Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Geert »

NS-Reiziger schreef:Het lijkt Madrid van 2 jaar terug wel, toen de schoonmakers van de metro daar toen staakten. Aldaar hebben de schoonmakers trouwens wel wat mij betreft hun boekje te buiten getreden door bewust zeep bij de poortjes te gooien zodat reizigers uitgleden. :|
Dat is geen staken meer, dat is gewoon bewust obstructie en imagoschade toebrengen zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Suus »

De NS heeft nu van die kleine infopanelen geplaatst. Hierop staat dat door verminderde schoonmaak het station minder schoon is dan normaal. Ik wil trouwens niet weten hoe de toiletten eruit zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Ruben »

Ik moet zaterdag met de trein maar heb er nu eigenlijk al geen zin in. De smetvrees komt op! :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Raymond »

Ik kreeg het idee dat de Eindhovense vestiging ondertussen niet meer staakt: het station lag er prachtig schoon bij vanmorgen en alle prullenbakken waren leeg. Of er moet ander personeel alsnog actief zijn geweest. Ook mijn trein (materieel uit Maastricht) was schoon met lege prullenbakken.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Gekko123 »

Gisteren gereisd per trein en in Utrecht en Dordrecht schoonmakers bezig gezien met hun werk :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Suus »

Gekko123 schreef:Gisteren gereisd per trein en in Utrecht en Dordrecht schoonmakers bezig gezien met hun werk :Y
Die staken dan ook niet. De smerigheid is het grootste in Amsterdam, waar de stationshal is uitgegroeid tot een vuilnisberg met looppaden er doorheen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Ardan »

Bee schreef:(...) De smerigheid is het grootste in Amsterdam, waar de stationshal is uitgegroeid tot een vuilnisberg met looppaden er doorheen :X
Niets veranderd ten opzichte van normaal dus :X
Ik doe ook maar wat
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door playertwo »

Het schijnt dat Asd schoongemaakt zou zijn (althans daar was gisteren ophef over).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

Marginaal zijn er wat vuilniszakken weggebracht, en ik zag voor de Servex winkels iemand met een bezem de ergste rommel wegvegen, het was een personeelslid van Sjaakies. Maar de meeste bakken puilen nog uit, en ook de vloer en perrons zijn erg vies. De perrons worden bijna dagelijks met een hogedrukspuit schoongespoten, maar dat is al een tijdje niet meer gebeurd. Ook de vloeren in de tunnels worden iedere dag met een dwijlmachine schoongemaakt, en de hoekjes met emmer en mop, maar dat is dus ook niet meer aan de orde.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Raymond »

Dit bericht ontbrak nog hier:

FNV:CSU breekt schoonmakersstaking
De vakbonden hebben schoonmaakbedrijf CSU gesommeerd de schoonmakersstaking niet langer te breken. Station Amsterdam Centraal was donderdagavond nog vuil; de volgende ochtend was het schoon.

Volgens FNV Bondgenoten heeft CSU niet-stakende werknemers, onder meer uit andere delen van het land, ingezet.

Lees verder..
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Marginaal zijn er wat vuilniszakken weggebracht, en ik zag voor de Servex winkels iemand met een bezem de ergste rommel wegvegen, het was een personeelslid van Sjaakies. Maar de meeste bakken puilen nog uit, en ook de vloer en perrons zijn erg vies. De perrons worden bijna dagelijks met een hogedrukspuit schoongespoten, maar dat is al een tijdje niet meer gebeurd. Ook de vloeren in de tunnels worden iedere dag met een dwijlmachine schoongemaakt, en de hoekjes met emmer en mop, maar dat is dus ook niet meer aan de orde.
Dat lijkt me toch geoorloofd, je eigen 'stoepje' schoonhouden :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

De vuilnisbakken op Amsterdam-c zijn intussen dicht geplakt zodat het afval wel op de grond gegooid moet worden. Als je de vervuilers als Smullers tijdelijk sluit dan zal dat ook een hoop rommel besparen.
Laatst gewijzigd door Caspar op zo 28 feb 2010, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Geert »

Ik denk niet dat Servex daar erg blij mee zal zijn :lol:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door iljitsch »

Ik was net op Amsterdam CS, de regen in gejaagd op spoor 14 wachtend op de s9200 (ja, vier keer mee gereisd dit weekeinde...) doordat er overal op het perron gerookt werd, en daar net voorbij de overkapping stond een prullebak gewoon z'n werk te doen, er lag niks omheen en hij was ook niet zo vol dat er inhoud van buitenaf zichtbaar was. Een wat centralere prullebak was wel overvol maar niet dichtgeplakt. Het station als geheel was ongeveer halverwege morsig en smerig.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

Dit bedoelde ik met afgeplakte vuilnisbakken die ik vanmiddag zag:
Afbeelding
Wat hier handig aan is, of wat het voor doel dient, geen idee?
(in de zakken kan je niets gooien, want die zitten tegen de bovenkant van het staal van de vuilnisbak dichtgeplakt met tape.

En zo zag de rest er uit vanmiddag:
Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door STF »

Waarom staan die vuilnisbakken eigenlijk zo dicht naast elkaar?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Mark »

Ik zat vrijdagavond in treinstel m4215, welke zo te zien ook al dagen niet meer was schoongemaakt. De bagagerekken lagen bomvol met kranten van drie dagen daarvoor, de prullenbakken puilden uit en ook de vloer lag daardoor bezaaid met afval. Het toilet heb ik (gelukkig) niet gezien...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Justin »

Hmmmm. Dat wordt dus urineren vlak voor en vlak na een reis per OV... en gewoon niks meenemen :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Ruben »

STF schreef:Waarom staan die vuilnisbakken eigenlijk zo dicht naast elkaar?
Misschien is die staande wel expres aan de zijkant gezet om gebruik enigszins te ontmoedigen, gezien de spreiding van bakken er lager door wordt.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Joshua »

Woensdag een reisje naar Brussel. Zal dit dan de eerste keer worden dat België schoner zal zijn als Nederland als het om stations gaat?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Suus »

Niet alle stations zijn smerig. Er zijn ook complimentwaardige schoonmakers bezig op keurig schone stations, zoals Leiden Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Oud forumgebruiker »

@Casper"die prullenbak naast de Smullers zag er ook fijn uit :shock:. Hoe laat heb je deze foto's genomen, ik heb gisterenmiddag ook een tijdje op Asd gebivakkeerd :).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

Dat was om 14.25 ongeveer :) (ik denk dat ik slechts een handje vol forumleden zou herkennen op een station)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Mark »

Bee schreef:Niet alle stations zijn smerig. Er zijn ook complimentwaardige schoonmakers bezig op keurig schone stations, zoals Leiden Centraal.
Stel je voor dat proefstation Ledn, (voel, proef, ruik etc) een bende zou worden... dat kan natuurlijk niet gebeuren. :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Joshua »

Nou ik denk niet dat NS bepaald op welke stations er gestaakt worden. Denk dat de stations gewoon willekeurig zijn gekozen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten