Rangschikking reiservaring-topics

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom

Hoe wil jij de reiservaring-topics op OVNL gerangschikt zien?

Peiling eindigde op za 01 mei 2010, 01:15

Niets veranderen: 1 topic Treinreiservaringen en 1 topic BTM-ervaringen.
4
12%
Alle reiservaringen van de maand in 1 topic
17
52%
Rail apart van de rest: 1 Trein/tram/metro topic en 1 Bus-topic
2
6%
Lightrail-vorm: 1 trein, 1 tram+metro en 1 bus-topic
7
21%
Alles apart: 1 trein, 1 tram, 1 metro en 1 bus-topic
1
3%
Een andere mixvorm: graag hieronder specificeren
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Karl »

Een apart (het gaat tenslotte om een afwijking) afwijkingen-topic lijkt mij ook wel een goed idee.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Vinny »

Ik heb op 'iets anders' gestemd. Aparte reiservaringen kunnen best in één topic zolang het maar bij ervaringen blijft. Zoals de discussie nu gaat vind ik dus de juiste richting ;)
namelijk: bijzonder materieelinzet, bijzondere filmaanduidingen, bijzondere omroepen ed, zie ik het liefst wel uitgesplitst per modaliteit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Oud forumgebruiker »

Als je afwijkingne in de materieelinzet veelvuldig wilt zien kun je beter op Somda kijken :wink:. Ik dnek dat dit forum iets te klein is om al die afwijkingen in aparte topics te zetten.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Vinny »

Per modaliteit, niet per afwijking. Dat gaat me wat ver. Maar ik ben zelf een liefhebber van CTA rariteiten; die heb ik dus voor het spoor het liefst in één topic staan :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:Per modaliteit, niet per afwijking.
Ja, dta bedoelde ik ook :wink:. Ik denk dat hier té weinig afwijkingen worden gemeld om per modaltiteit goedlopende afwijkingentopic's te kunnen bouwen. :wink:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Ruben »

Het CTA topic loopt grofweg 2x zo hard als het filmfouttopic. Dan kijk ik dus enkel naar de missers in reisinformatie.
Beide topics blijken elke week ongeveer 1-2x actief te zijn n.a.v. een afwijking die geplaatst is, waar dan reacties op komen. Ze hebben dus niet de drukte die de reiservaringen kennen.
Voor wat betreft de missers in reisinformatie, zouden die 2 topics mijns inziens best bij elkaar kunnen, er valt zeer makkelijk in te filteren, doordat er weinig door elkaar heen zal lopen. Uiteraard dan werkend met posticoontjes.

Dan de mat-afwijkingen. Als die ook in datzelfde topic behandeld gaan worden, boet het topic denk ik in qua kracht. Bovendien komt het er in mijn ogen op neer dat je de matafwijkingen van het reiservaringen topic naar het reisinformatie topic overhevelt, en het 'probleem' dus enkel verplaatst.

Bovenstaande discussie samenvattend, zou ik dus zeggen dat we in de optimale -democratische- oplossing voorlopig komen tot:
  • Reiservaringen (voorlopig per maand gerangschikt)
  • Afwijkingen in materieelinzet (doorlopend topic, max van 250 berichten per topic)
  • Missers in reisinformatie (doorlopend topic, max van 250 berichten per topic)
    CTA-, Omroep-, Koersrol-, DRIS-, film- en statische halte-informatie fouten
Zo vlak voor maart moet er nog net een beslissing gemaakt kunnen worden. Mocht ik de discussie hierboven totaal verkeerd hebben opgevat, roep maar! :Y
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik vind het een goed idee :pos:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door tsov »

Ik ook!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Etienne »

Ik vind het wel een goed idee :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Meltrain »

Op zich ben ik het met het plan eens, alleen zou ik de mat-afwijkingen voor trein en BTM gescheiden houden.
Echter, met behulp van de icoontjes (indien altijd toegepast) zou het op deze manier ook kunnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Ruben »

De poll wijst uit dat de grote meerderheid reiservaringen in 1 topic wil. Een logische aansluiting is dat de andere 2 topics hetzelfde doen. De topics zijn niet erg omvangrijk, dus een indeling met die PIs is goed te volgen. Wij gaan er op toezien dat elk bericht ervan voorzien wordt. Het gehele handeltje gaan we na 2 maanden evalueren. Mocht de splitsing van 1 van de topics dan toch beter vallen, gaan we alsnog daarmee verder.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Meltrain »

Oke. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door lint41 »

Over de icoontjes: ik vind persoonlijk het metro-icoontje buiten de stijl van de andere icoontjes vallen, zou daar iets aan kunnen worden gedaan?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Geert »

Hoe zou je dat icoontje er dan uit willen laten zien? Op dit moment is het metro-icoontje het logo van de Rotterdamse metro, maar meer omdat we die toevallig voorhanden hadden dan dat het een bewuste keuze is geweest.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Ruben »

:idea:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door lint41 »

Kan, maar dan moeten de andere icoontjes ook in zo'n stijl, anders verbetert er m.i. niets ;) Maar ik stoor me er niet aan, het viel me alleen op.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Poll weer open

Bericht door Ruben »

Poll weer open
De nieuwe opzet van reiservaringen en opvallendheden heeft zijn intrede gedaan en zal in ieder geval in de huidige vorm blijven bestaan gedurende maart en april. Gedurende deze tijd is het de bedoeling dat we evalueren of en wat hier nog aan moet veranderen.

Hiervoor is de poll van dit topic weer opengegooid tot 1 mei. Mocht je nu dit in praktijk gebracht is van mening veranderen of al zijn veranderd over je eerdere keuze, kan je deze (telkens) wijzigen tot die tijd. Op zo'n manier wordt het gedurende de evaluatieperiode al wat duidelijker hoe we gemiddeld genomen de huidige opzet waarderen.
Verdere discussie hierover mag vanzelfsprekend in dit topic.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Wubbo »

Ondertussen werken we ruim twee maanden met de nieuwe opzet. Een goed moment dus om te kijken hoe het bevalt. Is het helemaal niks en moeten we zo snel mogelijk terug naar het oude systeem, moeten we denken aan iets heel anders of kunnen we dit systeem nog verbeteren? Laat van je horen, dan kunnen we eea nog voor juni aanpassen!
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door MdJ »

Ik zou het prettiger vinden om de reiservaringen per maand per categorie (trein, BTM) in te delen. Op de manier van nu vind ik behoorlijk chaotisch, ondanks de icoontjes. Die helpen daarbij niet echt, in mijn inziens.
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Fles »

Hou het maar zo. BTM boeit me geen donder. Treinen apart vind ik prima :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Ardan »

Naja, ik had het niet verwacht, maar op zich vind ik het wel prima zoals het nu gaat.
Zelf post ik ook regelmatig multimodale dingetjes, en berichten die me niet erg boeien, lees ik even met een scheef oog snel doorheen. Dus ik zeg: houwe zo.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:Op de manier van nu vind ik behoorlijk chaotisch, ondanks de icoontjes. Die helpen daarbij niet echt, in mijn inziens.
Maar dat ligt m.i. niet aan de icoontjes, maar vooral aan het vele NIET_gebruik ervan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door iljitsch »

Een enkele keer kom je een handvol posts achter elkaar tegen die eigenlijk onder materieelinzet thuishoren maar verder van mij geen klachten over de huidige situatie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door Karl »

meltrain schreef:Maar dat ligt m.i. niet aan de icoontjes, maar vooral aan het vele NIET_gebruik ervan.
Dus blijkbaar werkt het niet of moet het anders worden ingericht, want anders worden ze wel gebruikt.
Nu tik ik een berichtje en dan ram ik op 'Bevestig', mijn ogen richten zich niet hoger dan het tekstveld, misschien moeten de icoontjes - waar van toepassing - verplaatst worden naar de ruimte tussen het tekstveld en 'Bevestig'.

Van mij mij mag trein wel apart van de rest, vooral met bussen heb ik vrij weinig.
Het is een spectrum.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Rangschikking reiservaring-topics

Bericht door iljitsch »

Over die "bevestig": in het begin klikte ik continu op "opslaan", omdat "bevestig" totaal niet de indruk geeft dat je bericht gepubliceerd gaat worden. Opslaan ook niet helemaal, maar toch nog meer. Kan hier geen betere kreet gebruikt worden?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten