenging van de 50 naar Johan van Hasseltweg, met stops in 5 nog in te vullen stations. Oh en we gaan ook onder het IJ in een nog in te vullen station kunnen uitstappen? *O*
Grappig: men gaat er nog wel vanuit dat de NZL eindigt bij Zuid, maar weet al dat Isolatorweg niet meer het eindpunt is van de 50. Terwijl de eerste momenteel zekerder is dan de tweede.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Ik zie het. Apart !
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Ik vergat: er komt nog een station ná Buikslotermeerplein?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Ilpendam ofzo
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Precies.
In het Parool toch wat andere mededelingen:
Bijvoorbeeld de wethouder verkeer, Hans Gerson, die nog overtuigd moet worden van het nut van automatisch rijden. En dat terwijl Alstom's woordvoerder in hetzelfde artikel zegt dat 75% van hun treinen dat in praktijk gaat doen. Goed het is verkiezingstijd en werkloosheid is een belangrijk issue. September maar afwachten.
Voor een ander item, de kop, minder leuk nieuws:
In het Parool toch wat andere mededelingen:
Bijvoorbeeld de wethouder verkeer, Hans Gerson, die nog overtuigd moet worden van het nut van automatisch rijden. En dat terwijl Alstom's woordvoerder in hetzelfde artikel zegt dat 75% van hun treinen dat in praktijk gaat doen. Goed het is verkiezingstijd en werkloosheid is een belangrijk issue. September maar afwachten.
Voor een ander item, de kop, minder leuk nieuws:
Vervlaagt nu toch de hoop op een betere kop voor de M5?De treinen van Alstom werden gekozen uit die van zes producenten. Het door Alstom overgenomen Duitse Linke Hofmann Busch (LHB), heeft ook de dertig jaar oude huidige Zilvermeeuw heeft gemaakt. In het nieuwe rijtuig zijn trekken van de Zilvermeeuw zichtbaar, bijvoorbeeld de asymmetrisch geplaatste voorruit.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Whahahaha, prachtig die tekst.
Find your spot maakte zich al zorgen of er wel een handbediende lijnfilm in zit, net zoals bij de "LHB 1.0" waar de voorkant lijn 54 en de achterkant lijn 53 toont. Maar nu ik die tekst zo lees, denk ik dat het wel snor zit met die handbediende lijnfilm.
Kunnen ze niet gewoon de oude LHB's een software update geven en het 3e frontsein wat uit het midden plaatsen, dan heb je voor veel minder geld alsnog een "LHB 2.0" :Y
Find your spot maakte zich al zorgen of er wel een handbediende lijnfilm in zit, net zoals bij de "LHB 1.0" waar de voorkant lijn 54 en de achterkant lijn 53 toont. Maar nu ik die tekst zo lees, denk ik dat het wel snor zit met die handbediende lijnfilm.
Kunnen ze niet gewoon de oude LHB's een software update geven en het 3e frontsein wat uit het midden plaatsen, dan heb je voor veel minder geld alsnog een "LHB 2.0" :Y
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Hoeze noem je dit nieuws? De krant beschrijft gewoon wat er op het bij ons al bekende plaatje te zien is.NS-Reiziger schreef:Voor een ander item, de kop, minder leuk nieuws:
De treinen van Alstom werden gekozen uit die van zes producenten. Het door Alstom overgenomen Duitse Linke Hofmann Busch (LHB), heeft ook de dertig jaar oude huidige Zilvermeeuw heeft gemaakt. In het nieuwe rijtuig zijn trekken van de Zilvermeeuw zichtbaar, bijvoorbeeld de asymmetrisch geplaatste voorruit.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Ja, dat zal nog een giller worden als de nieuwe metro wordt gepresenteerd en het blijkt een gereviseerde 11 te zijn.... *O*STF schreef:find your spot en ik noemen hem de LHB 2e generatie.Ardan schreef:Zozo, en ze hebben dus ook een naam.
Naast de Zilvermeeuw, de BN en de CAF krijgen we nu de Metropolis.
For Your Railroad Adventures
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Het plaatje werd in twijfel getrokken. Dit artikel gecomplementeerd met interviews bevestigt dat het niet slechts een grappig bedoelde schets betreft.reisthijs schreef:Hoeze noem je dit nieuws? De krant beschrijft gewoon wat er op het bij ons al bekende plaatje te zien is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Amsterdam bestelt nieuwe metrotreinen
Hahahaha :D. Dé kans om wat moois te maken van die metro in Amsterdam, en dan verpesten ze het alsnog. :pos:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten