Boze buschauffeur stopt niet meer

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Daniel »

Boze buschauffeur stopt niet meer
Geplaatst op: woensdag 24 februari 2010 22:08
Laatst bijgewerkt: woensdag 24 februari 2010 22:08


Een buschauffeur is dinsdagmiddag in Enschede zo geïrriteerd geraakt dat hij niet meer wilde stoppen bij bushaltes. De man werd boos nadat er iemand op de stopknop had gedrukt en iedereen bleef zitten toen hij stopte. In eerste instantie zette hij daarom de motor af en weigerde verder te rijden. Toen er nog steeds niemand uitstapte besloot hij zonder verdere stops door te rijden naar het eindpunt van de lijn.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Geert »

Pff, dat gebeurt zo vaak... maak je niet druk denk ik dan :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Stefan »

Inderdaad, de chauffeur zal het niet voor niets gedaan hebben.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Ardan »

Tsja, als dat bij één halte was gebeurd, dan had het nog gewoon een foutje kunnen zijn van een passagier, die per ongeluk te vroeg drukte. Maar als het 5-6 haltes achter elkaar was gebeurd, had ik denk ik hetzelfde gedaan...
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Geert »

Maar dat vermeldt het bericht niet...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Ruben »

Het is heus niet dat de chauf naar de krant is gestapt met het verhaal, dus sowieso zal dit een eenzijdige kant erop zijn. En dan gaat het al snel dat er maar 1x op de knop is gedrukt en dat toen de motor al werd afgezet. Bull...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Geert »

Nou ja, ik heb ook eens een keer meegemaakt dat een chagrijnige chauffeur dreigde niet meer verder te rijden als er niet snel iemand uit zou stappen bij een of andere halte in the middle of nowhere, terwijl bij de vorige haltes telkens gewoon mensen in- en uitstapten. Gelukkig reed-ie uiteindelijk wel door, na een hoop gezeur van reizigers :P
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Justin »

Idem hier. Komt regelmatig bij lijn 12 in Utrecht voor.

Ook een keer overkomen op Zwolle-Emmeloord overigens :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Mark »

Ik vraag me af of ik me bij zo'n actie van de chauffeur in had kunnen houden, zeker als ik daardoor ergens te laat was gekomen. Ik had in ieder geval bij het eindpunt meteen mijn geld terug geëist...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Daan »

Heb zoiets niet zo lang geleden op lijn 9 in Groningen ook eens gehad. Twee keer achter elkaar werd er op de stopknop gedrukt maar niemand stapte uit. De chauffeur loste het alleen wel wat vriendelijker op, wie eruit wilde moest zich maar even bij hem melden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Geert »

Het gebeurt trouwens ook wel eens (meegemaakt) dat een stopknopje blijft hangen ofzo. Dan drukt er dus niemand op de stopknop, maar gaat wel telkens het lampje aan...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door iljitsch »

Ik zou dat toch niet pikken als zo'n chauffeur me de bus niet uit wil laten.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Chauf21 »

En dan verbaasd zijn dat het geweld tegen buschauffeurs zou toenemen :|
Zoals gezegd, het komt wel vaker voor en je kan dit soort situaties op veel klantvriendelijkere manieren oplossen. Met een beetje goodwill stappen je reizigers nog met een glimlach uit ook.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door les7 »

In de BOB-Bus in Rotterdam is het ook altijd zo'n feest met de stopknopjes. Buschauffeur rijdt gewoon door en stopt alleen wanneer je 't zegt. Daarentegen krijg je wel weer service, want de buschauffeur stopt niet bij de halte, maar op een plek naar keuze op de route (zo heb ik 't dan vaak meegemaakt). :pos:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Joshua »

Ik kan me niet voorstellen dat een chauffeur boos wordt naar 1 keer drukken. En zal vast wel meerdere keren zo om niks gedrukt zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Ardan »

En dáárom zijn de stopknopjes in de GVB-Citaro's dus vervangen :wink: de nieuwe moet je echt indrukken, bij de oude hoefde je er maar naar te wijzen of met je knie ertegenaan te stoten (in een vierzits) en DING hij ging al af.
Ik doe ook maar wat
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door iljitsch »

Ardan schreef:En dáárom zijn de stopknopjes in de GVB-Citaro's dus vervangen :wink: de nieuwe moet je echt indrukken, bij de oude hoefde je er maar naar te wijzen of met je knie ertegenaan te stoten (in een vierzits) en DING hij ging al af.
Met je knie???

Wat is toch die trend om dingen lager en lager te monteren? Met die chipkaartlezers ook: je moet bukken om het schermpje te kunnen zien.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Ardan »

Lilliputters, rolstoelers en kromme bejaarden moeten er ook bij kunnen heh :wink: En met je knie, in een vierzitter zit de stopknop tussen de stoelen vlak onder het kozijn. Dus als je je been een beetje optrekt en met je voet op dat richeltje steunt tik je de knop zo aan..
Ik doe ook maar wat
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door iljitsch »

Ze moeten er wel bij kunnen, maar dat wil niet zeggen dat het ook gelijk op de hoogte moet zijn die voor hen het comfortabelst is. Iemand van 1.20 meter kan net zo makkelijk iets zien dat zich op 1.50 bevindt als iemand van 1.80, maar iemand van 1.95 kan onmogelijk iets zien wat zich op 1.20 bevindt. Met knoppen is het wat minder kritisch maar kniehoogte lijkt mij erg onhandig, zie ook die rottige prullebakjes in de trein op die hoogte.
Oud forumgebruiker

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:En dáárom zijn de stopknopjes in de GVB-Citaro's dus vervangen :wink: de nieuwe moet je echt indrukken, bij de oude hoefde je er maar naar te wijzen of met je knie ertegenaan te stoten (in een vierzits) en DING hij ging al af.
Wat voor zaten er eerst in dan? Ik maak dagelijks gebruik van lijn 15 en zie voornamelijk die ronde bollen met een knop erin, die inderdaad héél makkelijk in te drukken is. Vind het geluidje wel geinig eigenlijk *ting*, de Berkhofjes hebben dat niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Stefan »

Misschien hebben ze er een 'tijdschakelaar' ingebouwd. Dat is bij de Ambassadors in HWGO ook het geval, je moet de knopjes wat langer (misschien iets té lang :P ) indrukken voordat het stoplampje gaat branden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Michael »

ik heb het ook zo vaak meegemaakt in Breda dat er iemand expres op het stopknopje zat te drukken iedere keer en dat de chauffeur op een gegeven moment of gewoon expres een halte oversloeg of gewoon zei dat je je voor maar moet komen melden als je eruit wou. alleen wat bij de Ambassadors van Veolia Brabant wel is gebeurd dan doe je de deur open maar het stop lampje blijft dan branden waardoor de chauffeur iedere keer voor niks stopt
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Joshua »

Tja ik heb zelf dan ook een keer perongeluk in een Amba een knop ingedrukt. Toen zag ik helemaal achterin onderuit gezakt en leunde ik tegen de knop aan langs het raam.
Toen ben ik keurig naar voren gelopen en heb het bij de chaffeur gemeld die de halte vervolgens niet aan deed. En toen moest er dus wel iemand uit stappen. Beetje lullig :P.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Boze buschauffeur stopt niet meer

Bericht door Stefan »

Michael schreef:ik heb het ook zo vaak meegemaakt in Breda dat er iemand expres op het stopknopje zat te drukken iedere keer en dat de chauffeur op een gegeven moment of gewoon expres een halte oversloeg of gewoon zei dat je je voor maar moet komen melden als je eruit wou. alleen wat bij de Ambassadors van Veolia Brabant wel is gebeurd dan doe je de deur open maar het stop lampje blijft dan branden waardoor de chauffeur iedere keer voor niks stopt
Dan heeft er iemand op de rolstoelknop gedrukt. Het stoplampje moet dan uitgedrukt worden via een knop op het dashboard.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten