Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
ARNHEM - De Stadsregio Arnhem Nijmegen wil op zo kort mogelijke termijn de Valleilijn uitbreiden naar de regio Arnhem. Hoogste prioriteit daarbij heeft de doortrekking van de treinverbinding Barneveld-Ede naar Arnhem. Reizigers op deze 'Kippenlijn' die naar Arnhem willen, moeten nu nog overstappen op station Ede-Wageningen.
Lees meer op Gelderlander.nl
ARNHEM - De Stadsregio Arnhem Nijmegen wil op zo kort mogelijke termijn de Valleilijn uitbreiden naar de regio Arnhem. Hoogste prioriteit daarbij heeft de doortrekking van de treinverbinding Barneveld-Ede naar Arnhem. Reizigers op deze 'Kippenlijn' die naar Arnhem willen, moeten nu nog overstappen op station Ede-Wageningen.
Lees meer op Gelderlander.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Een nieuw treinstation erbij lijkt me wat overdreven, maar als de stoptrein wordt doorgetrokken naar Arnhem krijg je wel een redelijk alternatief voor de route Amsterdam- Arnhem als er problemen bij Utrecht/Driebergen Zeist zijn. (uiteraard niet om enorme hoeveelheden reizigers om te leiden, maar toch een extra optie)
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Dat nieuwe station vind ik ook enigszins overdreven, er wonen niet bijster veel mensen omheen. Maar misschien is het een vervangend plan voor de eerdere plannen voor een station Arnhem Businesspark, dat ter hoogte van trolley 1 aan de lijn naar Nijmegen zou komen, waar ik wel eens over gelezen heb?
Ik doe ook maar wat
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Het artikel doet het hier even niet, maar doortrekken van de stoptreinen is met de huidige infra van Ede-Wageningen lastig zo niet onmogelijk. De tijden van de Valleilijn liggen redelijk vast door de knoop Amersfoort en het drukke Amersfoort - Barneveld Aansluiting. In Ede komt de trein nu aan om .16 en .46. De s3000 naar Arnhem gaat om .18 en .48, daar kun je dus pas om .51 achteraan; Arnhem aan .07. Dan is je ICE-pad richting Duitsland niet meer mogelijk. Om .55 vertrekt je Valleilijn alleen alweer naar Amersfoort, dus je kan niet later weg uit Ede als je beide richtingen wil verwerken op spoor 1. De Valleilijn via spoor 3 in Ede is alleen mogelijk als het goederenpad richting Utrecht niet gebruikt wordt.
Kortom: qua dienstregeling is dit nog niet zo makkelijk.
Kortom: qua dienstregeling is dit nog niet zo makkelijk.
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Aangezien je er beter in thuis bent dan ik: Zou het wel mogelijk zijn als de diensten van de Barneveld-pendel en de Ede-trein worden omgedraaid?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Dan zit je wellicht wel met de aansluitingen op de NO? Als je een kwartier omdraait zit je op de toevoegers (2800 ed) en hoe zit dat dan 's avonds en/of in het weekend? Misschien dat je nog iets met Wolfheze (drie sporen) kan doen? Ik neem aan dat het gaat om het vervangen van de NS pendel.
Het is een spectrum.
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Dat alternatief schoot ook door mijn hoofd, maar ik weet zo niet of dat mogelijk is en of dat aan de concessie-eisen voldoet (daar staat iets in over aansluitingen in Amersfoort). Of het logistiek mogelijk is zal ik nog eens uitrekenen.
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Het artikel doet het weer, inclusief bijbehorende reacties. :neg:
Het is een spectrum.
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Dat worden weer een paar extra ouwe barrels Plan V erbij, als dit doorgaat... Betaalt de stadsregio die ook?
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Dat is natuurlijk wel handig om van Arnhem naar Amersfoort te gaan, dan kan dat zonder overstap.
En zoals hier boven al vermeld is het inderdaad ook makkelijkere een alternatieve route te nemen naar Amsterdam bij storingen. Zolang deze groep maar niet te groot wordt. Want dan wordt de kippenlijn wel heel erg krap.
het nieuwe station vind ik wel heel erg overdreven.
En zoals hier boven al vermeld is het inderdaad ook makkelijkere een alternatieve route te nemen naar Amsterdam bij storingen. Zolang deze groep maar niet te groot wordt. Want dan wordt de kippenlijn wel heel erg krap.
het nieuwe station vind ik wel heel erg overdreven.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Zou hiervoor een extra wissel (tussen 1a en 1b) geen uitkomst kunnen bieden? Dan kunnen de Valleilijntreinen via spoor 2 om elkaar heen rijden.Wubbo schreef:In Ede komt de trein nu aan om .16 en .46. De s3000 naar Arnhem gaat om .18 en .48, daar kun je dus pas om .51 achteraan; Arnhem aan .07. Dan is je ICE-pad richting Duitsland niet meer mogelijk. Om .55 vertrekt je Valleilijn alleen alweer naar Amersfoort, dus je kan niet later weg uit Ede als je beide richtingen wil verwerken op spoor 1.
Welke aansluiting? De trein uit Ede-Wageningen sluit nu in Amf ook niet aan op de NO met dus overdag nog een aansluiting op de s2800 maar een lange wachttijd 's avonds. Het mooiste zou dus zijn als Ed-Amf een kwartier verschoven werd terwijl Amf-Ed hetzelfde bleef (ik vermoed alleen dat je dan de kering van de tussentrein in Barneveld in de weg zit, en dat dus alleen gaat passen met een nieuw keerspoor in Barneveld Zuid).Karl schreef:Dan zit je wellicht wel met de aansluitingen op de NO? Als je een kwartier omdraait zit je op de toevoegers (2800 ed) en hoe zit dat dan 's avonds en/of in het weekend?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
vertrek uit Ede-Wageningen: xx:25 en xx:55reisthijs schreef:Welke aansluiting? De trein uit Ede-Wageningen sluit nu in Amf ook niet aan op de NO
aankomst Amersfoort: xx:03 en xx:33
vertrek t1600/t1700: xx:07 en xx:37
vertrek t500/t700: xx:08 en xx:38
Hoezo geen aansluiting?
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Overigens, wat ik niet snap, dit zijn toch dezelfde stadsregio en provincie als die van het Arnhem - Doetinchem verhaal? Waarom moet samenwerking dan nu opeens wel lukken?
Het is een spectrum.
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Dat past niet tussen Ede-Wageningen en Lunteren, en kost bovendien een extra treinstel = extra kosten als de pendel naar Barneveld niet rijdt. Gaat dus niet gebeuren ;-)reisthijs schreef:Het mooiste zou dus zijn als Ed-Amf een kwartier verschoven werd terwijl Amf-Ed hetzelfde bleef (ik vermoed alleen dat je dan de kering van de tussentrein in Barneveld in de weg zit, en dat dus alleen gaat passen met een nieuw keerspoor in Barneveld Zuid).
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
Ik bedoel dus de NoorOost de andere kant op. Vanuit Ede-Wageningen richting Utrecht/Schiphol/Amsterdam is geen aansluiting. Vanuit Zwolle/Enschede richting Ede-Wageningen ook niet.BR628 schreef:vertrek uit Ede-Wageningen: xx:25 en xx:55reisthijs schreef:Welke aansluiting? De trein uit Ede-Wageningen sluit nu in Amf ook niet aan op de NO
aankomst Amersfoort: xx:03 en xx:33
vertrek t1600/t1700: xx:07 en xx:37
vertrek t500/t700: xx:08 en xx:38
Hoezo geen aansluiting?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Stadsregio wil Valleilijn naar Arnhem
De Valleilijn heeft sinds de kwartiersdienst naar Deventer niet meer de gebruikelijke 0/30-symmetrie, maar een soort 22/52-symmetrie, als ik het me goed kan herinneren. Technisch past het dan beter, maar de aansluitingen zijn daardoor in de ene richting wel goed aan en in de andere richting niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten