NS-station Nijmegen Goffert in 2012 open

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS-station Nijmegen Goffert in 2012 open

Bericht door Suus »

NS-station Goffert in 2012 open
NIJMEGEN - Na jaren van praten en plannen maken komt er vaart in de realisatie van NS-station Nijmegen Goffert, gelegen gelegen tussen het centraal station en Nijmegen-Dukenburg. Komend najaar moet er een ontwerp voor station en stationsomgeving liggen, zo melden de Stadsregio Arnhem-Nijmegen, ProRail en de NS.
Lees meer op Gelderlander.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: NS-station Nijmegen Goffert in 2012 open

Bericht door Joshua »

Ik zie wel een voordeel van dat station in bij evenementen in de Govert. Maar buiten die evenementen om lijkt het me echt een overbodig station.
Dan zie ik persoonlijk liever gewoon een tramverbinding in Nijmegen ontstaan die ook in de buurt van de Govert stopt.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: NS-station Nijmegen Goffert in 2012 open

Bericht door peter s »

Voor de Goffert en de bloedkuul (handgegraven stadion) een leuke bijzaak dat station.
Maar voor het daar te bouwen nieuwe technologie park een goede zaak, ook dat het er voor die tijd is, iemand die al in de auto zit krijg je er moeilijk uit.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: NS-station Nijmegen Goffert in 2012 open

Bericht door --Stefan-- »

peter s schreef:Voor de Goffert en de bloedkuul (handgegraven stadion) een leuke bijzaak dat station.
Maar voor het daar te bouwen nieuwe technologie park een goede zaak, ook dat het er voor die tijd is, iemand die al in de auto zit krijg je er moeilijk uit.
Ik denk dat dat makkelijk moet lukken.
Vooral vanuit Arnhem is het altijd een ramp om in Nijmegen te komen, tegen die tijd is er ook de verbinding Wijchen-Arnhem dus dan is het een ideaal station denk ik.
3 0 7 9
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS-station Nijmegen Goffert in 2012 open

Bericht door Ruben »

Ik kan dit eigenlijk alleen maar toejuichen voor de eventuele volgende keer.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS-station Nijmegen Goffert in 2012 open

Bericht door fogeltje »

--Stefan-- schreef:
peter s schreef:Voor de Goffert en de bloedkuul (handgegraven stadion) een leuke bijzaak dat station.
Maar voor het daar te bouwen nieuwe technologie park een goede zaak, ook dat het er voor die tijd is, iemand die al in de auto zit krijg je er moeilijk uit.
Ik denk dat dat makkelijk moet lukken.
Vooral vanuit Arnhem is het altijd een ramp om in Nijmegen te komen, tegen die tijd is er ook de verbinding Wijchen-Arnhem dus dan is het een ideaal station denk ik.
Is het dan zeker dat die treindienst er gaat komen? Volgens mij wordt daar sinds dat ik in Nijmegen studeer al over gepraat. Vooralsnog komt er weinig van de grond.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: NS-station Nijmegen Goffert in 2012 open

Bericht door Joshua »

Ik dacht dat ze eerst het station in Wijchen een beetje gaan aanpassen omdat ze daar een veel te smal perron hebben en wordt dan de bestaande sprinter die in Nijmegen rijdt doorgetrokken.
Maar goed mijn bron is wat ik me nog herinner van een eerder gesprek met iemand. Dus het kan heel goed ook niet kloppen.
Ik zal eens op Google kijken of ik wat betrouwbare informatie kan vinden.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: NS-station Nijmegen Goffert in 2012 open

Bericht door peter s »

Uiy de nieuwsbrief van KAN/SAN:
---------------------------------------------------------
Station Nijmegen Goffert

Dit station wordt geopend aan de lijn Nijmegen – Den Bosch. Het station wordt gerealiseerd tussen de stations Dukenburg en Nijmegen CS. Recent is de verkenningsfase afgerond en daarover neemt de Stadsregioraad op 22 oktober een besluit. Daarna start ProRail met de planstudie, waarin een schets- en voorontwerp wordt gerealiseerd.

De gemeente en private partijen werken aan de stationsomgeving. In de buurt van het station werken partijen aan NovioTechCampus, FiftyTwoDegrees en het Topsport Innovatiecentrum. Volgens de huidige planning wordt het station medio/eind 2012 opgeleverd.

Keervoorziening Wijchen

De ambitie van Stadsregiorail is om 4 sprinters per uur te laten rijden tussen Arnhem en Wijchen. Daarvoor is het noodzakelijk dat treinen in Wijchen kunnen keren. Daarom wordt geïnvesteerd in een keervoorziening bij het station: een extra stuk spoor naast de twee bestaande sporen.

----------------------------------------------------

Dus die aanpassing in Wijchen komt er ook nog.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: NS-station Nijmegen Goffert in 2012 open

Bericht door Joshua »

Nou je bent sneller als ik. Maar het gaat denk ik niet lang meer duren voor ze beginnen met het verbouwen aan Station Wijchen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS-station Nijmegen Goffert in 2012 open

Bericht door reisthijs »

Het keerspoor in Wijchen zou ook in 2012 klaar moeten zijn volgens een eerder berichten van de Gelderlander:

Extra perron voor station Wijchen

Wijchen houdt optie tweede station open
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten