OVer je treinreiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

- De Internationale trein Maastricht-Brussel (v 10:07 uit Maastricht) vertrok van spoor 6. Waarschijnlijk was de omroepmevrouw/meneer van Prorail nog niet wakker, want er werd niets omgeroepen. Even later lieten ze zelfs het bandje van Arie doordraaien met het verhaaltje dat de INT van 4b zou vertrekken...
- Later die dag hebben de treinen van 14:07 en 15:07 niet gereden door acties van het treinpersoneel in Luik. Ik hoorde een perronopzichter zeggen dat de trein van 16:07 "misschien" reed. Hij gaf trouwens ook nog een reisadvies voor Luik: met Veolia naar Visé en daar verder naar Luik.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

Vanmorgen op station Amsterdam Centraal
* Vinny: Goedemorgen: één cappuchino, één broodje kaas en een flesje kiwisap alstublieft.
* Verkoopster: Kiwisap, dat verkopen wij niet meneer.
* Vinny (wijst naar flesje kiwisap van Hero): Heeft u deze niet?
* Verkoopster: Wilt u water?
* Vinny: Hoezo?
* Verkoopster: Daar zit water in. Dat flesje is niet bestemd voor de verkoop. Wilt u het terugzetten?
(...)
* Verkoopster: Dat is dan 5,80
* Vinny (geeft een briefje van 20 euro).
* Verkoopster: Nee ik heb geen briefjes van 5 en 10 euro meer. Als u niet gepast heeft, heeft u geen ontbijt.
:neg:

Verder viel me op: CTA defect op Amsterdam Centraal (stond erop gestickerd)
Hilversum: Ze zijn nog bezig met de verbouwing van het station. De overstaptijd op de trein richting Groningen is op de heenweg maar nét genoeg om een ontbijtje te halen (wat me in Amsterdam dus door de neus was geboord). Op de terugweg is de overstap ruimer, maar bevindt zich (nog?) geen kiosk op het perron...

In de trein richting Groningen werd keurig netjes omgeroepen wat de overstapverbindingen waren :pos:, en dat er railcatering was, helaas voor mij in het verkeerde treinstel (maar ik was al voorzien, dus dat was niet zo'n groot probleem).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Gaat wel lekker in de laatste week heen en weer naar Den Haag voor mij... vandaag de tweede grote verstoring binnen een week, terwijl de afgelopen 11 maanden één verstoring per maand nog nieteens gehaald werd :P

Maargoed, vanmiddag dus een ammoniaklek in de bouwput van Rotterdam Centraal. Op Den Haag HS het advies via Centraal te reizen, dus de tram daarheen gepakt. Kom ik de stationshal in, is de verstoring volgens de borden al weer voorbij en weet 'n servicemedewerker te melden dat de 1959 (15.51 -> Venlo) als eerste weer zou gaan rijden met vertraging. Was mooi geweest, die trein wilde ik toch al nemen op HS.
Paar minuten later een omroep in de trein dat de versperringsmaatregel nog van kracht was, dus na even afwachten maar eens aan de medewerkers op 't perron gaan vragen of Rotterdam Alexander toevallig via Gouda bereikbaar was: kon ik eventueel nog via een omweg per metro bij een bus naar Dordt komen. Dat bleek zo te zijn, dus per IC in sneltreinvaart naar Gouda waar zonder enige omroep de sprinter van 16.31 uur naar Rotterdam niet kwam opdagen. De IC van 16.39 uur kwam wel en ging als een van de eersten weer door.

In Rotterdam stonden de CTA's allemaal op "Let op omroepbericht", maar ProRail Rotterdam maakte z'n naam weereens waar... enig omroepbericht heb ik niet gehoord. Ja, dat er geen metro's tussen Centraal en Beurs reden en je het station via de achterkant moest verlaten, in plaats dat ze nou iets over de treintjes omriepen :?
Toen een Plan T kwam aangereden liep die dus ook snel vol, bij gebrek aan informatie is 't immers niet meer dan logisch de eerste de beste trein de goede richting uit te nemen.
En ja wat denk je: deuren zijn net dicht of er komt een IC binnenrijden... hadden ze toch minstens aan kunnen kondigen. Niet alleen waren velen dan eerder op hun bestemming geweest, maar hadden de reizigers die op de tussengelegen stations moesten zijn tenminste ook nog met die trein mee gekund. Uiteindelijk zelfs twee IC's zien passeren onderweg, maar achja, 't positieve effect op de GTBV-vergoeding is dat deze misser m'n vertraging boven 't uur bracht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door IC3 »

Vinny schreef:* Verkoopster: Nee ik heb geen briefjes van 5 en 10 euro meer. Als u niet gepast heeft, heeft u geen ontbijt.
:neg:
:o :shock: Dit is werkelijk ongehoord! Wat een hufterigheid van die Amsterdamse verkoopster.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

Als je de moeite neemt om een mailtje te sturen naar Servex zal je wel een excuus brief krijgen en een bon voor een lunch ofzo.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Slecht management dat je op een ochtend al geen wisselgeld meer hebt! :idea:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

Slecht management? Ze hadden gewoon een bitch achter de kassa gezet. Als ik niet voor ProRail had gewerkt had ik het eten gewoon meegenomen de trein in. Knappe kop die me dan nog tegenhoudt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Wat heeft het wel-of-niet voor ProRail werken er mee te maken?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

Een voorbeeldfunctie... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Hoe kan iemand dat dan zien, was je in bedrijfskleding ofzo?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Jurjen »

Ik ken de situatie niet, maar sommige klanten op de stations gedragen zich ook wel zó, dat ze een dergelijke reactie kunnen verwachten...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door JeePee »

Opvallend vandaag was de aanwezigheid van de controleurs op de treinen. Toppunt was de stoppert van Veolia tussen Nm en Rm. Twee keer controle door in totaal zes verschillende personen!! Verder nog vertraging in de 3700 doordat de mcn te laat was vanmorgen (mocht ie meelezen, geen smoesjes meer rondbazuinen over rangerende IC's in Zl, want die waren er niet ;) ). Op de terugweg uit Mt vertraging tussen Gdm en Ut door 'verdachte personen langs het spoor'. Aankomst te Ut met +8. Rest van het interview uitje naar Mt bracht weinig bijzonders, behalve dan dat de Veolia trein van 12.39 naar Rm uit Nm overvol was met een GTW 2/6. Er kon niet veel meer bij eigenlijk...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Controleurs? :? Ik deed Utrecht - Zwolle - Meppel - Utrecht - Utrecht Overvecht - Utrecht en heb wel 1 HC gezien, van Zwolle naar Meppel...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

Vandaag: Een groepje KLPD'ers op spoor 16 te Rotterdam Centraal, een rode vlag op het spoor en een 'opslagplaats' van SGMm. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand was?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

JeePee schreef:Opvallend vandaag was de aanwezigheid van de controleurs op de treinen.
Mja inderdaad... er wilde zelfs iemand m'n kaartje zien in de 1916 (6.59 Dordrecht->Den Haag C.) vanmorgen :shock:

Verder opvallend: rond 12.40 uur stond de 186.108 bij Schiedam Centrum op het spoor uit Hoek van Holland met de frontseinen ri. Hoek van Holland. In Rotterdam stond z'n rode broertje 186.114.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Diezelfde 186.108 zag ik rond 14:40 uur vanaf Rotterdam Centraal richting het zuiden rijden.

Verder vanmorgen sensatie meegemaakt op Rotterdam Centraal. Ik zat 1e rang tijdens de opnames van de actiefilm "De lastige reiziger".:P
Een jongen stond te roken op het perron op een plek waar dat niet mag. Hierop sprak een conducteur hem aan, maar dat kon hij niet zo waarderen. Hij werd aardig boos op de conducteur. Hij liep daarna de trein in en daarin vroeg de conducteur om zijn vervoersebewijs. Die wilde (dus ik denk kon) hij niet laten zien. De conducteur vroeg het 3x rustig, maar vroeg het daarna wat agressiever en dreigde met de politie. Hij kon nog steeds geen kaartje laten zien en wilde nog steeds niet uitstappen en daarom belde de conducteur de poltie. Dit alles gebeurde overigens bij de deur 2 banken voor mij, daarom kon ik alles zo goed volgen. Nadat de conducteur gebeld had riep hij in de trein om dat de trein wat later zou vertrekken door een lastige reiziger, want het was inmiddels 8:45 uur en de trein zou vertrekken om 8:47 uur. De jongen bleef hierna nog steeds in de trein staan.
Na een kleine 5 minuten was de politie er. Ze waren met 3 man sterk. Hierna stapte de jongen met de nodige moeite wel uit de trein. Na eerst een rustig gesprek tussen de jongen, de conducteur en de 3 agenten werd de toon steeds agressiever. De discussie zelf kon ik niet verstaan, maar het werd voor mijn raam gevoerd, dus de rest kon ik wel voeren. Op een gegeven moment werd de jongen door de agenten tegen een muur aangeduwd en werd er geprobeerd hem in de boeien te slaan. Dat ging niet zo makkelijk, want hij schopte naar de agenten. Hierop werd geprobeerd om de jongen op de grond te krijgen, maar dat ging ook moeizaam. Een schop van een agent in een voor mannen gevoelige omgeving gaf de doorslag. Dit leverde wat reacties van "oh" en "klik van camera's" in de trein op. De jongen lag op de grond met 3 agenten op hem. Zijn benen werden vastgehouden door de conducteur. Eerst was hij nog steeds niet rustig, maar toen de handboeien vastzaten werd hij eindelijk rustiger. Ze stonden hierna allemaal weer op en de conducteur bedankte de agenten. De trein (IC 2831 naar Amersfoort Schothorst) kon toen met +6 gaan rijden. De jongen werd naar beneden gelopen met een rood gezicht met tranen. Zijn verdiende loon en hiermee kwam er ook een einde aan deze actiefilm.
Inmiddels was overigens de Sprinter 4026 naar Uitgeest van 8:50 uur voor ons uitgestuurd en daarom werd er vanaf Rotterdam Noord langzaam gereden. Bij aankomst op Rotterdam Alexander was het al +8 en ik vrees dat dat nog wel meer geworden is. De IC zit immers tot Gouda achter de Sprinter.

Overigens werd dezelfde trein om 8:40 uur een stukje naar voren gereden. Dit leverde rare gezichten op het perron op van mensen die naar de zachtjes rijdende trein en naar de CTA keken.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

Dubbele P zei elders al dat Veolia bezig was met het plakken van nieuwe stickers. Ook in de treinen beginnen nieuwe stickers op te duiken (op de Maaslijn en de Heuvellandlijn): over de boete van €35,- (de V'tjes hebben deze sticker in twee uitvoeringen), de posters over de boete met de smiley's, de huisregels van Veolia (deze zijn over de NS-regels geplakt die er al twee jaar gehangen hebben) en een grote sticker op het plafond met de treinroute en overstapstations (trein op bus).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door deadlock »

De 3752, vertrek 16:50 uit Deventer is gisteren ergens vóór Deventer geschrapt omdat de vertraging te groot was. De 3754 reedt op tijd. Er was genoeg zitplek.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Mark »

De 3752 vertrok al met +14 uit Nijmegen inderdaad. Ding is in ieder geval nog tot Zutphen gekomen. 3754 reed met een IRM-VI en die was erg rustig ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door waldo79 »

Reiziger Ddrs schreef:
JeePee schreef:Opvallend vandaag was de aanwezigheid van de controleurs op de treinen.
Mja inderdaad... er wilde zelfs iemand m'n kaartje zien in de 1916 (6.59 Dordrecht->Den Haag C.) vanmorgen :shock:
Vorige week vrijdag had ik zowel controle in de 6014 (5.51 Tiel->Utrecht C) en in de 3516 (6.43 Utrecht C->Schiphol) :shock:
De tweede HC vond het niet nodig om het kaartje te knippen. Alleen het feit dat ik het kaartje vroegtijdig op het tafeltje had gekwakt was voldoende.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Justin »

Leuke actiefilm op Rotterdam dus ;)!

Heb iets soortgelijks meegemaakt 2 jaar geleden op Rotterdam Lombardijen...

Maar goed, wat een gecontroleerd, op de 6 ritten van vandaag, was ik 0x gecontroleerd, alhoewel er maar twee ritten noemenswaardig waren, wat tijd en lengte betreft (Utrecht-Schiphol v.v.)...

sowieso weer erg laag deze maand...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door IC3 »

Vanmiddag kwam er in IC 3663 een IRM-4'tje voorrijden, vertrek in Nijmegen om 17.47. Normaal stap ik in het laatste rijtuig van de zeven rijtuigen tellende ICRm-compositie in, maar nu werd het een flink stuk teruglopen en gelukkig had ik nog een zitplaats kunnen veroveren (bij de eerste klas instappen en vervolgens snel doorlopen naar de tweede is in zulke gevallen wel handig). Verwonderlijk was dat de trein pas druk (met propvolle balkons en gangen) werd in Breda, om 18.50. Het was nog een hele toer om de trein in Etten-Leur te verlaten, maar het lukte me gelukkig nog.

Er reed nog een IRM-4 in de 3600, in de Stop-IC van 17.44 van Nijmegen naar Arnhem. Als men in drgl 2009 de 3600 maar niet met een IRM-4 gaat plannen, was dit vandaag slechts een voorproefje!? :?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door deadlock »

Behalve dat ik nú pas zie dat ik reed met dt heb geschreven :s; De intercity naar Nijmegen gisteren van 16:50 was een heuse Internationale Trein xD
Foto volgt, maar ik kan mijn datakabel niet vinden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Controleren ze bij Arriva niet meer? Ik was gewend dat ze na ieder station langskwamen om de nieuwe reizigers te vragen naar vervoerbewijzen, maar vandaag is het me op Geldermalsen - Gorinchem en Leerdam - Geldermalsen gelukt om geen steward te zien (anders dan pratend met de machinist).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Vandaag heeft ProRail het voor elkaar gekregen om een sprinter naar Maassluis West met +10 uit Rotterdam te laten vertrekken, doordat er een los locje in de weg stond op spoor 2a (waar de Hoekse Lijntreintjes normaal overheen rijden op weg naar Schiedam). Gek genoeg kwam dat locje al aanrijden voor mijn Sprinter er aankwam, en bedacht men pas acht minuten NA vertrektijd van die kerende sprinter dat het losse locje bij nader inzien toch ook wel naar 2b door kon rijden zodat die sprinter eens weg kon rijden. Gevolg: +10, de 4100 zat er op 5 minuten achter...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten