Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Ruben »

Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan
Geplaatst op: dinsdag 23 februari 2010 07:51
Laatst bijgewerkt: woensdag 24 februari 2010 20:37


Het GVB heeft steeds meer last van auto's die vast komen te zitten omdat ze over opengebroken tramrails rijden. Maandagavond was het ook twee keer raak. Op de Czaar Peterstraat bijvoorbeeld, kwam een taxi vast te zitten. Ook de takelwagen die de auto weg kwam halen kon geen kant meer op.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Daan »

Ligt het nou aan mij, of kunnen dat soort mensen gewoon niet rijden? :?
BartOnline
Berichten: 10
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 23:33

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door BartOnline »

Taxi chauffeur die denkt een stukje te kunnen "afsnijden"... misschien van zijn auto op deze manier ja. Op zich wel lachen als je als passagier opeens de chauffeur hoort zeggen 'shit volgensmij is dit een trambaan' :D
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Ruben »

Op de Gabriël Metsustraat / Johannes Vermeerstraat staat er ook elke week wel 1 vast. Met oud en nieuw zag ik er trouwens een biermerk in liggen met de truck. "Zo nu eerst een Bavaria" :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Joshua »

Hmm, tja ik heb in Nijmegen met mijn rijles totaal niks te maken met trams. Dus als ik in Amsterdam of zo kom zal ik daar echt wel aan moeten wennen. Maar ik vraag me af hoe je er vast in kan komen te zitten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Suus »

Het zijn asotaxi's. In tegenstelling tot Den Haag of Rotterdam zijn de meeste trambanen in Amsterdam, ook als ze vrij liggen, voorzien van betonplaten zodat er ook bussen en taxi's overheen kunnen rijden. Echter, op plekken waar de trambaan vrij nieuw is worden de trambanen zonder betonplaten aangelegd, of de betonplaten worden vervangen door gras. Taxichauffeurs die denken dat ze het rijk voor zichzelf hebben denken niet verder dan hun neus lang is, en rijden gewoon door.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Vinny »

Het helpt natuurlijk ook niet dat dat in Amsterdam vrij slecht wordt aangegeven. Alleen met een kruisje op de trambaan valt af te leiden dat bussen en taxi's er geen gebruik van mogen maken. Nou dat heeft iemand mij eerst moeten uitleggen voordat ik die kruisjes uberhaupt zag...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Wubbo »

Dus je moet een Amsterdamse taxichauffeur uitleggen dat als er geen weg ligt, dat hij daar dan niet mag rijden? :?

Ik geloof dat ik nooit meer een taxi neem in Amsterdam.
Oud forumgebruiker

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nou, als je met z'n 4en bent is het goedkoper dan de nachtbus dus in dat geval overweeg ik het altijd wel :wink:. In alle andere gevallen: neem zéker geen taxi.

Maar Wubbo; er blijft zo niet meer veel voor je over he? Je wilde ook al niet met de bussen van GVB reizen :wink:. Dan maar hopen dat je nooit op een plek in Amsterdam hoeft te wezen die verstoken is van een tram of metro.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Wubbo »

Ik ontwijk Amsterdam wel, tot nu toe slaag ik daar heel redelijk in (ik gebruik alleen de pont daar eigenlijk ;-)) :mrgreen:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Ruben »

Wubbo schreef:(ik gebruik alleen de pont daar eigenlijk ;-)) :mrgreen:
Of de metro ;) Maar misschien wil je die na vorige week ook niet meer. :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Geert »

Utrechtse taxichauffeurs zijn ook aso's hoor, alleen is er hier geen trambaan waar ze overheen kunnen rijden.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door --Stefan-- »

Ze moeten maar zo'n slagboom maken, net als in Antwerpen. Met grote autobanden eraan en die moet de tram dan open knallen :mrgreen: , dan weet je zeker dat er geen taxi meer komt xD
3 0 7 9
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Justin »

Leert ze :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Suus »

--Stefan-- schreef:Ze moeten maar zo'n slagboom maken, net als in Antwerpen. Met grote autobanden eraan en die moet de tram dan open knallen :mrgreen: , dan weet je zeker dat er geen taxi meer komt xD
Er is iets wat er op lijkt van toepassing op de Willemsparkweg, waar lijn 2 rijdt. Bij de haltes ligt er alleen modder en stukjes gras tussen de sporen, en aan beide kanten staat een klaphekje. Alleen in Amsterdam zijn die elektrisch, en reageren ze op de Vetag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Ruben »

Ik vind die klaphekjes heel irritant, ze reageren veel te langzaam.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door STF »

Maar die handmatige die ze vroeger hadden, gaven veel te veel lakschade op de trams.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door webguy »

In Den Haag heb je een aantal versies, waaronder een voor werkzaamheden met rubbere wieltjes, dat valt toch wel mee qua schade?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Daantje »

Zo een staat er ook in Delft bij de kruising van de trambaan bij het station. Dat komt toch behoorlijk hard aan als er een tram langs komt, kan me voorstellen dat je daardoor wel schade krijgt.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Ruben »

STF schreef:Maar die handmatige die ze vroeger hadden, gaven veel te veel lakschade op de trams.
Het hoeft ook niet handmatig, een elektrische die anticipeert op de komst van de tram en niet zo tergend langzaam opzij schuift lost alles op.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Amsterdam: Steeds meer auto's vast op trambaan

Bericht door Daniel »

In Arnhem hebben ze geloof ik ooit ook geprobeert auto's van de busbaan te houden middels klaphekjes. Die bleken echter de ruitenwissers van de bussen in de vernieling te helpen, dus dat was ook niet echt een succes...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten