OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ruben »

:idea: Dit topic is bedoeld voor alle mededelingen over afwijkend materieel op bepaalde trajecten en routes.

:arrow: Uitgebreidere reiservaringen mogen in het topic 'OVer je reiservaringen' geplaatst worden.

:!: Voor dit topic geldt: het gebruik van posticonen (de trein, metro, tram en bus waar je uit kan kiezen bij het plaatsen van een bericht) is verplicht, wanneer je spot slechts betrekking heeft op 1 soort van vervoer. Voor multimodale spots hoeft er geen posticoon gebruikt te worden. Reageer je op een bericht dat voorzien is van een icoon, gebruik deze dan ook naast jouw bericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Aah... de eerste in 't nieuwe topic :wink:

Vanmorgen was er weereens een groene Ambassador actief in het BRU. Rond 7.40 uur op lijn 47 ri. Houten bij Kanaleneiland Zuid in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

Hè jammer, was je me nét voor :wink: Ik zag net op het Deventer busstation een O405 van Syntus wegrijden als lijn 056 naar Borculo. Juist, 056, want hij had een vreselijk gedateerd eruitziende koersrol met 3 losse cijfers en de letters van de plaatsnaam vielen erg groot uit. De stoelen waren zo vreselijk afgeragd, zo erg had ik het nog nooit gezien. De bus wordt normaal alleen op de 99 ingezet, dat min of meer een scholierenlijn is, maar op de nominatie staat om afgeschaft te worden. Helaas had ik mijn camera niet bij de hand. Oh ja, ook nog de frysker op lijn 6 gezien.
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

Gisteren:
VIRM op de s7600, groene Arriva Amba op lijn 99 richting Uden.
Volvo op lijn 7, en Citaro op lijn 85.

Wanneer is die schuifpuzzel van Arriva nou eindelijk klaar? :P
3 0 7 9
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Freek »

Ardan schreef: Ik zag net op het Deventer busstation een O405 van Syntus wegrijden als lijn 056 naar Borculo. Juist, 056, want hij had een vreselijk gedateerd eruitziende koersrol met 3 losse cijfers en de letters van de plaatsnaam vielen erg groot uit.
voor lijn 99 zijn er nieuwe mercedes bussen, die rijden rond in oad kleuren, maar met syntus logo's. De bus die jij beschrijft komt ook van oad en rijdt in de ochtend versterkingsritten op lijn 56. Voordat syntus de concessie zho ging rijden deden ze onder andere dienst op oad lijn 55 zutphen - almelo.
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 01 mar 2010, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: posticon toegevoegd
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Hè jammer, was je me nét voor :wink: Ik zag net op het Deventer busstation een O405 van Syntus wegrijden als lijn 056 naar Borculo. Juist, 056, want hij had een vreselijk gedateerd eruitziende koersrol met 3 losse cijfers en de letters van de plaatsnaam vielen erg groot uit. De stoelen waren zo vreselijk afgeragd, zo erg had ik het nog nooit gezien. De bus wordt normaal alleen op de 99 ingezet, dat min of meer een scholierenlijn is, maar op de nominatie staat om afgeschaft te worden. Helaas had ik mijn camera niet bij de hand. Oh ja, ook nog de frysker op lijn 6 gezien.
Als het goed is, rijden ze zelfs niet meer op lijn 99, omdat voor die lijn nu Citaro's zijn aangeschaft. Zie hier. ;)

@Reiziger Ddrs: je plaatst wel een icoon bij het bericht van Freek, maar je vergeet het bericht van --Stefan--, welke erboven staat. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ruben »

meltrain schreef:@Reiziger Ddrs: je plaatst wel een icoon bij het bericht van Freek, maar je vergeet het bericht van --Stefan--, welke erboven staat. :P
Die is multimodaal. Ik had er ook al naar zitten kijken. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Raymond »

Op de stadsdienst van Eindhoven was vanmorgen de 1829 actief. Heeft in de oude concessie gereden in Hermes kleuren, is daarna overgestickerd naar Connexxion groen en voert nu dus in die kleurstelling de diensten uit. Het mag duidelijk zijn dat er sprake is van een materieeltekort.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Ik zag weer Zilvermeeuwen op metro 50 rijden. Dat hoort natuurlijk, maar het kwam vorige week niet voor door het plotselinge materieeltekort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ruben »

Bee schreef:Ik zag weer Zilvermeeuwen op metro 50 rijden. Dat hoort natuurlijk, maar het kwam vorige week niet voor door het plotselinge materieeltekort.
Is dat materieeltekort nu minder dan? Heeft men al weer wat op de baan gekregen, of juist dat wat ervoor al buiten dienst stond vanwege storingen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Ik moet eerlijk zeggen: Ik heb geen idee of het veranderd is. Daarom zeg ik alleen waarom het vorige week iig niet gebeurde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Vanavond ICM-IV 4219 in de t5183 te Rotterdam Centraal!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Ardan »

In de Fast Flying Ferry deed het geluid van het o zo vrolijke instructiefilmpje het wel, maar de schermen bleven op zwart staan..
Verder nog bootje 34 gezien op het IJpleinveer, en bootje 33 op de NSDM-werfverbinding.

(Okee, niet heel bijzonder allemaal, maar in ieder geval: ik mis het boot-icoontje :wink:)
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Aah... de eerste in 't nieuwe topic :wink:

Vanmorgen was er weereens een groene Ambassador actief in het BRU. Rond 7.40 uur op lijn 47 ri. Houten bij Kanaleneiland Zuid in Utrecht.
Je hebt grote kans dat die groene Ambassador de 1774 was. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Hij had in ieder geval een LCD-filmbak, dus die eigenschap klopt al :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door --Stefan-- »

Gisteren reed in Haarlem op lijn 3 een wat oudere Citaro (2840) met nog een LCD film.
Ook reed er op lijn 75 richting IJmuiden een Lion's City van concessie Amstelland. En we kwamen ook een aardgas Lion's City tegen en die had geen groene aardgastank maar een witte. Staat een beetje raar :P
3 0 7 9
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Etienne »

--Stefan-- schreef:Gisteren reed in Haarlem op lijn 3 een wat oudere Citaro (2840) met nog een LCD film.
Ook reed er op lijn 75 richting IJmuiden een Lion's City van concessie Amstelland. En we kwamen ook een aardgas Lion's City tegen en die had geen groene aardgastank maar een witte. Staat een beetje raar :P
Die met witte tank is de 3150, ex Arriva 561 exex Groenlinks Promobus :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

NS-Reiziger schreef:
Bee schreef:Ik zag weer Zilvermeeuwen op metro 50 rijden. Dat hoort natuurlijk, maar het kwam vorige week niet voor door het plotselinge materieeltekort.
Is dat materieeltekort nu minder dan? Heeft men al weer wat op de baan gekregen, of juist dat wat ervoor al buiten dienst stond vanwege storingen?
De 41 is weer op de baan. Dat was een van de vier stellen die betrokken was bij de aanrijding :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JWM »

Terug van weggeweest op de Amsterdamse tramlijn 1: De Blokkendoos. Zowel gisteren als vandaag gespot :o
Laatst gewijzigd door Daniel op di 02 mar 2010, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: posticon toegevoegd
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat moet dan de 809 geweest zijn, want ik zag gisteren en vandaag de 816 weer op lijn 2. Op lijn 2 is het denk ik wel planmatig i.v.m. omleiding over de Rozengracht maar dit weet ik niet zeker.
Laatst gewijzigd door Daniel op di 02 mar 2010, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: posticon toegevoegd
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JWM »

Waarom gaat lijn 2 eigenlijk over de Rozengracht? Ik zag ergens een affiche hangen dat het komt door werkzaamheden in volgensmij de Raadhuisstraat, maar dan moeten lijn 1 en 5 daar toch ook last van hebben?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door STF »

Bij veel werkzaamheden kunnen de trams gewoon blijven rijden, zolang ze maar niet al te frequent langskomen. Zodoende laten ze dus lijn 2 een omleiding rijden en de andere lijnen niet.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JWM »

Op die manier. Lijn 2 is dus gewoon de klos. Maar heb je dan meteen extra trams nodig als je via de Rozengracht gaat? Zo veel langzamer is dat nu ook weer niet ten opzichte van de Leidsestraat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Daar wil ik nog wel eens statistieken van zien trouwens. Wie neemt er een keer de moeite om de reistijd Nieuwezijds Kolk - Hobbemastraat en vice verse te meten met lijn 2 en lijn 5? Ik wil het zelf ook wel doen, maar zit nu even krap in de tijd, dus wordt het lastig.

Ik denk dat een test tussen deze twee haltes gedaan moet worden, en niet tussen Dam en Leidseplein, want daar liggen de haltes van de lijnen uit elkaar, wat een potentieel voordeel kan geven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JWM »

Is denk dat het ook heel erg afhankelijk van het tijdstip is. Daarnaast is de 5 nu wel iets sneller door de stukjes strengelspoor van de Leidsestraat heen dan normaal omdat er daar nu minder trams rijden waar op gewacht moet worden. Om een representatief beeld te krijgen zou je toch een aantal metingen moeten doen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten