(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Klaasje »

Vanmiddag met lijn 152 binnen Almere gereisd. Deze werd gereden door de nieuwe bus 5727 die een storing aan de Infoxx had.
Op de displays aan de voor- en zijkant stond op 1 regel de volgende tekst: 643 V101 111 1. De omroep en het scherm in de bus deden het niet maar vreemd genoeg werkte de chip-apparatuur wel.
Toen we een tegenliggende 152 tegenkwamen vroeg de chauffeur aan de chauffeur van die andere 152 of die de storing door wou geven. Hopen dat ze er nu wel een keer wat mee doen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Ik zat vandaag weer lekker met de knal gele lesauto door Nijmegen te rijden toen ik opeens een Syntus bus tegen kwam. Kan iemand mij vertellen wat die daar deed?
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zat net in een vrij exotische afwijking: Blokkendoos 816 op lijn 2! :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door STF »

Valt mee, tenslotte zijn de 809 en 816 in gebruik bij de Havenstraat (meestal als instructiewagen).
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door MdJ »

Zowel gisteren als vandaag stond er een amba bij de Apeldoornse Garage aan de Wapenrustlaan. Zijkanten waren blauw/wit (zoals normaal op de veluwe), de achterkant was geheel wit, met een 9292-sticker boven het nummerbord (ala Brabant-achtig).

Weet iemand hier meer over?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Joshua schreef:Ik zat vandaag weer lekker met de knal gele lesauto door Nijmegen te rijden toen ik opeens een Syntus bus tegen kwam. Kan iemand mij vertellen wat die daar deed?
Wellicht verving die de Novio Van Hool die ik vanmiddag op de A2 bij Vianen (rijdend ri. Utrecht, eentje extra voor GVU soms?) tegen kwam, als we het dan toch over exotische spotjes hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door tsov »

ziggy schreef:Zat net in een vrij exotische afwijking: Blokkendoos 816 op lijn 2! :D
Ik zag vanmiddag ook een blokkendoos op 17 :D
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door STF »

Dat was de 809.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Tja, mijn lijn 9 heeft ze gewoon elke dag, meestal wel 2 of 3 8-)

Geen zin in een dubbelpost, dus maar even een edit.

Ook vandaag weer CAF-metro's op de vork. Om 23:35 reden de 78 en 97 vanaf het Weesperplein op de 53 naar Gaasperplas. Een paar minuten later had ik de 53 naar het CS, met de 4 en 44. De 4 komt net van de bestickering af, hij ruikt zelfs nog nieuw. Het is een zwart/wit cartoonwereld geworden, heel tof :pos:

De Connexxion 2536 is tegenwoordig een lesbus voor de Connexxion Academy, hij reed vorige week rondjes in de Oosterparkbuurt en Dapperbuurt.

En dan kan je wel LED-panelen inbouwen bij de halteinformatieborden voor de trams in Amsterdam, maar daar verdwijnen de fouten niet door. Zo stond op het Weesperplein bij de trams richting West het volgende
10 Van Hallstraat
7 Van Hallstraat
10 Van Hallstraat
De 7 gaat toch echt naar Slotermeer.

Een klein deel van het metrostation Centraal Station is afgesloten wegens een lekkage.
Laatst gewijzigd door Suus op vr 26 feb 2010, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zag gisterenaond de 8122 op lijn 142 op het Museumplein. Hopelijk krijgt Connexxion een f-f-f-f-fiiikse boete hiervoor vanwege niet-knielen.

Verder rijdt de 8135 nog steeds in het Zaanse, vandaag op lijn 91 gezien te Walraven v. Hallstraat, Zaandam.

Hopelijk gebeurt er trouwens ook wat aan de verbinding Oost - Slotervaart. Telkens als ik (Maassluisstraat) van mn vriendin (Tweede van der Helststraat) kom met de 3 mis ik precies de 2 EN 145. Hoe krijg je t voor elkaar...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Jurjen »

Gisteravond bij de Keizersgracht op lijn 16 gestapt, die 'via omleiding' filmde. Hoopte dat 'ie in elk geval nog de Dam ging halen, omdat ik lijn 9 vanaf het Rembrandtplein ook linksaf zag slaan richting Weteringcircuit. Lijn 16 reed in elk geval tot de Dam, en dan via de route van lijn 14, Marnixstraat-Leidseplein-Weteringcircuit weer terug naar zijn eigen route. Ik heb maar van de Dam via de NZ Voorburgwal naar het station gelopen, zoals zovelen. Overigens stonden ook velen te wachten bij de halte Dam aan de NZ Voorburgwal, maar daar reed ook nog geen tram. Bovendien was de 'hoofdingang' van het Centraal Station afgesloten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Tramspoor 2 aan de westkant van het Amsterdamse Centraal station was om 11:15 geblokkeerd door een ambulance, met een tram 17 erachter die zijn alarmlichten aan had staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door webguy »

Vandaag werd ik naar huis gebracht in Ede op Veolia lijn 4 met een Citaro waar links van de instapdeur een sticker met 'Deze bus heeft een roetfilter', en op de sticker daaronder het logo van de Stadsregio Eindhoven. Is die roetfilter in Eindhoven geïnstalleerd of hadden ze stickers over ofzo? Of rijdt er een Eindhovense Citaro in Ede?

Overigens een omleiding hier in de wijk: langs een redelijke drukke, maar wel brede weg in Ede stopt nu de bus en is een "tijdelijke halte" uit de grond gestampt. Typisch is 'ie wel: paar betonplaten op het gras en een paal, met alleen het nummertje '4' er op en restanten van een naam, en ontbrekende vertrekstaat. In t ergste geval hadden ze een vertrekstaat van een van de haltes die overgeslagen wordt gebruikt. De tweede halte is wat minder druk en daar is een haltebord in de berm geplaatst, net na een kruising: goeie plaatsing dus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Vandaag werd ik naar huis gebracht in Ede op Veolia lijn 4 met een Citaro waar links van de instapdeur een sticker met 'Deze bus heeft een roetfilter', en op de sticker daaronder het logo van de Stadsregio Eindhoven. Is die roetfilter in Eindhoven geïnstalleerd of hadden ze stickers over ofzo? Of rijdt er een Eindhovense Citaro in Ede?
Precies andersom: er hebben een tijdje een paar Veluwse Citaro's in het SRE gereden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

En tja, dit is weereens wat anders als een vertrekstaat. Valt wel wat meer op als met 'n markeerstift gemarkeerde ritten en een extra voetnoot...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

Alleen jammer dat ze het dan alsnóg presteren om er een typfout in te maken. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

En vertrekt 'ie nou aan de overzijde van deze halte bij de nieuwe fietsenstalling, of aan de overzijde van het busstation bij de fietsenstalling :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zulke letters gebruikt Connexxion ook wel eens op haltepalen. Onder andere bij busstation Zaandam De Vlinder, waar op de borden bijv. met zulke letters is geschreven:

87: SLOTERDIJK NS
91: AMSTERDAM CS

En dan bij elk abri op dat busstation met bijbehorende buslijnen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

Ohja, op een aantal haltes hier in de Hoeksche Waard zijn deze dingen opgehangen (Sorry voor de wat vreemde kleuren, anders was er helemaal niets te zien. :mrgreen: ).
Afbeelding

Ik moet wel zeggen, hoewel het op de foto niet echt goed te zien is, dat de displays erg scherp zijn. Verder gaat de verlichting aan als je je handen op het zwarte rondje houdt. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Jurjen schreef:Gisteravond bij de Keizersgracht op lijn 16 gestapt, die 'via omleiding' filmde. Hoopte dat 'ie in elk geval nog de Dam ging halen, omdat ik lijn 9 vanaf het Rembrandtplein ook linksaf zag slaan richting Weteringcircuit. Lijn 16 reed in elk geval tot de Dam, en dan via de route van lijn 14, Marnixstraat-Leidseplein-Weteringcircuit weer terug naar zijn eigen route. Ik heb maar van de Dam via de NZ Voorburgwal naar het station gelopen, zoals zovelen. Overigens stonden ook velen te wachten bij de halte Dam aan de NZ Voorburgwal, maar daar reed ook nog geen tram. Bovendien was de 'hoofdingang' van het Centraal Station afgesloten.
Dat was een gaslek voor het Victoria Hotel. Liander heeft daar nog heel wat werk aan gehad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Raymond »

Ziet er netjes uit van Arriva! Misschien moet Hermes dat voor het SRE-gebied ook maar eens aanschaffen nu InfoTin nog altijd niet werkt en er om de zoveel tijd een bericht komt dat de problemen bijna zijn opgelost.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Geert »

Connexxion heeft ze ook, dus het zal wel een project van de provincie zijn. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef:En tja, dit is weereens wat anders als een vertrekstaat. Valt wel wat meer op als met 'n markeerstift gemarkeerde ritten en een extra voetnoot...
Afbeelding
Lekker eenduidige dienstregeling weer... :shock: :roll:
(Een 1:02-frequentie.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Stefan »

Geert schreef:Connexxion heeft ze ook, dus het zal wel een project van de provincie zijn. :)
Inderdaad. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Zie ook het wapen van de provincie in de linkeronderhoek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten