Spoordienstregeling Duitsland 2023
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Als de treinen vol zitten lijkt het me niet zo'n probleem om extra treinen in te zetten: de reiziger betaalt ze dan immers wel.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Het grootste probleem voor die extra treinen is het gebrek aan materieel voor de ICE, en dat zal ook in 2023 zo blijven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Tot Duisburg is er geen ICE-materieel nodig. Er staan genoeg IC-rijtuigen bij Stillstandsmanagement, ongetwijfeld ook voor een deel geschikt voor 1500V boordspanning.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Leuk idee, maar heeft weinig feitelijk met dienstregeling 2023 te maken.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Nou dit heeft toch wel echt met 2023 te maken hoor. En wat een oplossing kan zijn tegen de drukte in de ICE.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Ook het inzetten van afgedankte IC rijtuigen? De discussie zwabbert alle kanten op.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Jazeker. Er wordt door iemand gepleit voor het inzetten van meer treinen. En daar heb je IC rijtuigen voor nodig.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Maar ik heb niet de indruk dat de spoorbedrijven concreet overwegen om een gedeelte van het traject Amsterdam - Frankrijk qua aantal treinen te verdichten tot een uurdienst.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
*Frankfurt, gok ik.
En zelfs al zouden ze dat willen, en zouden ze aan extra materieel kunnen komen: ze hebben er geen personeel voor op dit ogenblik.
En zelfs al zouden ze dat willen, en zouden ze aan extra materieel kunnen komen: ze hebben er geen personeel voor op dit ogenblik.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Frankrijk of Frankfurt
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
En je zit met de dienstregeling van de trein naar Brussel. Nu doen die een uurdienst (als ze rijden...), elke twee uur naar Amsterdam, elke andere twee uur naar Brussel.
Als je een daarvan verdicht naar een uurdienst dan zit je de ander in de weg. Of je moet in Keulen gaan splitsen en combineren.
Als je een daarvan verdicht naar een uurdienst dan zit je de ander in de weg. Of je moet in Keulen gaan splitsen en combineren.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
En nu is de nieuwe dienstregeling ook in de Reiseauskunft op bahn.de te zien, sommige treinen ontbreken wel nog, bij voorbeeld de NJ naar/van Brussel.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Alle diensten van Eurobahn ontbreken ook nog.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Inmiddels staan de treindiensten van Eurobahn er ook in en volgens mij is de treindienstregeling in Duitsland compleet verwerkt in de reisplanner van Deutsche Bahn. Bus, tram en metro ontbreken vaak nog in de reisplanner van Deutsche Bahn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
In Berlijn gaat de S2 weer doorrijden naar Mahlow,iedere 20 minuten.De 10 minuten verdichter rijdt zoals vanouds tot Lichtenrade.Wel is er tussen Schichauweg en Lichtenrade een 5/15 minuten takt,aangezien Lichtenrade voorlopig nog enkelsporig in dienst komt(nieuw perron).
Vanaf april gaan de express-S Bahntreinen op de S3 niet verder meer dan Karlshorst,met stop op alle tussenstations.Dit vanwege de verbouwing van Köpenick tot regionaal station(S Bahn station dan tijdelijk 1 spoor gestremd).
Verder ook in Berlijn de kerstvakantiedienstregeling,waarbij de spitstoevoegers niet rijden,evenals in de zomervakantie
Vanaf april gaan de express-S Bahntreinen op de S3 niet verder meer dan Karlshorst,met stop op alle tussenstations.Dit vanwege de verbouwing van Köpenick tot regionaal station(S Bahn station dan tijdelijk 1 spoor gestremd).
Verder ook in Berlijn de kerstvakantiedienstregeling,waarbij de spitstoevoegers niet rijden,evenals in de zomervakantie
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Overigens rijdt de Baureihe 480 nu ook op lijn S3 en is dus na lange tijd weer op de Stadtbahn te zien.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
De ringbahn gaat met 8 ipv 6 rtgn rijden vanaf zondag, om dat mogelijk te maken zal ook de 483/484 er ingezet gaan worden.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Klopt,de 70 nog aanwezige stellen(viertelzug)zijn van Grünau naar Erkner omgezet(al sinds begin december)
Overigens zou in de loop van de nieuwe dienst de S75 ook met 480 (deels) gaan rijden,maar dit is nog niet helemaal zeker.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
De 481 rijdt er ook nog met 6 rijtuigen.Pas volgend jaar oktober zal de ring volledig met 8 rijtuigen rijden en volledig met 483/484(ze zijn nog steeds in aflevering)
De 481 gaat daarvoor vanaf zondag de S45 volledig rijden.
-
- Donateur
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Blijven de 485 Colablikken ook nog rijden het komende jaar? Die zijn ook al wel bijna toe aan het museum namelijk.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
De eerste stellen zijn al naar de sloop (fotos b.v. hier https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 4,10279675). De laatste stellen zullen nog tot april op lijn S85 rijden.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Diverse ICE's vervallen de komende tijd door te weinig beschikbaar materieel en deels door werkzaamheden. Van/naar Nederland gaat het om 124 / 125 die van 5 januari t/m 5 februari niet rijden tussen Düsseldorf en Frankfurt: https://twitter.com/MarcusGrahnert/stat ... 48/photo/1
-
- Berichten: 354
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Hopelijk zijn de problemen snel weg als ze per dienstregeling 2024 op het spoor gaan rijden. Zijn er al toelatingsritten gepland voor de ICE 3 neo?
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2023
Sterker nog: ze rijden al voorzichtig in reizigersdienst.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten