Stationsplein bij Rotterdam CS ontruimd

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Stationsplein bij Rotterdam CS ontruimd

Bericht door tsov »

ROTTERDAM - Het stationsplein bij het Rotterdamse Centraal Station is dinsdagmiddag ontruimd vanwege een ammonialek. Op het Weena langs CS is waarschijnlijk ammoniak gemorst.
Afbeelding

De oostenwind blaast de ammoniakdampen het stationsplein over. Een paar mensen hebben last van tranende ogen, zegt een politiewoordvoerder.

Giftig

Het plein is momenteel het toneel van werkzaamheden. Het is niet bekend of sprake is van een lek of dat het giftige ammoniak is gemorst. Volgens de politie zijn alle hulpdiensten ter plaatse en is een calamiteitenorganisatie ingesteld.

Op last van de politie rijden er van en naar Rotterdam Centraal geen treinen, meldt spoorbeheerder ProRail.
(c) ANP/Novum
Bron: nu.nl

Prorail meldt dit:

Politie Rotterdam
De politie heeft de sporen weer vrijgegeven van en naar Rotterdam Centraal.
Het treinverkeer van en naar Rotterdam Centraal wordt geleidelijk hervat.

Toelichting voorval:

Politie Rotterdam
Op last van de politie is het treinverkeer op station Rotterdam stilgelegd van 15.30 tot 15.45 uur.
Om 15.45 uur is het station vrijgegeven, en wordt de bovenleidingspanning weer ingeschakeld. Reizigers mogen het station alleen in en uit via de achterzijde (Uitgang Blijdorp). De voorzijde (centrumzijde) is afgesloten, ook voor bus, metro en tram.

Bron: ProRail
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stationsplein bij Rotterdam CS ontruimd

Bericht door Daantje »

De trams reden hierdoor een omleiding. Ik kwam tram 7 en 8 tegen bij Stadhuis dus die reden waarschijnlijk Pompenburg - Stadhuis - Beurs. Tram 20 en 25 reden op Hofplein rechtdoor en dus van de Schiekade naar Stadhuis en rechtdoor over de Coolsingel. Bij Stadhuis stond een groepje RET'ers uitleg te geven. Hoe tram 4, 21 en 23 omgeleid zijn weet ik niet. Tram 4 hoogstwaarschijnlijk via Eendrachtsplein - Lijnbaan - Stadhuis - Station Hofplein.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Stationsplein bij Rotterdam CS ontruimd

Bericht door mb90 »

Ik denk dat 21 en 23 via de Van Oldenbarneveltstraat en de Mauritsweg gingen. De gebruikelijke omleidingsroute als er iets is op het Weena en/of de Coolsingel. De metro werd overigens ingekort tot station Beurs. Ik heb die ellende maar lekker vermeden, want ik heb er een keer bij een stroomstoring rondom het CS gelopen en toen stonden de mensen 5 rijen dik te wachten op een metro. Daarom ben ik maar foto's gaan maken in IJsselmonde en Charlois.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stationsplein bij Rotterdam CS ontruimd

Bericht door Daantje »

Mja, dat dacht ik ook maar ik zweer toch dat ik tram 23 ook tegen kwam tussen Beurs en Stadhuis :? Wellicht reed die alweer de normale route en geen omleiding meer want het was al rond 17.15 uur dat ik daar fietste.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stationsplein bij Rotterdam CS ontruimd

Bericht door Daniel »

tsov schreef:Op last van de politie is het treinverkeer op station Rotterdam stilgelegd van 15.30 tot 15.45 uur.
Om 15.45 uur is het station vrijgegeven, en wordt de bovenleidingspanning weer ingeschakeld.
Tot zover de theorie... om 15.55 lag het geheel namelijk alweer plat nadat korte tijd gemeld werd dat het treinverkeer hervat werd. Althans, dat werd in wat de 1959 (15.51 uur vanaf Den Haag C.) had moeten worden omgeroepen en het betreffende materieel is pas weer in de 1963 ingezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten