Tips voor dagtrips?

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Wat valt er ten noorden van Leer nog te zien, is Emden leuk? Of is het gewoon een gebied wat je nog moet doen voor je bordjes?
Dat laatste. Misschien ff uitwaaien en visje happen in Norddeich Mole, maar verder moet het daar een tamelijk uitgestorven boeltje zijn :)
Bengel
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 21:49

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door Bengel »

Bee schreef:Is dat Istanbul?
Leuk trammetje, altijd barstensvol.
Rijdt over pakweg 1km op en neer over de Istiklal Caddesi (zeg maar de Kalverstraat in Amsterdam alleen iets breder)
Trammetje stopt waar je wilt uit of instappen.(het NL consulaat rijdt het ook langs)
Wil je verder Istanbul in met het OV dan is het raadzaam eerst goed uit te pluizen welke bus nou waar terecht komt, de vertrekstaten zijn onduidelijk en alleen in Turks, verder is het handiger om Duits te communiceren ipv in Engels.
Aanrader is de nieuwe Metro die onder de Bosporus door gaat dat je in het Aziatische deel van Istanbul komt, verbaas je hoe futuristisch deze Metro en reis is van 25 minuten.
Lijkt wel een tijdmachine die je terug in de tijd brengt als je overgestoken bent. *bus*
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door iljitsch »

Wat ik wel doodzonde vind aan Istanboel is dat je niet over de brug over de Bosporus kan wandelen...
Bengel
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 21:49

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door Bengel »

iljitsch schreef:Wat ik wel doodzonde vind aan Istanboel is dat je niet over de brug over de Bosporus kan wandelen...
Tja word lastig. De brug is militair grondgebied. (Alles eigenlijk wat zich langs/op/boven of onder de Bosporus bevind))
Een bustrip is ook leuk, dat ding zwengeld 2 meter heen en weer op 35 meter hoogte, is niet echt een fijn gevoel als de bus langs de vangrail (afgrond) rijdt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Ah ja leuk :)

Het gebied ten noordwesten van Leer (Ostfr)
Je kan in principe Hamburg Hbf in een dag heen en terug redden! Als je vroeg met de stoptrein vanuit Enschede vertrekt kan je 's avonds nog redelijk op tijd in Groningen aankomen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door Caspar »

Het ligt er inderdaad maar net aan waar je woont. Vanuit Groningen is Hamburg een prima dagtrip al houden die Arriva stoppers tussen Leer en Nieuweschans er volgens mij vrij vroeg mee op. Vanuit Zuid Limburg is bv Luxemburg prima te behappen, en vanuit Roosendaal is de regio van Lille wel een leuke bestemming lijkt me zo.

Als er een leuke aanbieding is kan je natuurlijk ook eens op een dag op en neer gaan naar Frankfurt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door Dexter »

@Iljitsch: Zijn er nog criteria aan verbonden op welke manier je de bestemming van je dagtrip bereikt?

Want met dank aan Easyjet en Transavia heb ik de afgelopen jaren al dagtrips gemaakt naar o.a. Londen, Barcelona, Berlijn en Rome. Het is krap en een kwestie van goed plannen, maar ik heb er een sport van gemaakt om elk jaar een andere bestemming te kiezen en zoveel mogelijk te zien in 1 dag tijd.

En per trein zijn interessante OV-steden als Brussel, Lille, Parijs en Keulen natuurlijk ook goed te doen in een dag.
Vallend blad maakt rails glad.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door iljitsch »

Wat mij betreft geen regels. Maar naar Barcelona ofzo zou ik er toch wel een (lang) weekendje van maken...

Van wat langere trips gesproken: iemand ervaring met de trein in het zuiden van Spanje en het noorden van Marokko en de boot er tussenin? Leek mijn wel een aardige niet-dagtrip om vanaf Madrid naar het zuiden te treinen en dan de oversteek naar Afrika te maken, eventueel dan op dezelfde manier terug of vanaf Casablanca of Tangier met het vliegtuig terug.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door Justin »

Ik heb alleen in Andalucia getreind, ben verder wel naar Malaga, Marbella en Gibraltar geweest, maar heb geen idee hoe het met bootaansluitingen zijn.

Destijds reden er niet al te veel treinen (=1x per 2 uur een IC), zou niet weten hoe dat nu is eigenlijk.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door Ardan »

Charleroi kan ook heel goed op een dag...
(dat gaan meltrain, mb90 en ik morgen in ieder geval doen :wink: )
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door Dexter »

Nou dan hoop ik dat jullie meer plezier hebben dan ik. Ik ben er lange tijd terug eens geweest en ik vond het een vieze, saaie stinkstad. Na een rondje met lijn 54 over de half-afgebouwde premetro had ik het snel weer gezien. :N
Vallend blad maakt rails glad.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Tips voor dagtrips?

Bericht door M57 »

iljitsch schreef:Van wat langere trips gesproken: iemand ervaring met de trein in het zuiden van Spanje en het noorden van Marokko en de boot er tussenin? Leek mijn wel een aardige niet-dagtrip om vanaf Madrid naar het zuiden te treinen en dan de oversteek naar Afrika te maken, eventueel dan op dezelfde manier terug of vanaf Casablanca of Tangier met het vliegtuig terug.
Ik heb wel wat ervaring met de treinen in Zuid-Spanje. Heb zelf niet de oversteek met de boot gemaakt. Wil je iets specifieks weten?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten