Wijzigingsblad april 2010

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Caspar »

En de rest van de stellen/rijtuigen, heeft iemand een overzichtje?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Gekko123 »

Volgens mij zijn in dit geval Google en Wikipedia je grootste vrienden...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Daan »

Op Wikipedia staat het sowieso vermeld.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Daan »

NS-Reiziger schreef:Hier dus de nieuwe
Interessant, daaruit blijkt dat in Gn de sporen 4A, 4B, 6A en 6B (en 5 dus ook) kopsporen worden per 04-09-2010 :)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door BR628 »

Lijkt mij faal, wat dan kan er geen cargo meer door Gn naar Rd/Dz/Lw
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Ruben »

Met wat meer wisselbewegingen moet dat toch nog over 7 kunnen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Wubbo »

Die dingen zijn sowieso gepland over spoor 7 of 8, dus ik snap het probleem niet helemaal.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door BR628 »

Oh ik meende dat dat via spoor 5 ging. Heb er in het verleden ook wel een plaatje van geschoten maar wellicht is dat al verleden tijd en gaat het anno 2010 inderdaad via spoor 7 of 8.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Meltrain »

NS-Reiziger schreef:Hier dus de nieuwe
Hmm, bij Rotterdam Centraal klopt iets toch niet helemaal.
Er staat dat spoor 4 tussen 08-2010 en 11-2010 als perronspoor buiten dienst is, maar dat is echter al zo sinds vorige week. :?
Bij spoor 3 staat dan wel weer (goed) dat hij tussen 02-2010 en 07-2010 als perronspoor buiten dienst is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Geert »

Dat elk document op internet een actuele weergave van de werkelijkheid is lijkt me een illusie :P. Volgens de oorspronkelijke planning zouden inmiddels zo'n beetje alle perronsporen in Rotterdam buiten dienst geweest moeten zijn, maar ja...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door JeePee »

Daan schreef:Interessant, daaruit blijkt dat in Gn de sporen 4A, 4B, 6A en 6B (en 5 dus ook) kopsporen worden per 04-09-2010 :)
Grappig, het projectbureau van station Gn heeft het daar helemaal niet over, wel dat de sporen 2+3 in de toekomst ook doorgaande sporen worden, maar dat duurt nog ff (structuurvisie tot 2040).
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Ruben »

2040? Gaat men met het tempo van een NZL een tunnel onder dat station graven ofzo?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Daan »

BR628 schreef:Oh ik meende dat dat via spoor 5 ging. Heb er in het verleden ook wel een plaatje van geschoten maar wellicht is dat al verleden tijd en gaat het anno 2010 inderdaad via spoor 7 of 8.
Dat wisselt wat, volgens mij. Voor zover ik weet gaan ze meestal over 5, maar heb ze ook wel over 7 zien komen.

Uiteindelijk moeten voor zo ver ik weet alle sporen (1A en B uitgezonderd) doorgaande sporen worden, maar dan moet eerst die tunnel er liggen dergelijke...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Chauf21 »

NS-Reiziger schreef:2040? Gaat men met het tempo van een NZL een tunnel onder dat station graven ofzo?
Structuurvisies gaan altijd enkele tientallen jaren verder (meestal iets van 20-30 jaar), maar zeggen niets over de termijn waarop afzonderlijke ontwikkelingen gereed moeten zijn :)
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Woepje »

Ik ben regelmatig op Gn en 9 van de 10 keer rijdt die CARGO over spoor 5. Maar spoor 7 kan natuurlijk ook als ze de boel dicht willen gooien. Maar dat lijkt mij toch niet aannemelijk? Zeker niet als ze willen dat bepaalde treinseries doorlopen naar Gerp (uit Lw/Rd/Dz). Maar dat is ook allemaal toekomstmuziek en wellicht is het wat overdreven om een rechtstreekse verbinding Gnn-Gerp te krijgen, maar goed :D
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Ruben »

Chauf21 schreef:Structuurvisies gaan altijd enkele tientallen jaren verder (meestal iets van 20-30 jaar), maar zeggen niets over de termijn waarop afzonderlijke ontwikkelingen gereed moeten zijn :)
Geeft ze wel de mogelijkheid het uit te stellen tot na ik Abraham heb gezien (the horror). :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Wijzigingsblad april 2010

Bericht door Daan »

Woepje schreef:Maar dat lijkt mij toch niet aannemelijk? Zeker niet als ze willen dat bepaalde treinseries doorlopen naar Gerp (uit Lw/Rd/Dz).
Dat is dus wel wat gaat gebeuren, eerst die sporen dicht. Dan zijn de sporen 6 en 7 voor reizigers goed bereikbaar en kunnen die gebruikt worden. Dan schijnt men een tunnel te willen gaan bouwen en op termijn worden alle sporen (2-7) weer doorgaand. Tenminste, dat is wat ik zo links en rechts opvang...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten