OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Chauf21 »

Nog eentje van gisteravond: DDM in de t2191. Wellicht dat het rond dat tijdstip gebruikelijk is, maar het verraste mij enigszins :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

'tis planmatig DDAR vond ik terug in wat oudere berichten, maar er kan natuurlijk vrij eenvoudig DDM in een DDAR-omloop verdwalen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Maik »

Op maandag, dinsdag en woensdag is het inderdaad DDAR(met MDDM), donderdag t/m zondag is het "gewoon" VIRM :) .
Pommes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

In de s4700 die om 23:59 vertrekt in Diemen richting Lelystad reden maar liefst twee conducteurs mee. Komt dat door het tijdstip? De trein (m2944) zat lekker vol, en op het achterste balkon waren twee honden lekker met elkaar aan het ravotten :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Jurjen »

Ik had trouwens in de Sprinter van 23:18 van Asd naar Alm-Lls een losse SGMm-II. Hoort dat of miste daar nog een stukje trein? Ik vond het een beetje krap bemeten in elk geval.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Ik dacht een SGM-III gezien te hebben, in ieder geval rijden er 's avonds losse sprinters, meestal SGM-III naar Lelystad. Die zitten ook altijd goed vol trouwens, maar ik denk dat dat voor de Flevolijn niet zo heel slecht is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Etienne »

Bee schreef:In de s4700 die om 23:59 vertrekt in Diemen richting Lelystad reden maar liefst twee conducteurs mee. Komt dat door het tijdstip? De trein (m2944) zat lekker vol, en op het achterste balkon waren twee honden lekker met elkaar aan het ravotten :)
De s4700 is natuurlijk geen treinserie meer in de drgl 2010 :wink: Het zal de s4600 wel geweest zijn :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Mikos »

Bee schreef:In de s4600 die om 23:59 vertrekt in Diemen richting Lelystad reden maar liefst twee conducteurs mee. Komt dat door het tijdstip?
Er zijn veel meer treinen die kant op waar we met z'n 2'en op zitten. Dat kun je inderdaad ook deels linken aan het tijdstip; op die trein zijn dan meerdere agressiemeldingen geweest.
Maar, er is natuurlijk ook treinpersoneel dat naar huis reist en meeknipt :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Ardan »

Is dat zo bijzonder dan? Ik zie de conducteurs 70% van de controlerondes met zijn tweëen lopen...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

Gisteravond een DD-AR 7400 in de t2274.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Is dat zo bijzonder dan? Ik zie de conducteurs 70% van de controlerondes met zijn tweëen lopen...
In de s4600 en s5800 maak ik het nooit mee eigenlijk.

Verder vandaag de m2944 die vlak achter de s5800 om 10:45 door Diemen richting Amsterdam scheurde. De trein zat propvol, maar op de buitendisplays stond logischerwijs niets vermeld. Ik vermoed dat hij uit Flevoland kwam, want de m2944 zat in de trein met ravottende honden die ik gisteren had. De s4600 die daarna naar Amsterdam reed reed met slechts 1 SGM-III, en de tegentrein reed ook met 1 SGM-III. Opvallend, twee treinen die 50% gekrompen zijn in de wasstraat vannacht?

De trein werd binnengehaald op spoor 10B in Amsterdam (normaal 13B), normaal wordt er gewacht tot de s5800 weer is vertrokken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Freek »

Gisteren is er rond 23.30 twee setjes SGM(III?) in zutphen gearriveerd. de s7600 zal dus minder met VIRM/ICM/DM'90 gereden worden. Op de displays stond Utrecht en Breukelen aangegeven, het is dus niet lastig om na te gaan waar ze vandaan kwamen.

Verder zag ik vandaag nog ICM III + IV in de s3100
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Jurjen »

Bee schreef: Verder vandaag de m2944 die vlak achter de s5800 om 10:45 door Diemen richting Amsterdam scheurde. De trein zat propvol, maar op de buitendisplays stond logischerwijs niets vermeld. Ik vermoed dat hij uit Flevoland kwam, want de m2944 zat in de trein met ravottende honden die ik gisteren had. De s4600 die daarna naar Amsterdam reed reed met slechts 1 SGM-III, en de tegentrein reed ook met 1 SGM-III. Opvallend, twee treinen die 50% gekrompen zijn in de wasstraat vannacht?
Het was de IC Lls-Alm-Asd-Shl-Hfd die om 10:33 van Alm vertrekt. Die kwam in Alm met een los stelletje SGM-III aanzetten. Was gezellig, zogezegd...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Vandaag voor de verandering weereens per trein van Utrecht naar Dordrecht gereisd. Dat deed me belanden in de t20554 want tja, de t12554 bestaat sinds het laatste wijzigingsblad niet meer. Overigens was daar in 't Rotterdamse deel nog het minst van te merken: dat bestaat nog altijd uit twee stellen. Het deel naar Den Haag is echter 'n heel stel kwijtgeraakt en telt nu 7 i.p.v. 10 bakken, lijkt me krap in de vroege spits.

Nog 'n kort treintje was de t5165 die gereden werd door een los SGMm-drietje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door JeePee »

Is de t12554 ook op vrijdag vervallen? Das wat jammer, die was uit Lw en Gn altijd vol met staanplaatsen op balkons vanwege de studentenmigratie... Zal vandaag geen probleem zijn omdat de hogescholen vrij waren uiteraard. RUG was wel open, maar het scheelt wat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Kennelijk wel, ding kwam in ieder geval gecombineerd in Utrecht binnen. Gezien het aantal reizigers rondom me dat zo te horen met de aanrijding op Hoogeveen-Beilen te maken gehad had is het ongewijzigd 10 bakken uit Groningen (nu dan Hoogeveen) en een drietje uit Leeuwarden, veel erbij lukt dus niet zonder boven het maximum van 15 uit te komen. Dat gaat dan verder als 7 naar Den Haag (zover ik kon zien zat er een drietje achterop bij binnenkomst) en 6 naar Rotterdam. Die zes bakken hadden de balkons ook al propvol staan trouwens, maar er stond amper iemand in de gangpaden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Gekko123 »

Over het algemeen zit het deel naar Rotterdam vaak voller dan het deel naar Den Haag. Reden: dit deel komt in Zwolle eerder aan...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Mark »

Trein t5875 reed gisteren met een stam DDM-1 i.p.v. een DD-AR *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:Over het algemeen zit het deel naar Rotterdam vaak voller dan het deel naar Den Haag. Reden: dit deel komt in Zwolle eerder aan...
Maarja, 'tis wel de vraag of al die reizigers ook verder door reizen he (en dus of de drukte in Zwolle gerelateerd is aan die in Utrecht). Richting Rotterdam / Den Haag vanuit Utrecht zit bij de NoordOost doorgaans het Haagse deel voller aangezien dat eerder naar Gouda vertrekt, al is dat ook weer lengte-afhankelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Marc »

Het was een heerlijk weekend. Door werkzaamheden werden de IC tussen Maastricht en Sittard omgeleid via Heerlen (vanuit Maastricht reed de trein naar Heerlen en hier werd gekoppeld en reed de trein in z'n geheel richting noorden, richting zuiden werd in Sittard gesplitst en reden beide stellen los richting Heerlen; overigens konden reizigers niet in-, uit- of overstappen in Heerlen). Hierdoor kon er VIRM gespot op plekken waar ze normaal niet komen, bijvoorbeeld tussen Valkenburg en Heerlen.

Afbeelding

Vanmiddag liep het iets minder soepel: vanaf 14:00 reden de treinen op de Heuvellandlijn al met vertragingen tot 15 minuten en vanaf +/- 15:30 ligt het treinverkeer tussen Valkenburg en Heerlen stil door een versperring (ook tussen Heerlen en Landgraaf en tussen Landgraaf en Herzogenrath (D) ligt het treinverkeer stil door een versperring). Ik ben benieuwd wat ze gedaan hebben met alle reizigers...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Caspar »

Alle ICE en CNL naar Duitsland zijn voor vandaag opgeheven door de chaos in Duitsland. Bij de Hispeed loketten staan meer dan 400 mensen te wachten op advies etc hier in Amsterdam.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Heeft te maken met hevige weersomstandigheden in Duitsland.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Joshua »

Ik sprak net iemand die werkt als railcatering. Volgens hem gaat in mei de nieuwe trein op de Fyra rijden.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door playertwo »

@Casper/Ziggy
Megafoon erbij pakken, en even meertalig duidelijk maken dat ze toch maar beter een hotel kunnen boeken ben je ook weer van het gros van de reizigers af.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Bericht door Meltrain »

Marc schreef:Het was een heerlijk weekend. Door werkzaamheden werden de IC tussen Maastricht en Sittard omgeleid via Heerlen (vanuit Maastricht reed de trein naar Heerlen en hier werd gekoppeld en reed de trein in z'n geheel richting noorden, richting zuiden werd in Sittard gesplitst en reden beide stellen los richting Heerlen; overigens konden reizigers niet in-, uit- of overstappen in Heerlen). Hierdoor kon er VIRM gespot op plekken waar ze normaal niet komen, bijvoorbeeld tussen Valkenburg en Heerlen.

Afbeelding
Had NS (i.s.m. Veolia) dan niet beter die VIRM's in de s32100 kunnen laten rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten