Aachen & Zuid-Limburg.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Aachen & Zuid-Limburg.

Bericht door Milco »

Ik ben tussen van 22 februari tot vandaag met mijn ouders naar Zuid-Limburg geweest en heb foto's gemaakt in onder andere Valkenburg, Gulpen, Heerlen, Maastricht en Aachen. Deze foto's wil ik graag aan jullie laten zien. Sommige foto's zijn vanuit de auto gemaakt, dus niet alle foto's zullen een topkwaliteit hebben. Ik hoop dat jullie alsnog van de foto's genieten.

Afbeelding
We beginnen met een Amba: Veolia Transport 5234.

Afbeelding
Dan volgt de ex-Brabantliner 5357.

Afbeelding
In Nederland zijn de O405's uitgestorven; in Duitsland juist niet, ze rijden volop!

Afbeelding
25 meter in Aachen, de ASEAG 232.

Afbeelding
Nog een O405; de zwarte ASEAG 874.

Afbeelding
Een GTW van Veolia Transport als stoptrein naar Maastricht Randwyck. De trein reed met vertraging; met 5 minuten kwam de sneltrein er al aan.

Afbeelding
De CTA van spoor 1 gaf de sneltrein naar Heerlen al aan.

Afbeelding
Veolia Transport 5237 staat zijn tijd af te wachten op het station van Valkenburg om even later als lijn 49 naar de Valkenier te gaan, ook in Valkenburg.

Afbeelding
Veolia Transport 5805 verlaat het Gulpense busstationnetje.

Afbeelding
En Veolia Transport 5803 rijdt de halte op als lijn 50 naar Aachen Hauptbahnhof.

Afbeelding
Veolia 5092 staat op het busstation van Gulpen.

Afbeelding
Veolia Transport busje 4603...

Afbeelding
...herkenbaar aan het behoorlijke grote logo.

Afbeelding
ASEAG 177 op de Aachense lijn 5.

Afbeelding
ASEAG 131 staat te niksen aan de kant van de weg.

Afbeelding
Veolia Transport Ambassador 5073 staat te wachten om als lijn 25 naar Gracht te gaan.

Afbeelding
Veolia Transport 3800 met een zeer onhandige buschauffeur. Terwijl de voordeur open was voor de instappende passagiers deed de chauffeur de andere 2 deuren ook open, voor niks, daarna gingen de voordeur en de middendeur dicht, maar de achterdeur stond nog open. En de chauffeur gaf al gas, maar door de openstaande deur kon de bus niet wegrijden. Maar de chauffeur snapte maaar niet dat de bus niet kon wegrijden, en gaf nog wat meer gas. Uiteindelijk zag de chauffeur dat de achterdeur open stond, en hij deed de achterdeur toch maar dicht. Toen kon hij uiteindelijk wegrijden. :lol:

Afbeelding
Veolia Transport 5097 op lijn 26.

Afbeelding
Veolia Transport 3865 gaat als lijn 2 naar Oud Caberg in Maastricht.

Afbeelding
Veolia Transport 5062 op de Maastrichtse stadslijn 3.

Afbeelding
Veolia Transport 5068 op lijn 9. Later zag ik zelfs een Veolia Transport Volvo op lijn 9 rijden. Luxe?

Afbeelding
Veolia Transport 3840 gaat naar Bunde.

Afbeelding
Veolia Transport 3839 gaat naar België.

Afbeelding
CTA's in Maastricht met de vertrekkende treinen.

Afbeelding
Veolia Transport Volvo 5806 op lijn 57.

Afbeelding
En als laatste een Ambassador.

Dit waren Zuid-Limburg en Aachen. Ik hoop dat jullie hebben genoten.


Groeten,

Milco1995.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Aachen & Zuid-Limburg.

Bericht door STF »

Afbeelding

De achterkant van deze bussen gaat wat mij betreft de geschiedenis in als meest lelijke achterkant wat betreft de verlichting. In Luxemburg-stad heb je ze ook nog rijden, elke keer als ik erachter rij met de auto verbaas ik me weer dat ze de verlichting zo lelijk hebben vormgegeven. Bovendien zit het achteruitrijlicht links en dat moet volgens de wet in het midden of rechts zitten.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Aachen & Zuid-Limburg.

Bericht door Michael »

Mooie foto's

wat me opvalt aan de 5092 is de lampen buiten bij de in en uitstapdeur sinds wanneer is dat en waarom hebben ze dat gedaan?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Aachen & Zuid-Limburg.

Bericht door Joshua »

Leuke foto's. Al zie ik nog steeds Veolia met alle plezier uit Limburg verdwijnen met een terugkeer van Hermes.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten