Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21399
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Ik ben ouder dan jij, maar ik ben dat niet gewend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8725
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Mensen worden ook steeds egoïstischer en ongeduldiger, dat is tenminste de indruk die ik krijg. Even goedemorgen zeggen is lastig (we gooien gelijk ons “probleem” eruit want ik moet dit en ik moet dit) en als er voor je iemand een kaartje bij de buschauffeur staat te kopen wurmen mensen zich daar vrijwel meteen achterlangs in plaats van even geduldig te wachten… :N

Wat dat betreft ben ik op veel vlakken best wel van de oude stempel: netjes zijn en geduld hebben.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

umbusko schreef: ma 19 dec 2022, 16:41Het valt mij vooral op dat mensen ook niks meer zeggen wanneer ze naast je neerploffen.
Dat heb je op kantoren met flexplekken ook.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21399
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Collega's groet ik wel en ik groet de buschauffeur* ook altijd bij het instappen (en soms bij het uitstappen), maar bij een medereiziger doe ik dat niet.
*Conducteurs groet ik alleen als ik ze toevallig tegenkom. Metrobestuurders en Rotterdamse en Haagse trambestuurders zitten in compleet afgesloten cabines en kunnen dus niet meer begroet worden, afgezien van met een handsignaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39214
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

April064 schreef: ma 19 dec 2022, 14:00 Als iemand uit de westkant van Provincie Utrecht betwijfel ik dat. Bijna alle chauffeurs zeggen gewoon hallo, soms enthousiast. Soms zeggen ze ook tot ziens als iemand uitstapt.
De chauffeurs wel ja, maar ik had het over de reizigers. Aan de oostkant van de provincie is best gebruikelijk dat reizigers iets van "dankjewel en tot ziens" roepen als ze uitstappen. Of op z'n minst een hand opsteken.
Gistermiddag nog een busritje aan de noordwestkant van de provincie gemaakt, daar zei geen van de uitstappers een woord en was mijn hand opsteken bij het uitstappen een uitzondering.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
April064
Berichten: 705
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door April064 »

Ah, dat zou inderdaad wel kunnen. Ik zie nog wel vaak dat mensen hun hand naar de chauffeur opsteken en heel soms dat ze "Dankjewel" of "tot ziens" zeggen, maar of het meer of minder is dan in het oosten weet ik niet. Het ligt er denk ik ook wel aan waar je bent. In de grotere plaatsen doen ze het naar mijn ervaring over het algemeen minder dan in de kleinere plaatsen.
zij/haar/hen/hun
VIRM
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Chauffeurs groet ik doorgaans altijd. En aangezien ik meestal door dezelfde deur naar buiten ga, bedank ik ze vaak ook nog even. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2865
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Suus schreef: ma 19 dec 2022, 08:27 Is dat echt geen ding in Duitsland?
Ik denk hier in Duitsland heb je dit en dat. Er zijn regios zoals Aachen, waar de reizigers overwegend onvriendelijk zijn maar ik weet ook van chauffeurs uit andere regios dat er vriendelijke klanten zijn. Het is vooral een verschil tussen agglomeraties en platteland.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ik groet de chauffeur altijd bij het instappen van de bus. Groeten bij uitstappen hangt een beetje af van de reisafstand. Bij conducteurs is het afhankelijk van of ze überhaupt zichtbaar zijn en hoe snel ze voorbij lopen. Als ze door het gangpad stormen is de kans gevoeld 100% dat ze het niet eens horen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Bemined »

Die door het gangpad stormende conducteurs gaan vaak ook sneller dan mijn reactietijd.
Michael
Berichten: 11771
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

In mijn vrije tijd begroet ik de chauffeur ook altijd netjes bij het instappen. En bij het uitstappen zeg ik altijd gedag of steek mijn hand op.

Als ik aan het werk ben begroet ik ook altijd iedereen. Alleen als iemand bellend binnenkomt zeg ik niks aangezien diegene het dan toch te druk heeft met zijn telefoon. Als de bellende persoon mij wel begroet dan zeg ik uiteraard wel wat terug.
en-es
Berichten: 4498
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Treinreizen is leuk maar de werkelijkheid kan wel eens anders zijn.
http://insider.com/disappointing-photos ... ke-2022-11
umbusko
Donateur
Berichten: 5343
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Mijn horloge bleek een minuut achter te lopen, maar uiteindelijk heb ik met nog 7 seconden op de klok toch nog om 16:04 weten in te checken. :')
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door htm_tram »

Suus schreef: ma 19 dec 2022, 16:01 Groeten jullie ook de conducteur bij het instappen en uitstappen? Als ik hem of haar tegenkom doe ik dat altijd wel :)
99 van de 100 keer zit de vertrek assistenten verstopt in de achtercabine dus die kom ik meestal in de sprinters wel tegen dus dan groet ik de vertrek assistenten wel. In de 1100 kom je de luidruchtige vertrek assistenten alleen tegen ter hoogte van de stilte coupe en dan heb ik meestal niet de behoefte om iets te zeggen. In de overige IC's zit de 1e klasse meestal in het midden van de trein dus kom je de verstopte vertrek assistenten ook niet tegen dus dan kan je ze ook niet groeten.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ik zag eind oktober een unieke vacature en besloot voor de grap te solliciteren. Ik werd enkele dagen daarna gebeld of ik de dag erna op gesprek wilde komen en na een sollicitatiegesprek met vijf managers ben ik als enige aangenomen. Ik ben deze maand gestart in een functie die het beste omschrijven is als 'junior station-manager', dit voor een Oosterse airline waarbij ik samen met mijn collega's bij de gehele vluchtafhandeling sta (check in, gate, platform, bagagekelder) om onze lokale externe afhandelaar te oberserveren of zij onze gewenste kwaliteit leveren. Ook pre- en post-vluchtadministratie zoals catering, maintenance en vluchtplannen ga ik mee te maken hebben.
Ik hoef zelf niet meer in te checken en in te stappen, hoewel wij de afhandeling uitbesteden is het management-team alsnog eindverantwoordelijk. Ik ga van 189 low-cost passagiers naar 70 Business/350 Economy.

En hoe is dit begonnen? Omdat ik voor de gein solliciteerde met de gedachte "welke Oosterse airline neemt nou een 23-jarige aan met nil leidinggevende ervaring die hun taal niet eens spreekt". :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Oosterse als in, Aziatische?

Maar goed voor elkaar pik! *O*
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

350 economy. Dan hebben we een big boy te pakken, want dat is al meer dan er in een ICM-IV passen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4086
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door tsov »

Hainje schreef: vr 23 dec 2022, 13:45 Oosterse als in, Aziatische?
Air Twente :Y

Maar gefeliciteerd Visgraatmodel, een mooie stap in je carrière!
Hoop dat je daar ook van die mooie columns over kunt schrijven ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
VIRM
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Suus schreef: vr 23 dec 2022, 14:00 350 economy. Dan hebben we een big boy te pakken, want dat is al meer dan er in een ICM-IV passen :Y
Vergeet de 70 business class passagiers niet. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Veel plezier met je nieuwe functie :Y
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8725
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

@Visgraatmodel: gefeliciteerd! Klinkt interessant! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6474
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Wat leuk *O*

Voor dat soort dingen is deze krappe arbeidsmarkt wel goed want daardoor krijg je nu soms kansen die je anders misschien niet had gekregen.

Ben benieuwd naar je verhalen.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3482
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Vandaag het nieuwe maandbedrag ontvangen van mijn energieleverancier vanaf januari '23: ruim twee keer zoveel als nu. Ik heb een vast contract tot maart 2024, dus deze stijging wordt veroorzaakt door de gestegen overheidsheffingen.

Nou gaat mijn maandbedrag van ontzettend weinig naar iets minder weinig, ik kan het alsnog goed betalen. Maar de gestegen heffingen lijken me nogal in tegenspraak met de 190 euro korting die alle huishoudens in november en december ontvangen hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50938
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De heffingen en ook de deeltijd-BTW-verlaging worden teruggedraaid omdat het prijsplafond gefinancierd moeten worden.

Ik heb voor de BTW-verlaging het maandbedrag niet verlaagd, waardoor er nu wat buffer zit op de afrekening voor 2023.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten