Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Een Citaro is naar mijn idee toch echt een stadsbus, die op Lijn 5 hoort.
Maar dat een nieuwe Citaro CNG nu al in brand is gevolgen vind ik echt slecht. Dat belooft wat de aankomende 3 jaar.

Ik heb vandaag ook weer een ritje gemaakt in de Volvo. Maar ik vind het nou niet echt fijne bus. Achter in heb ik net het idee in een touringcar bus te zitten. Maar dan de low-budget versie er van met hardere stoeltjes. Misschien dat ze voor langere ritten, helemaal naar Venlo bijvoorbeeld wel prettig zijn. Ik heb enkel het ritje gemaakt van de Sint Annamolen naar Station Nijmegen. Een ritje waarbij bijna meer mensen stonden als zaten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Nog een filmpje. Vanaf ongeveer halverwege is goed te zien dat de brand zich beperkt heeft tot de motorruimte, verder lijkt de bus amper schade te hebben opgelopen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-dAF1kX1uGA[/youtube]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Reiziger Ddrs schreef:Nog een filmpje. Vanaf ongeveer halverwege is goed te zien dat de brand zich beperkt heeft tot de motorruimte, verder lijkt de bus amper schade te hebben opgelopen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-dAF1kX1uGA[/youtube]
Geweldig dat ze er zo leuk deuntje onder hebben gedaan :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Het gaat hier overigens om de 4496.

Wat had er kunnen gebeuren als de brand de gastank had geraakt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Ardan »

Ik wil het niet weten :X
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door STF »

Niets, het overdrukventiel spuit vroeg genoeg de tank leeg. Een benzine of dieseltank is veel gevaarlijker, toch denken veel mensen het omgekeerde.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door tsov »

Hier staan foto's van de verbrande bus.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

Vandaag Volvo op lijn 2 in Nijmegen! Niet te missen wat een klere dreun heeft dat ding, ook nu in het donker hoef je niet te kijken je hoort 'm van verre.............
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

over de volvo's is het nou de bedoeling dat ze op de streek gaan rijden of op de stad ? lijken me toch meer streek dan stadsbussen zeker nu nijmegen gloednieuwe citaros heeft. heb de volvos nog niet gezien op de brengstreeklijnnen tussen arnhem en nijmegen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

peter s schreef:Vandaag Volvo op lijn 2 in Nijmegen! Niet te missen wat een klere dreun heeft dat ding, ook nu in het donker hoef je niet te kijken je hoort 'm van verre.............
Die heb ik ook gezien vandaag!

Ik heb ze in ieder geval meer op de streeklijnen zien rijden dan op stadslijnen.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Gister zag ik ook al een Volvo op Lijn 9. Tijd dat ze bij Breng eens duidelijk onderscheid maken tussen STAD en STREEK.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Ardan »

Tsja. Voor zover ik weet zijn volvo's voor de streek, en citaro's voor de stad... maar uit alles wat ik van her en der opvang is het één grote puinzooi. Volgens mij staan de chauffeurs bij aanvang dienst gewoon iene-miene-mutte te doen op de stalling, welke bus zal ik vandaag eens meenemen?
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Ardan schreef:Tsja. Voor zover ik weet zijn volvo's voor de streek, en citaro's voor de stad... maar uit alles wat ik van her en der opvang is het één grote puinzooi. Volgens mij staan de chauffeurs bij aanvang dienst gewoon iene-miene-mutte te doen op de stalling, welke bus zal ik vandaag eens meenemen?
Ja dat klopt helemaal volgens mij :D
Als ik alleen al naar mijn eigen lijntje (85) kijk heb ik al heel veel soorten gehad :P
Amba, Wright, Volvo, Van Hool A330, Citaro en één keer meegemaakt dat er zelfs een Citaro G op reed...
Van de week laatst.... nam de bus van 23.05 en dat was een Citaro :?:, en ik geloof niet dat alle Amba's en Volvo in gebruik of kapot zijn op dat tijdstip :P
3 0 7 9
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

mischien eens tijd om een brief / e mail naar breng/novio te schrijven
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Joshua schreef:Gister zag ik ook al een Volvo op Lijn 9. Tijd dat ze bij Breng eens duidelijk onderscheid maken tussen STAD en STREEK.
Lijn 9 is wat dat betreft sowieso raar. Het wordt al enkele jaren als stadslijn gezien terwijl ik het toch echt een streeklijn vind. Een lijn naar Grave mag je geen stadslijn meer noemen. Lijnen 1,3 en 4 liggen ook op het randje.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Ardan »

Grave ligt inderdaad wel zo'n bokke-eind weg, dat mag geen stadslijn meer heten. (moest er wel even de atlas voor bij pakken :oops: )
3 en 4 vind ik een beetje discutabel, aangezien Wijchen praktisch tegen Nijmegen aanligt. In dat geval zouden bijvoorbeeld de Amsterdamse 41, 44, 46 en 136 ook streeklijnen zijn, of zelfs tramlijnen 5 en 9, of zelfs alle metrolijnen, strikt gezien..
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

9 mag inderdaad geen stadslijn genoend worden, maar het is het helaas wel.
Inmiddels gewoon een mail naar Connexxion gestuurd met vragen er over. Best benieuwd of ik er antwoord op ga krijgen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

robinzes schreef:mischien eens tijd om een brief / e mail naar breng/novio te schrijven
Waarom een brief?
Geen één reiziger kan zich drukmaken of er eem Amba rijdt, een Citaro, Wright of Volvo, de meeste zullen het niet eens zien :P. Als het maar gewoon op tijd rijdt.
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Nou het valt ze wel op. Maar ze maken zich er niet druk om.
Maar wel hoor ik mensen klagen als bijvoorbeeld Arriva er aan komt rijden op 85. Nee niet die bus.
Maar andere verschillen van hee die bus hoort niet op die lijn zal de gemiddelde reizigger niet opvallen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Mwa, als er een Wright komt, hoor je mij toch wel klagen hoor. Ik heb er vorige week voor het eerst een ritje in mogen maken, Plein 1944 - CS. Maar vond het niet echt een fijne bus. Net ietsjes beter als die Dennis rommel die een flinke tijd in Brabant heeft gereden. Of nou ja, niet net wat beter maar net wat minder slecht.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Die Dennis bus was echt vreselijk. Die werd vooral ingezet op Lijn 91/92. En dat was echt om te janken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ze reden een jaar geleden nog met enige regelmaat in heel Brabant. Inmiddels zie ik ze in Uden niet meer en dat is maar goed ook, denk niet dat ik een hele rit van Uden naar Nijmegen in zo een ding zou volhouden.

Ik ben benieuwd naar die Volvo's, maar ik heb er geen hoge verwachtingen van. Heb er vooralsnog geen ritje in gemaakt.

Hoe zit het trouwens met die gelede Citaro die tijdens de gladde dagen in Beek van de weg af was geraakt? Zit die inmiddels weer op de dienst? Ik heb de afgelopen tijd vrijwel elke dag een kleine Citaro op lijn 10 zien rijden, maar dat kan ook versterking zijn ivm de omleiding.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

fogeltje schreef:Ze reden een jaar geleden nog met enige regelmaat in heel Brabant. Inmiddels zie ik ze in Uden niet meer en dat is maar goed ook, denk niet dat ik een hele rit van Uden naar Nijmegen in zo een ding zou volhouden.
De Dennissen zijn eind 2009, met het vrijkomen van een berg materieel uit Groningen/Drenthe, afgevoerd. Hun vervangers zijn een stel Wrights (voor wat betreft Rivierenland) en Ambassadors in Brabant. Die Ambassadors zouden inmiddels al in provincie-kleuren moeten rijden, maar zag elders al dat er nog enkele in Arriva-kleuren rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Jep, er rijden nog enkele Ambassadors in Arriva kleuren in Brabant. Kom er wekelijks vrijwel minimaal eentje tegen, of in Uden of op lijn 99.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

fogeltje schreef:Hoe zit het trouwens met die gelede Citaro die tijdens de gladde dagen in Beek van de weg af was geraakt? Zit die inmiddels weer op de dienst? Ik heb de afgelopen tijd vrijwel elke dag een kleine Citaro op lijn 10 zien rijden, maar dat kan ook versterking zijn ivm de omleiding.
Als ik goed geteld (tot 6 ;-)) heb zat deze een dag later al weer op dienst. De kleine Citaro heb ik één dag gezien, wellicht vanwege een defect/onderhoud aan een grote zusje?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten