Mag ik even kwijt #38

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ah jawel, effe kijken hoe het er aan toe gaat op de periferique :wink:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nog een leuk berichtje tussendoor: Op hopelijk korte termijn ligt hier (weer) een verhuizing in het verschiet. Dag tokkieflat in Slotervaart, station Lelylaan, Afgrijzelijk Delflandplein etc. En Welkom Oosterparkbuurt, Muiderpoortstation, Amstelstation en alle OV-voorzieningen bij die stations incluis tram 3 en 10 (dacht ik uit m'n hoofd). :D
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door tsov »

Oosterparkbuurt gok ik op 7, 10 komt daar niet echt ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door STF »

Alleen tram 3 en 10? Waar zijn de 7, 9 en 14 dan opeens gebleven?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Suus »

ziggy schreef:Ah jawel, effe kijken hoe het er aan toe gaat op de periferique :wink:
Vanuit Nederland via de periferique naar de Côte d'Azur rijden is ontzettend om. Als je via Lille gaat kan je beter via Reims, Troyes, Dijon, Lyon naar Orange rijden. Nog goedkoper (de Franse snelwegen zijn erg duur!) is via Luxemburg, Metz, Nancy, Dijon en Lyon naar Orange.

Ga je naar de Languedoc, dan is via Parijs wel een optie, maar dan nog het advies om vanaf de Franse A1 bij Charles-de-Gaulle de A3 te nemen, en vanaf daar te beslissing of je via de A86 om Parijs heen gaat, of het laatste stukje tot de A6b via de Boulevard Periferique te doen. Vanaf daar verder richting de A10 naar Orléans (Rotstukje, er ontbreekt een stukje snelweg tussen de A6 en A10), daarna bij Orléans de A71 naar Clermont-Ferrand, en daar de (gratis) A75 naar Montpellier nemen. Op de A75 hoef je alleen te betalen voor het Viaduc de Millau, de hoogste brug van Europa.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door STF »

He zeg! Je gaat die wegmisbruiker toch niet door Luxemburg sturen... 8-)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door tsov »

Lekker goedkoop tanken 8-)
Maargoed, als je tijd zat hebt is het veel leuker (en goedkoper) om lekker de tolwegen te ontwijken en over de Routes Nationales te cruisen 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Suus »

Het is alleen jammer dat heel veel wegen van de staat naar de departementen zijn overgeheveld, en daardoor de lange Routes Nationales grotendeels als nummer zijn verdwenen :(

Waar is de tijd dat je op de N10 van Parijs tot Spanje kon rijden :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door tsov »

Nouja, dan neem je de Routes Departementales 8-) Wel met een goeie Michelin-kaart hè, dat kan natuurlijk niet met een tomtom, dat hoort niet :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Suus »

Je gaat toch niet beweren dat ik een TomTom gebruik he, ik zie het namelijk als mijn persoonlijke vijand (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door tsov »

Ik weet dat jij geen rijbewijs hebt, dus jij gebruikt helemaal niets. Je kunt hooguit iemands persoonlijke tomtom zijn :6
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Suus »

Ik ben ooit vervangen door een TomTom tijdens een vakantie met mijn ouders :cry:

Gelukkig mocht ik weer kaartlezen na de tweede keer verdwaald te zijn geraakt in België, en is de TomTom de rest van de vakantie stil geweest (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door webguy »

Pontjes in Scandinavie snapt 'ie ook slecht ;)
Overigens is TomTom wel 10x beter dan de routeplanners die er voor kwamen: stond er volg "x,y,z" en dan was dat bord inmiddels veranderd of erg onduidelijk :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Jurjen »

Justin schreef:
Ik kan dan alleen niet meer met de ICE naar huis, maar via Mönchengladbach en Venlo. Gelukkig voor mij kan ik dan in een keer naar Dordt, terwijl mn vriendje via Eindhoven naar Amsterdam moet (of... hij gaat gewoon met mij mee van de jetlag genieten, en anders stap ik wel uit in Helmond bij een maat als die niet op vakantie is :P). Vraag is alleen: hoe betrouwbaar (en hoe reëel) zijn de volgende overstappen? Ik reis nauwelijks naar Duitsland, dus heb ook weinig ervaring er mee... En zou 50 minuten uitchecken/bagage reclaim/naar station gaan genoeg zijn? Aangezien het een uursverbinding is... en kan niet echt via Emmerich... Als ik de trein in Venlo zou missen, maakt het me ook geen bal uit, neem gewoon de volgende van een half uur later...
Die verbinding die je geeft geef ik je weinig kans op. Je moet namelijk in die 50 minuten ook nog een ruime 5 minuten met de 'SkyTrain'. Alleen de S11 vertrekt vanaf het station recht onder het vliegveld. Maar, als je de RE haalt, zit je goed. De overstap in Mönchengladbach is tegen die tijd waarschijnlijk vervallen, tenzij de toelating op het Nederlands net voor de nieuwe treinen van Eurobahn echt nog heel lang op zich laat wachten. Lijkt me een blamage als dat zo is, voor dat kleine stukje. Het nieuwe materieel is namelijk in Duitsland inmiddels toegelaten.

Die S11 vertrekt om 20:24, met in Düsseldorf Hbf aansluiting op dezelfde trein naar Mönchengladbach(-Venlo). Ook om 21:24 heb je nog een verbinding, met in Eindhoven een overstap op het nachtnet. Ondanks het 7 minuten vroegere vertrek voorkom je daarmee wel wachten op de SkyTrain, reis- en overstaptijd. Lijkt me dus een beter alternatief.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Justin »

Hmmm, ik vertrek anders wel om 20:40, dan ben ik om 13:40 in Düsseldorf Flughafen, heb ik misschien wat meer tijd om een ICE te pakken :).

Maar bedankt, dan is dit wel zo'n beetje doorslaggevend eigenlijk :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Suus »

De Volkskrant gaat binnenkort over op tabloidformaat *O* Tegen die tijd maar eens een proefabonnement regelen, lees de krant al langer digitaal maar vond het formaat niet handzaam :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door M57 »

Ik ga zaterdag snel de laaste op het oude formaat halen. Goed en noodzakelijk inspelen op de markt, maar mijns inziens een morele achteruitgang. Alsof de mens minder moeite wil doen een krant te lezen.

(Dat geldt overigens net zo goed voor mijzelf.)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Caspar »

In een trein is het toch erg manoeuvreren met zo'n grote krant in de drukke ochtendspits, vooral als je 2e klas zit. Ik vind het praktischer voor onderweg, maar voor het echte weekend gevoel is een lekker grote dikke krant met een kop koffie op de bank onontbeerlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Suus »

Je hebt nog even, op maandag 29 maart veranderd het formaat pas. Ik vind zo'n klein formaat ideaal, ook voor thuis omdat het formaat veel handzamer is. En daarnaast ideaal voor in het OV of op een rustig moment op het werk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Geert »

Kranten lezen onder werktijd? Ik geloof nooit dat mijn baas dat goed zou vinden ;)
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Etienne »

Fijn, ik ben weer eens ziek :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Gekko123 »

Beterschap gewenst. Hopelijk ben je snel weer de oude.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Daan »

Daarnet met de auto naar Eexterveen geweest. Wát een boerengat zeg, en donker daar :shock: Je ziet er geen hand voor ogen en scherpe bochten met borden aangeven was ook te veel gevraagd blijkbaar. Die zie je dan dus gewoon op het laatste moment pas :?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door STF »

Ow dat is ook zo leuk in Luxemburg; het noorden van het land is heuvelachtig met veel scherpe bochten langs afgronden, daar zie je dus geen enkel waarschuwingsbord maar in het vlakke zuiden staat bij elk suf bochtje een waarschuwingsbord. :|
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #38

Bericht door Ardan »

Pijnackerbus schreef:Fijn, ik ben weer eens ziek :N
Ook al, ik ben gisteren ook ziek geworden.. Goed verkouden in ieder geval. En een avondspitstrein Charleroi-Liège, een rit van 5 kwartier, die ook nog slechts 4 2e-klasbakken heeft helpt dan niet bepaald. Het was warm en ik kreeg het behoorlijk benauwd, hoesten alom.
Pijnackerbus: goed slapen, rustig aan doen, en beterschap hè :wink:
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 gasten